Meranie efektívnosti poskytovaných služieb verejnej správy, inštitucionálny rozvoj Klientskych centier a integrácia spätnej väzby klientov
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Národný projekt s názvom „Meranie efektívnosti poskytovaných služieb verejnej správy, inštitucionálny rozvoj Klientskych centier a integrácia spätnej väzby klientov“ je zameraný na zefektívnenie služieb poskytovaných verejnou správou. Tento hlavný cieľ projektu bude dosiahnutý prostredníctvom rozšírenia siete klientskych centier na Slovensku, ich monitoringom, meraním a vyhodnocovaním výkonnosti, rozširovaním poskytovaných služieb, zavedením systému merania spokojnosti so službami verejnej správy, posilnením inštitucionálnych kapacít verejnej správy, či využívaním synergických efektov so spolupracujúcimi subjektmi. Projekt pozostáva z realizácie 5 aktivít:
Zefektívňovanie verejnej správy realizované za účelom reformy verejnej správy
Komplexná analýza a zefektívnenie fungovania klientskych centier
Rozširovanie siete klientskych centier a monitoring ich činnosti
Rozvoj ľudských zdrojov
Meranie spokojnosti s poskytovaním služieb verejnej správy
Projekt bude realizovaný na celom území Slovenska. Keďže služby verejnej správy ovplyvňujú každú osobu, ktorá s ňou prichádza do kontaktu, či už ako prijímateľ alebo ich poskytovateľ, cieľovú skupinu projektu možno rozdeliť z dvoch aspektov nasledovne:
Cieľovú skupinu projektu budú tvoriť zamestnanci verejnej správy - štátnej správy a samosprávy, ktorí zastávajú pozíciu poskytovateľa služieb (zamestnanci okresných úradov, zamestnanci okresného dopravného inšpektorátu, zamestnanci Odboru dokladov a evidencií Prezídia PZ a pod.). Cieľová skupina je zostavená tak, aby rešpektovala princíp rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie, tz. rôznorodá veková i vzdelanostná úroveň, v zastúpení mužov a žien. Zefektívnenie organizácií verejnej správy, dobudovanie siete klientskych centier, a meranie ich výkonnosti, zavádzanie nápravných opatrení v rámci merania spokojnosti, rozvoj mäkkých zručností či propagácia KC sa bude priamo dotýkať zamestnancov - poskytovateľov verejných služieb. Identifikovaná cieľová skupina sa bude podieľať na realizácii projektu a profitovať z jeho výstupov.
Ďalšiu cieľovú skupinu projektu budú tvoriť právnické a fyzické osoby priamo využívajúce služby verejnej správy a teda zastávajúce pozíciu užívateľov služieb. Práve verejnosť bude zohrávať strategickú rolu v mnohých oblastiach implementácie projektu ako napr. využívať služby klientskych centier, participovať na priebehu merania spokojnosti so službami verejnej správy, vnímať jej propagáciu alebo zavádzanie nápravných opatrení bude prispôsobené verejnej mienke a požiadavkám spoločnosti. Predložená žiadosť o nenávratný finančný príspevok je teda zostavená tak, aby predmetná cieľová skupina mohla priamo profitovať z realizácie projektu.
Realizácia projektu je v súlade s horizontálnym princípom udržateľného rozvoja a podpory rovnosti mužov a žien a nediskriminácie nasledovným spôsobom:
orientovanie verejnej správy v prospech občanov, poskytovanie svojich služieb rýchlo, efektívne a kvalitne;
podpora ľudského kapitálu a adaptácie na všetky zmeny vyplývajúce z nových podmienok ekonomického a spoločenského charakteru, v záujme kvalitne a dôveryhodne slúžiť občanom;
vzdelávanie štátnych zamestnancov;
podpora inteligentného, udržateľného a inkluzívneho rastu, prostredníctvom nákladovo-efektívnej modernizácie verejnej správy;
zvýšenie kvality a efektivity služieb, ich systematický rozvoj vo všetkých segmentoch verejnej správy;
transparentná a merateľná realizácia výkonu služieb verejnej správy vo vzťahu ku vynaloženým verejným zdrojom;
nediskriminácia v oblasti výberu odborných a administratívnych kapacít;
rovnosť pohlaví v oblasti mzdového ohodnotenia;
poskytovanie informácií a služieb dostupne, nediskriminačne a vďaka bezbarierovým priestorom i prístupne pre osoby zo zdravotným postihnutím;
vytváranie opatrení na zjednodušenie administratívnych procedúr;
odstraňovanie byrokracie a znižovanie regulačného zaťaženia.
