ZBERNÝ DVOR A STOJISKÁ HYBE
Obec Hybe
Cieľom predkladanej ŽoNFP je zvýšenie technickej vybavenosti pre marginalizované rómske komunity v obci Hybe a to prostredníctvom vybudovania systému zberu a odvozu komunálneho odpadu na území obce. Vybudovaním systému zberu a odvozu komunálneho odpadu sa realizuje vybudovanie zberného dvora, troch stojísk na umiestnenie zberných nádob a nákup hnuteľných vecí na podporu triedeného zberu, ktorými sa predchádza vzniku miest s nelegálne umiestneným odpadom a zvýši kapacita triedeného zberu komunálnych odpadov vznikajúcich v záujmovom území. Projekt je v súlade s jedným zo špecifických cieľov operačného programu Ľudské zdroje, ktorým je zvýšiť počet rómskych domácností k zlepšeným podmienkam bývania, čoho neoddeliteľnou súčasťou je aj zabezpečenie a zlepšenie systému zberu a odvozu komunálneho odpadu. Podporou pravidelného odvozu komunálneho odpadu sa zlepší kvalita bývania a hygieny obyvateľov v marginalizovaných rómskych komunitách. Projektom riešené činnosti vyhovujú environmentálnym, technickým, hospodárskym a sociálnym potrebám, pričom tieto činnosti v obci zabezpečia rast počtu rómskych domácností s prístupom k zlepšením podmienkam na bývanie.
V obci Hybe evidujeme 70 obyvateľov marginalizovaných rómskych komunít. V obci neexistuje segregovaná rómska komunita, čiže uvažujeme v kontexte pojmu „separovaná rómska komunita“ respektíve „integrovaná rómska komunita“. Separovanú rómsku komunitu predstavujú v obci 2 súbory vedľa seba stojacich rodinných domov, ktoré obýva marginalizovaná rómska komunita. V Jednom prípade ide o 3 obydlia / 14 obyvateľov /, v druhom prípade o 4 obydlia / 19 obyvateľov /. Táto komunita podľa podmienok súladu projektu s princípmi 3D v prípade odpadového hospodárstva / príloha č. 9 /spadá pod kategóriu
Separované rómske osídlenia/komunity v obci Integrované/koncentrované (osídlenia, v ktorých žije viac ako 80% Rómov a tvoria aspoň 3 obydlia)
Za separovanú rómsku komunitu v obci Hybe tiež možno považovať veľké obydlie na parcele 26/16, ktorý je na okraji obce a ktorý obýva 21 Rómov. Nejde síce o zoskupenie domov, ale o väčšie obydlie, ktoré je na okraji obce a tvorí hranicu jej zastavanej časti. Toto osídlenie napĺňa
Separované rómske osídlenia/komunity na okraji (zoskupenie domov, obývané rómskou populáciou, tvorí hranicu zastavanej časti obce)
Za integrovaných Rómov potom považujeme ľudí, v našej obci 16ti, ktorí majú príbytky roztrúsené medzi príbytkami majoritného obyvateľstva. Tieto v našich podmienkach môžeme v zmysle uvedenej prílohy považovať za Separované rómske osídlenia/komunity v obci Integrované/koncentrované (osídlenia, v ktorých žije viac ako 80% Rómov a tvoria aspoň 3 obydlia).
Zberný dvor, ako i zberné miesta boli z pohľadu lokalizácie navrhnuté tak, aby boli čo najdostupnejšie pre rómske osídlenie. Obec ale musela do úvahy vziať viacero faktorov, ktorými sú zastavanosť územia, vlastnícke vzťahy a územnoplánovacia dokumentácie obce. Nakoniec sa podarilo nájsť vhodné lokality, ktoré sú dostupné pre všetky tri separované rómske osídlenia, napriek tomu, že tieto sú od seba značne vzdialené.
Zberné miesta č. 1 a 2 lokalizované v centrálnej časti obce majú nasledovné vzdialenosti :
Od prvej menovanej separovanej rómskej komunity cca 100 m
Od druhej menovanej separovanej rómskej komunity cca 330 m
Od treťej menovanej separovanej rómskej komunity viac ako km
Vzhľadom na lokalizáciu v centrálnej časti obce tu uvažujeme s využívaním i pre integrovanú časť rómskej komunity, keďže miesta sú lokalizované pri obecnom úrade, obchode, pošte a ostatnej občianskej vybavenosti, takže frekvencia návštev daného územia obyvateľstvo je relatívne vysoká.
