Realizácia Komunikačnej stratégie OPTP pre Partnerskú dohodu na PO 2014-2020 na roky 2019-2020
Úrad vlády Slovenskej republiky
Projekt vychádza z Ročného komunikačného plánu na rok 2019 a Ročného komunikačného plánu na rok 2020 (RKP), ako základných realizačných rámcov pre Komunikačnú stratégiu OPTP na programové obdobie 2014-2020. Ročný komunikačný plán na rok 2019 bol schválený v marci 2019 a Ročný komunikačný plán na rok 2020 v januári 2020. Ich aktivity zohľadňujú špecifiká a potreby jednotlivých cieľových skupín.
Aktivity a činnosti navrhované v projekte vychádzajú z Komunikačnej stratégie OPTP realizovanej prostredníctvom RKP 2016, RKP 2017 a RKP 2018. Uvedené RKP boli základným realizačným rámcom na implementáciu projektu OPTP kód ITMS2014+ č. 301011B687 pod názvom „Realizácia Komunikačnej stratégie OPTP pre Partnerskú dohodu na programové obdobie 2014-2020 na roky 2016-2018“.
V rámci Komunikačnej stratégie pre Partnerskú dohodu 2014-2020 sú zadefinované tri cieľové skupiny a ich segmenty z hľadiska komunikovaných informácií - široká verejnosť, odborná verejnosť spolu s médiami a subjektami podieľajúcimi sa na implementácii EŠIF a oprávnení prijímatelia OPTP.
V rámci napĺňania RKP 2019 a 2020 boli pre širokú verejnosť realizované V rámci projektu sa realizuje aj a
Z prostriedkov projektu sa zabezpečilo obstaranie elektroniky určenej ako ceny pre víťazné tímy „Roadshow 2018“, víťazné školy „Roadshow 2018“, ktorej vyhodnotenie v zmysle Štatútu Roadshow 2018 prebehlo v termíne do 31.1.2019. Do obstarávania elektroniky boli zahrnuté aj ceny do súťaží vyhlasovaných a spravovaných prostredníctvom sociálnych sietí Facebook https://www.facebook.com/euvsr/, Instagram www.instagram.com/eufondysr, ktoré Úrad vlády SR ako prijímateľ projektu vytvoril a spravuje špeciálne pre účely komunikácie a informovanosti o úlohe EÚ. Zviditeľňovanie pomoci a podpory z EŠIF a jej propagácia sa bude zabezpečovať aj prostredníctvom stránky www.partnerskadohoda.gov.sk.
Kampaň bola nasadená v rozsahu 13 týždňov v termíne od 02.12.2019 do 28.2.2020 kontinuálne bez prestávky. Projekt vysielateľa See&Go je kombináciou televíznej, outdoorovej a online reklamy a zaraďuje sa medzi unikátne projekty v rámci Slovenska. Ide o nový spôsob doručovania reklamy prostredníctvom Mestskej hromadnej dopravy (MHD) cez dve obrazovky (LCD monitor + mobilné zariadenia ako je smartphone/tablet), ktorý sleduje najnovší vývoj konzumácie médií s prvkami zvýšeného vnímania. Vďaka interaktívnej kombinácii dvoch obrazoviek See&Go televízie (LCD monitory v dopravných prostriedkoch) a osobného mobilného zariadenia (smartphone/tablet) sa dosahujú výsledky porovnateľné aj s najsilnejším internetovým prehliadačom. Uvedená forma bola zvolená ako vo veku 15-30 rokov. Na základe socio-demografických údajov (zdroj TNS) táto cieľová skupina MHD a diaľkovej dopravy. Zároveň v rámci zvolenej formy komunikácie prostredníctvom vysielateľa See&Go kampaň významne zasiahne sekundárnu cieľovú skupinu vo veku 14-50, ktorá predstavuje až 82% cestujúcich a je doplňujúcou formou „Kampane „Moderné Slovensko vďaka eurofondom“ financovanej prostredníctvom projektu OPTP kód ITMS2014+ č. 301011T638 „Realizácia priebežnej mediálnej kampane v rámci komunikačnej stratégie OP TP pre PD na PO 2014-2020“.
Na zabezpečenie kampane bola uplatnená výnimka podľa §1 ods. 2 písm. j) zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
V rokoch 2019-2020 sa realizuje priebežná horizontálna mediálna kampaň (priebeh kampane 16.09.2019 – 28.02.2020) financovaná prostredníctvom projektu OPTP kód ITMS2014+ č. 301011T638 „Realizácia priebežnej mediálnej kampane v rámci komunikačnej stratégie OP TP pre PD na PO 2014-2020“, ktorej hlavnou myšlienkou je udržať vnímanie prínosu štrukturálnych fondov pre obyvateľov na stabilnej úrovni.
Súčasťou Komunikačnej stratégie Operačného programu Technická pomoc pre Partnerskú dohodu na programové obdobie 2014–2020 je ukazovateľ-„Miera informovanosti o možnostiach podpory z EŠIF“. Cieľová hodnota (r.2023) tohto ukazovateľa je pre Slovenskú republiku záväzná a je stanovená na úrovni 80%.
Hlavným účelom kampane prostredníctvom online vysielateľov je dosiahnuť stanovený merateľný ukazovateľ, a zviditeľniť finančnú pomoc zo štrukturálnych fondov, ako aj podporiť zlepšenie vnímania Európskej únie.