Pri jednotlivých aktivitách budú sledované merateľné ukazovatele:
Aktivita – „Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov“
„Počet osôb zapojených do vzdelávania“
„Počet úspešných absolventov vzdelávania“
Aktivita – „Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov“
Aktivita - „Počet okresných úradov zapojených do implementovania inovovaných procesov“
„Počet okresných úradov, ktoré implementovali inovované procesy“
„Počet podporených klientskych centier poskytujúcich proklientsky orientované služby FO a PO“
Aktivita – „Počet osôb zapojených do vzdelávania“
„Počet úspešných absolventov vzdelávacích aktivít“
Aktivita - „Počet subjektov, ktoré získali podporu na zavedenie a/alebo zlepšenie systémov merania spokojnosti klientov“
„Počet subjektov so zavedenými alebo zlepšenými systémami merania spokojnosti klientov“
„Počet zrealizovaných informačných aktivít“
Ukazovateľ "počet úspešných absolventov vzdelávacích aktivít" je stanovený ako 80 % podiel z plánovaného počtu zapojených osôb do vzdelávania. Táto hodnota vychádza z nasledovných faktorov:
- veľký počet cieľovej skupiny zapojenej do realizácie projektu;
- vysoká miera fluktuácie vo vzťahu k dĺžke projektu;
- predchádzajúce skúsenosti s implementáciou národného projektu
Na základe poučenia z predchádzajúcej praxe bude v jednotlivých OÚ realizovaných viac školení v menších skupinách, aby cieľová skupina mala viac možností na absolvovanie školení priamo na svojom pracovisku. Zabezpečí sa tak vzájomná zastupiteľnosť, poskytne priestor na zosúladenie vzdelávania s pracovnými povinnosťami zamestnancov a nenaruší sa chod úradu.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Meranie spokojnosti s poskytovaním služ…
|
Typ
Prieskum spokojnost…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Rozvoj ľudských zdrojov
|
Typ
Vzdelávanie zamestn…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Rozširovanie siete klientskych centier …
|
Typ
Zvýšenie dostupnost…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2015
|
Skutočný začiatok
01.04.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Zefektívňovanie verejnej správy realizo…
|
Typ
Zjednodušenie admin…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
31.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Komplexná analýza a zefektívnenie fungo…
|
Typ
Zjednodušenie admin…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2015
|
Skutočný začiatok
01.04.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Meranie spokojnosti s poskytovaním služ…
|
Typ
Prieskum spokojnost…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Rozvoj ľudských zdrojov
|
Typ
Vzdelávanie zamestn…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Rozširovanie siete klientskych centier …
|
Typ
Zvýšenie dostupnost…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2015
|
Skutočný začiatok
01.04.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Zefektívňovanie verejnej správy realizo…
|
Typ
Zjednodušenie admin…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
31.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Komplexná analýza a zefektívnenie fungo…
|
Typ
Zjednodušenie admin…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2015
|
Skutočný začiatok
01.04.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.01.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet zrealizovaných informačných aktivít
|
Hodnota
2,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet subjektov, ktoré získali podporu na zavedenie a/alebo zlepšenie systémov merania spokojnosti klientov
|
Hodnota
79,0 (počet)
|
Cieľ
79,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet osôb zapojených do vzdelávania
|
Hodnota
6496,0 (počet)
|
Cieľ
7077,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet úspešných absolventov vzdelávacich aktivít
|
Hodnota
6088,0 (počet)
|
Cieľ
5677,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet subjektov so zavedenými alebo zlepšenými systémami merania spokojnosti klientov
|
Hodnota
79,0 (počet)
|
Cieľ
79,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet okresných úradov zapojených do implementovania inovovaných procesov
|
Hodnota
72,0 (počet)
|
Cieľ
79,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov
|
Hodnota
2,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet okresných úradov, ktoré implementovali inovované procesy
|
Hodnota
63,6 (počet)
|
Cieľ
69,8 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených klientskych centier poskytujúcich pro-klientsky orientované služby FO a PO
|
Hodnota
55,6 (počet)
|
Cieľ
27,4 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.10.2022
|
Riziko
-
|
Subjekt | Suma celkom | Vrátená suma | Suma na vymáhanie | Typ | Stav |
---|---|---|---|---|---|
Subjekt
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky |
Suma celkom
381,375 €
|
Vrátená suma
-
|
Suma na vymáhanie
381,375 €
|
Typ
Iné nezrovnalosti t…
Kontrola, audit, pr…
|
Stav
Nepotvrdené podozre…
|
Subjekt
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky |
Suma celkom
185,182 €
|
Vrátená suma
-
|
Suma na vymáhanie
-
|
Typ
Hodnotenie uchádzač…
|
Stav
Nezrovnalosť bez fi…
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
|
IČO
00151866
|
Názov
Úrad vlády Slovenskej republiky
|
IČO
00151513
|
Názov
MICROCOMP - Computersystém s r. o.
|
IČO
31410952
|
Názov
Centrum účelových zariadení
|
IČO
42137004
|
Názov
Hauerland spol. s r.o.
|
IČO
35777885
|
Názov
Deloitte Advisory s.r.o.
|
IČO
35946067
|
Názov
PricewaterhouseCoopers Slovensko, s.r.o.
|
IČO
35739347
|
Názov
KPMG Slovensko, spol. s r. o.
|
IČO
31348238
|
Názov
ProVera Consult, s.r.o.
|
IČO
35825502
|
Názov
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
|
IČO
00151866
|