Zberný dvor a zberné miesto č. 3
Od prvej menovanej separovanej rómskej komunity cca 800 m
Od druhej menovanej separovanej rómskej komunity viac ako km
Od treťej menovanej separovanej rómskej komunity cca 200 m
Tieto vzdialenosti sú dostatočne dostupné, aby motivovali užívateľov k využívaniu stojísk i zberného dvora. Vzhľadom na zastavanosť a charakter obce, ako i vlastnícke vzťahy k pozemkom neexistuje iná, dostupnejšia možnosť lokalizácie zberných miest a zberného dvora pre túto skupinu obyvateľov ani nebola možná a obec maximalizovala dostupnosť jednotlivých miest v najväčšom možnom rozsahu. Najnižšia vzdialenosť ku zbernému miestu z pohľadu separovanej rómskej komunity je 100 m a najväčšia 330 m, čo je pri priemernej rýchlosti ľudskej chôdze 1-4 minúty.
B
Obec zabezpečí spracovanie jednoduchého informačného letáku, z obsahu ktorého bude zrejmé, že separovanie odpadu a jeho uskladňovanie na zberných miestach a zbernom dvore má pozitívny dopad nielen pre ochranu životného prostredia ako celku, čo môže dotknutá komunita považovať za veľmi všeobecnú a málo hmatateľnú informáciu ale, že správnym využívaním zberného dvora, zberných miest, ako i techniky dôjde ku hmatateľnému a okamžitému zvýšeniu kvality života samostatnej komunity. Táto sa prejaví jednoducho tým, že v okolí obydlí obývaných rómskymi komunitami nebude umiestnený neriadený odpad, vytvorí sa priestor na skvalitnenie okolitej infraštruktúry a celková situácia v prostredí, ktoré obývajú. Informačná kampaň bude cielená v duchu porovnania situácie „pred“ a „po“.
Tento leták nemá byť jediným nástrojom informačnej a osvetovej kampane, ale jej základným pilierom. Bude distribuovaný do domácností osobne pracovníkmi obecného úradu, s tým, že obyvatelia dostanú základné i doplňujúce údaje aj ústne. Filozofia letáku spočíva v tom, aby sa odkomunikovali 3 základné témy a aby prijímateľ informácie nebol zasypaný informačným balastom.
Tieto 3 témy sú nasledovné :
- Pokiaľ separovateľný odpad separuješ a spolu s komunálnym prinesieš na zberné miesto alebo zberný dvor, nemáš pri obydlí neporiadok a tvoja rodina vyrastá v kvalitnejšom a hygienickejšom prostredí prostredí.
- Pokiaľ vyrastáš v kvalitnejšom a čistejšom prostredí, tvoje deti si na to zvyknú a prenesú si túto skúsenosť do života a budú sami takéto prostredie vo svojom okolí vytvárať, čo nielen skvalitní ich život, ale i mieru ich akceptácie okolím.
- Podľa toho ako sa staráš o svoje obydlie, tak ťa i okolie posudzuje, získanou investíciou sa ti vytvorili podmienky, aby si neprajníkom zobral z rúk jeden z argumentov pre ktorý ťa kritizuje/stigmatizuje.
Celkovo ale nie je ambíciou kampane osloviť iba rómsku komunitu, aby sa títo obyvatelia necítili stigmatizovaný v zmysle prečo obec robí osvetu iba pre rómov, či sú horší a podobne – celková filozofia je taká, že oslovená bude celá obec, tak, aby bol dodržaný rovnaký prístup k majorite i minorite. Práve destigmatizácia je jedným z cieľov predkladania projektu a súčasťou osvetovej kampane. Filozofia je taká, že stigmatizovaný má byť ten, kto svoj odpad ukladá mimo predpísaných miest bez ohľadu na rasu či pôvod. A ten kto túto príležitosť využije na skvalitnenie svojho bývania a jeho okolia by mal byť naopak destigmatizovaný.
Zapracuje sa na webovú stránku obce, odkiaľ bude stiahnutý i na sociálne siete s tým, aby sa o tejto veci začala viesť aj diskusia vo virtuálnom priestore a osloví sa tak i mladšia generácia. V obdobiach s najväčšou frekvenciou tvorby odpadu / apríl-máj a september / sa informačná kampaň zintenzívni. V tomto období obec na informovanie o nevyhnutnosti využívania zberného dvora a zberných miest využije i obecný rozhlas a svojho technického zamestnanca, ktorý nenásilnou formou osloví dotknuté obyvateľstvo.