Zvýšená informovanosť laickej i odbornej verejnosti prispeje k vytvoreniu priaznivého informačného prostredia pre čerpanie EŠIF. V rámci kampane sa bude realizovať publicita vo forme 30 sekundových spotov so zahrnutím povinnej publicity v rozsahu 5 sekundového packshotu na záver s logami EÚ, uvedením fondu a loga OP TP. Na maximalizáciu efektívneho nasadenia je online kampaň nasadená po dobu 8 týždňov v termíne 2.3.2020 – 26.4.2020. Na zabezpečenie kampane bola uplatnená výnimka podľa §1 ods. 2 písm. j) zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Na zvyšovanie povedomia verejnosti o činnostiach financovaných z prostriedkom EÚ, je súčasťou projektu aj zabezpečenie výroby a dodanie propagačných materiálov s potlačou, ktoré sú následne používané na konferenciách, seminároch a odborných stretnutiach.
Pre odbornú verejnosť a subjekty podieľajúce sa na implementácii EŠIF sú určené akcie ako napr. konferencia Konferencia sa konala pri príležitosti Dňa Európy a 15. výročia vstupu Slovenska do Európskej únie v Účelom zariadení Úradu vlády SR Hotel Bôrik dňa podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu vedúceho Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku , zástupcov diplomatického zboru na Slovensku, a viacero osobností spoločenského, kultúrneho a politického života na Slovensku. Konferencia bola popri pripomenutí si 15. výročia vstupu Slovenska do Európskej únie venovaná najmä prezentácii úspešných projektov, výmene skúseností a poznatkov nadobudnutých a získaných pri projektoch financovaných z EŠIF.
Odbornej verejnosti bol venovaný aj seminár, ktorý sa konal dňa 16.09.2019 v Účelovom zariadení Úradu vlády SR Hotel Bôrik a bol venovaný problematike výberu a kombinácii médií pri realizácii kampane súvisiacej s podporou EŠIF a správne zvolenej cieľovej skupine pre mediálnu komunikačnú kampaň.
Odborný seminár bol realizovaný 5. februára 2020 v ÚZ Hotel Bôrik organizovaný v spolupráci s UK Government Communication Service a Zastúpením EK na Slovensku. Témami seminára bola problematika strategického plánovania kampaní, práca s dezinformáciami a fakenews, práca so sociálnymi médiami, krízová komunikácia, koordinácia medzi ministerstvami a case studies. Témy seminára a zameranie prednášok súviseli s tvorbou komunikačných stratégií európskych štrukturálnych a investičných fondov na Slovensku a implementáciou komunikačných plánov do mediálnych kampaní o EŠIF.
Odborný hodnotiaci seminár OIP zameraný na internú a externú komunikácia v prostredí EŠIF, ktorého realizácia je plánovaná v termíne máj-jún 2020.
Odborná konferencia zorganizovaná v spolupráci s CKO a Zastúpením EK v SR by sa mala uskutočniť v decembri 2020 v priestoroch ÚZ Hotel Bôrik. Zacielenie na komunikačné podmienky v novom programovom období.
Projekt pokrýva aj finančné náklady vyplývajúce z oprávnenie používať spravodajské servisy agentúr TASR a SITA ako zdroj informácií a sprístupnenie servisov agentúr na webovej stránke www.partnerskadohoda.gov.sk.
Pravidelné zasadnutie , zloženej zo zástupcov jednotlivých riadiacich orgánov implementujúcich operačné programy v rámci EŠIF, zástupcov CKO, CO, ÚV SR/odboru informovanosti a publicity, SO, zástupcov gestorov horizontálnych princípov ako aj OCKÚ OLAF. Pracovná skupina pre informovanie a komunikáciu sa počas doby trvania realizácie projektu stretne celkovo 5 x.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Realizácia ročných komunikačných plánov…
|
Typ
A. Realizácia komun…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2018
|
Skutočný začiatok
11.12.2018
|
Plánovaný koniec
01.06.2021
|
Skutočný koniec
30.06.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet zrealizovaných informačných kampaní
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zrealizovaných informačných aktivít
|
Hodnota
29,0 (počet)
|
Cieľ
29,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
30.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Úrad vlády Slovenskej republiky
|
IČO
00151513
|
Názov
SITA
|
IČO
35745274
|
Názov
TA SR
|
IČO
31320414
|
Názov
Hauerland spol. s r.o.
|
IČO
35777885
|
Názov
See & Go, s. r. o.
|
IČO
45937044
|
Názov
Zoznam, s. r. o.
|
IČO
36029076
|
Názov
New and Media Holding a.s.
|
IČO
47256281
|
Názov
Petit Press, a.s., divízia východ, o.z
|
IČO
35790253
|
Názov
PEREX, a.s.
|
IČO
00685313
|
Názov
KASON, s.r.o.
|
IČO
51662787
|
Názov
Petit Press, a.s.
|
IČO
35790253
|
Názov
Ringier Axel Springer SK, a.s.
|
IČO
51251761
|
Názov
MAFRA Slovakia, a.s.
|
IČO
51904446
|
Názov
BigMedia, spol. s r.o.
|
IČO
43999999
|