Stavebné a bezpečnostné opatrenia na zníženie nehodovosti medzinárodného cestného ťahu E371 na ceste I/73 Šarišský Štiavnik - Hunkovce - 2. Fáza
Slovenská správa ciest
Cieľom rekonštrukcie cesty I/73, je zvýšenie technickej úrovne cestnej siete SR v tejto lokalite, a tým predovšetkým zvýšenie cestovnej rýchlosti, bezpečnosti jej užívateľov, a v neposlednom rade aj zlepšenie životného prostredia obyvateľov v blízkosti dotknutej cestnej siete.
Účelom stavby je rekonštrukcia krytu existujúcej cesty I/73, kde bude nahradená súčasná cemento-betónová vozovka živičnou konštrukciou. V rámci rekonštrukcie cesty I/73 je potrebná úprava jestvujúcich križovatiek, vjazdov a výjazdov na priľahlé poľnohospodárske pozemky a poľné cesty a úprava mostných objektov.
Existujúce spevnenie krajníc asfaltom bude odfrézované. Asfalt je navrhnutý na recykláciu, ktorý sa spätne použije na stavbe pri zriadení zjazdov na súbežnú poľnú cestu a pod. Prepojenie a dopravná obsluha územia realizovaná po ceste I/73 umožňuje spojenie obcí a miest okresu Svidník s pokračovaním na hraničný prechod Vyšný Komárnik s Poľskou republikou. Kvalita tohto prepojenia výrazne ovplyvní rýchlosť rozvoja všetkých dotknutých sídiel. Význam zvýšenia bezpečnosti a kvality menovaného dopravného prepojenia posilňuje aj rastúca potreba skvalitniť dostupnosť všetkých regiónov Slovenska s cieľom vyrovnávať existujúce regionálne disparity.
Predmetný úsek cesty I/73 je vymedzený obcami Šarišský Štiavnik a Vyšný Komárnik (extravilán), podľa pasportu cesty od staničenia 27,285 km (začiatok úseku) do 56,609 km (koniec úseku).
V zmysle projektovej dokumentácie je celý úsek v dĺžke 23,287 km rozdelený na šesť častí.
I/73 Šarišský Štiavnik – Horizont, km: 27,285 - 29,000 o dĺžke 1 715,00 m
I/73 Horizont– Svidník, km: 29,000 – 37,786 o dĺžke 8 786,00 m
I/73 Rázcestie Kapišová – Ladomirová,km: 43,822 - 47,935 o dĺžke 4 113,00 m
I/73 Ladomirova – Hunkovce km: 47,935 - 48,487 o dĺžke 552,00 m
I/73 Hunkovce – zosuv, km: 48,487 - 48,811 o dĺžke 324,00 m
I/73 Hunkovce – Vyšný Komárnikkm: 48,811 - 56,609 o dĺžke 7 798,00 m
Úspešná realizácia projektu sa dosiahne uskutočnením hlavnej aktivity projektu – Aktivita 1. Realizácia projektu, ktorá pozostáva z projektových prác v réžii zhotoviľa stavby v podobe vypracovania dokumentácia skutočného realizovania stavby a uskutočnenia samotných stavebných prác. Stavebné práce prebiehajú v zmysle uskutočneného verejného obstarávania a v zmysle platnej ZoD. Stavebný dozor je zabezpečený externe v zmysle platnej ZoD.
Podporné aktivity projektu zahŕňajú:
Aktivita 2 • interné riadenie projektu, ktoré zabezpečuje a koordinuje projektovú prípravu, verejné obstarávanie a dohľad nad realizáciou stavby;
Aktivita 3 • informovanie a komunikácia v zmysle požiadaviek Manuálu pre informovanie a komunikáciu na povinné nástroje publicity projektov pre informovanie verejnosti o projekte podporeného OPII.
Merateľné ukazovatele projektu sú Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I.triedy), Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry, Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy, Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Realizácia projektu
|
Typ
A. Výstavba a moder…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2015
|
Skutočný začiatok
02.11.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2017
|
Skutočný koniec
29.09.2017
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.11.2015
|
Skutočný začiatok
02.11.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2017
|
Skutočný koniec
29.09.2017
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Celková dĺžka novovybudovaných ciest (cesty 1. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2022
|
Riziko
Áno
|
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
|
Hodnota
100,0 (%)
|
Cieľ
100,0 (%)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy)
|
Hodnota
23,287 (km)
|
Cieľ
23,287 (km)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2022
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy
|
Hodnota
879,085 €
|
Cieľ
879,085 €
|
Naposledy aktualizované
28.11.2022
|
Riziko
Áno
|
Subjekt | Suma celkom | Vrátená suma | Suma na vymáhanie | Typ | Stav |
---|---|---|---|---|---|
Subjekt
-
|
Suma celkom
1,089,205 €
|
Vrátená suma
1,089,205 €
|
Suma na vymáhanie
1,089,205 €
|
Typ
Chyby vo výpočte
|
Stav
Vysporiadaná
|
Subjekt
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky |
Suma celkom
7,155 €
|
Vrátená suma
7,155 €
|
Suma na vymáhanie
7,155 €
|
Typ
Iné nezrovnalosti t…
|
Stav
Vysporiadaná
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Slovenská správa ciest
|
IČO
00003328
|
Názov
Skanska SK, a.s.
|
IČO
31611788
|
Názov
AE Dozoring, s.r.o.
|
IČO
44403224
|