Popis projektu

Národný projekt s názvom „Meranie efektívnosti poskytovaných služieb verejnej správy, inštitucionálny rozvoj Klientskych centier a integrácia spätnej väzby klientov“ je zameraný na zefektívnenie služieb poskytovaných verejnou správou. Tento hlavný cieľ projektu bude dosiahnutý prostredníctvom rozšírenia siete klientskych centier na Slovensku, ich monitoringom, meraním a vyhodnocovaním výkonnosti, rozširovaním poskytovaných služieb, zavedením systému merania spokojnosti so službami verejnej správy, posilnením inštitucionálnych kapacít verejnej správy, či využívaním synergických efektov so spolupracujúcimi subjektmi. Projekt pozostáva z realizácie 5 aktivít:

  • Zefektívňovanie verejnej správy realizované za účelom reformy verejnej správy

  • Komplexná analýza a zefektívnenie fungovania klientskych centier

  • Rozširovanie siete klientskych centier a monitoring ich činnosti

  • Rozvoj ľudských zdrojov

  • Meranie spokojnosti s poskytovaním služieb verejnej správy

Projekt bude realizovaný na celom území Slovenska. Keďže služby verejnej správy ovplyvňujú každú osobu, ktorá s ňou prichádza do kontaktu, či už ako prijímateľ alebo ich poskytovateľ, cieľovú skupinu projektu možno rozdeliť z dvoch aspektov nasledovne:

Cieľovú skupinu projektu budú tvoriť zamestnanci verejnej správy - štátnej správy a samosprávy, ktorí zastávajú pozíciu poskytovateľa služieb (zamestnanci okresných úradov, zamestnanci okresného dopravného inšpektorátu, zamestnanci Odboru dokladov a evidencií Prezídia PZ a pod.). Cieľová skupina je zostavená tak, aby rešpektovala princíp rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie, tz. rôznorodá veková i vzdelanostná úroveň, v zastúpení mužov a žien. Zefektívnenie organizácií verejnej správy, dobudovanie siete klientskych centier, a meranie ich výkonnosti, zavádzanie nápravných opatrení v rámci merania spokojnosti, rozvoj mäkkých zručností či propagácia KC sa bude priamo dotýkať zamestnancov - poskytovateľov verejných služieb.  Identifikovaná cieľová skupina sa bude podieľať na realizácii projektu a profitovať z jeho výstupov.

Ďalšiu cieľovú skupinu projektu budú tvoriť právnické a fyzické osoby priamo využívajúce služby verejnej správy a teda zastávajúce pozíciu užívateľov služieb. Práve verejnosť bude zohrávať strategickú rolu v mnohých oblastiach implementácie projektu ako napr. využívať služby klientskych centier, participovať na priebehu merania spokojnosti so službami verejnej správy, vnímať jej propagáciu alebo zavádzanie nápravných opatrení bude prispôsobené verejnej mienke a požiadavkám spoločnosti. Predložená žiadosť o nenávratný finančný príspevok je teda zostavená tak, aby predmetná cieľová skupina mohla priamo profitovať z realizácie projektu.

Realizácia projektu je v súlade s horizontálnym princípom udržateľného rozvoja a podpory rovnosti mužov a žien a nediskriminácie nasledovným spôsobom:

  • orientovanie verejnej správy v prospech občanov, poskytovanie svojich služieb rýchlo, efektívne a kvalitne;

  • podpora ľudského kapitálu a adaptácie na všetky zmeny vyplývajúce z nových podmienok ekonomického a spoločenského charakteru, v záujme kvalitne a dôveryhodne slúžiť občanom;

  • vzdelávanie štátnych zamestnancov;

  • podpora inteligentného, udržateľného a inkluzívneho rastu, prostredníctvom nákladovo-efektívnej modernizácie verejnej správy;

  • zvýšenie kvality a efektivity služieb, ich systematický rozvoj vo všetkých segmentoch verejnej správy;

  • transparentná a merateľná realizácia výkonu služieb verejnej správy vo vzťahu ku vynaloženým verejným zdrojom;

  • nediskriminácia v oblasti výberu odborných a administratívnych kapacít;

  • rovnosť pohlaví v oblasti mzdového ohodnotenia;

  • poskytovanie informácií a služieb dostupne, nediskriminačne a vďaka bezbarierovým priestorom i prístupne pre osoby zo zdravotným postihnutím;

  • vytváranie opatrení na zjednodušenie administratívnych procedúr;

  • odstraňovanie byrokracie a znižovanie regulačného zaťaženia.

Pri jednotlivých aktivitách budú sledované merateľné ukazovatele:

  1. Aktivita – „Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov“

                    „Počet osôb zapojených do vzdelávania“

                    „Počet úspešných absolventov vzdelávania“

  2. Aktivita – „Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov“

  3. Aktivita - „Počet okresných úradov zapojených do implementovania inovovaných procesov“

                     „Počet okresných úradov, ktoré implementovali inovované procesy“

                     „Počet podporených klientskych centier poskytujúcich proklientsky orientované služby FO a PO“

  4. Aktivita – „Počet osôb zapojených do vzdelávania“

                    „Počet úspešných absolventov vzdelávacích aktivít“

  5. Aktivita - „Počet subjektov, ktoré získali podporu na zavedenie a/alebo zlepšenie systémov merania spokojnosti klientov“

                   „Počet subjektov so zavedenými alebo zlepšenými systémami merania spokojnosti klientov“

                    „Počet zrealizovaných informačných aktivít“

Ukazovateľ "počet úspešných absolventov vzdelávacích aktivít" je stanovený ako 80 % podiel z plánovaného počtu zapojených osôb do vzdelávania. Táto hodnota vychádza z nasledovných faktorov:

-              veľký počet cieľovej skupiny zapojenej do realizácie projektu;

-              vysoká miera fluktuácie vo vzťahu k dĺžke projektu;

-              predchádzajúce skúsenosti s implementáciou národného projektu

Na základe poučenia z predchádzajúcej praxe bude v jednotlivých OÚ realizovaných viac školení v menších skupinách, aby cieľová skupina mala viac možností na absolvovanie školení priamo na svojom pracovisku. Zabezpečí sa tak vzájomná zastupiteľnosť, poskytne priestor na zosúladenie vzdelávania s pracovnými povinnosťami zamestnancov a nenaruší sa chod úradu.

Viac
Subjekt
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Miesta realizácie
Žilinský kraj, Trenčiansky kraj, Prešovský kraj, Košický kraj, Banskobystrický kraj, Nitriansky kraj, Trnavský kraj, Bratislavský kraj
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.04.2015 - 01.12.2020
Celková suma
3,628,373 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
2,459,527 €
Druh projektu
Národný projekt
Operačný program
Operačný program Efektívna verejná správa

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Meranie spokojnosti s poskytovaním služ…
Typ
Prieskum spokojnost…
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
01.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Rozvoj ľudských zdrojov
Typ
Vzdelávanie zamestn…
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
01.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Rozširovanie siete klientskych centier …
Typ
Zvýšenie dostupnost…
Plánovaný začiatok
01.04.2015
Skutočný začiatok
01.04.2015
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Zefektívňovanie verejnej správy realizo…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
31.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Komplexná analýza a zefektívnenie fungo…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.04.2015
Skutočný začiatok
01.04.2015
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Meranie spokojnosti s poskytovaním služ…
Typ
Prieskum spokojnost…
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
01.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Rozvoj ľudských zdrojov
Typ
Vzdelávanie zamestn…
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
01.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Rozširovanie siete klientskych centier …
Typ
Zvýšenie dostupnost…
Plánovaný začiatok
01.04.2015
Skutočný začiatok
01.04.2015
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Zefektívňovanie verejnej správy realizo…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
31.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Komplexná analýza a zefektívnenie fungo…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.04.2015
Skutočný začiatok
01.04.2015
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
01.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.01.2017
Skutočný začiatok
01.01.2017
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet zrealizovaných informačných aktivít
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet subjektov, ktoré získali podporu na zavedenie a/alebo zlepšenie systémov merania spokojnosti klientov
Hodnota
79,0 (počet)
Cieľ
79,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet osôb zapojených do vzdelávania
Hodnota
6496,0 (počet)
Cieľ
7077,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet úspešných absolventov vzdelávacich aktivít
Hodnota
6088,0 (počet)
Cieľ
5677,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet subjektov so zavedenými alebo zlepšenými systémami merania spokojnosti klientov
Hodnota
79,0 (počet)
Cieľ
79,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet okresných úradov zapojených do implementovania inovovaných procesov
Hodnota
72,0 (počet)
Cieľ
79,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet okresných úradov, ktoré implementovali inovované procesy
Hodnota
63,6 (počet)
Cieľ
69,8 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet podporených klientskych centier poskytujúcich pro-klientsky orientované služby FO a PO
Hodnota
55,6 (počet)
Cieľ
27,4 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Subjekt Suma celkom Vrátená suma Suma na vymáhanie Typ Stav
Subjekt

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Suma celkom
381,375 €
Vrátená suma
-
Suma na vymáhanie
381,375 €
Typ
Iné nezrovnalosti t… Kontrola, audit, pr…
Stav
Nepotvrdené podozre…
Subjekt

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Suma celkom
185,182 €
Vrátená suma
-
Suma na vymáhanie
-
Typ
Hodnotenie uchádzač…
Stav
Nezrovnalosť bez fi…
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.