Obec sa stotožnila i s myšlienkou zapracovať informačno-vzdelávacie aktivity v oblasti environmentálnej výchovy priamo v materskej i základnej škole, kde priame informačné výstupy z letáku obohatené o informácie súvisiace so zvýšením kvality života a zlepšením stavu životného prostredia získajú deti v ZŠ resp. MŠ a detským entuziazmom budú vplývať v domácnostiach na svojich rodičov.
Zároveň po realizácii projektu obec plánuj v rámci informačného stretnutia v termíne obecného zastupiteľstva informovať obyvateľov o realizovanom projekte, jeho pozitívnom dopade na kvalitu života rómskej komunity, ako i obyvateľov obce ako celku a zdôrazní nevyhnutnosť zapojenia obyvateľov do separovania odpadu.
C
Z pohľadu udržateľnosti projektu, túto môžeme rozdeliť na niekoľko súvisiacich a na seba nadväzujúcich častí, a to technickú, prevádzkovú, finančnú a personálnu udržateľnosť projektu.
Technická udržateľnosť projektu:
Z pohľadu technickej udržateľnosti predmetom projektu sú zariadenia zaradené do druhej odpisovej skupiny, a teda ich ekonomická životnosť predstavuje 6 rokov. V prípade zberného dvora resp. zberného miesta, tu je ekonomická udržateľnosť 40 ročná. Pri správne zvolených postupoch práce s technikou a vybavením, však v komunálnych podmienkach pri adekvátnej starostlivosti a údržbe, ako i servisnom zabezpečení táto technika môže slúžiť i dvojnásobné obdobie. Z pohľadu záručného servisu, tu je zákonom stanovená 2 ročné záručná doba, avšak obec plánuje i po tejto dobe dodržiavať servisné intervaly a zabezpečiť tak prevádzkyschopnosť zariadení. Z pohľadu hrozby poškodenia, obec zariadenia poistí a eliminuje tak riziko poškodenia a ich následného vyradenia z prevádzky. Z pohľadu stavebných objektov, tu sa v prvých rokoch z neočakáva nevyhnutnosť udržiavacích prác, avšak po istej dobe prevádzky / 10-15 rokov / samozrejme bude nevyhnutnú zabezpečiť základnú údržbu, s čím obec počíta. Ako servisné výdavky, tak i poistné a udržiavacie práce sa prejavia v nákladoch, ktorým sa venuje časť finančná udržateľnosť projektu.
Prevádzková udržateľnosť projektu
Z prevádzkového hľadiska je projekt koncipovaný v istej po sebe nasledujúcej schéme:
Uloženie odpadu na zberných miestach resp. na zbernom dvore – zodpovední za túto časť sú občania.
Prevoz odpadu zo zberných miest na zberný dvor, uskladnenie odpadu na zbernom dvore, manipulácia s odpadom a príprava na jeho likvidáciu, resp. odvoz – zodpovedná za túto časť je obec.
Odvoz odpadu a jeho následné spracovanie resp. likvidácia – zodpovedné za túto časť sú spoločnosti s ktorými obec i v súčasnosti spolupracuje, a ktoré sa venujú odpadovému hospodárstvu.
Za predpokladu dobrého zvládnutia informačnej kampane existuje vysoký predpoklad, že občania svoj diel zodpovednosti pri prevádzke zvládnu. Obec na základe svojich doterajších skúsenosti v oblasti plnenia si svojich legislatívnych povinností preukázala, že je schopná svoje úlohy zabezpečiť, čoho dôkazom je, že za posledných 5 rokov nedošlo zo strany kompetentných orgánov k uloženiu nápravných opatrení, ani sankcií. V prípade partnerov zo súkromného sektora spolupráca úspešne funguje niekoľko rokov, a teda nie je predpoklad, že by svoju časť kompetencií tieto spoločnosti nenaplnili.
Finančná udržateľnosť projektu
Samotná prevádzka projektu, tak ako je popísaná v horeuvedenej stati generuje z finančného pohľadu záporné cash flow. Keďže však obec nie je podnikateľských subjektom a plní i všeobecne prospešné úlohy, tak finančnú prevádzku jednotlivých stavieb, ako i zariadení bude financovať z obecného rozpočtu. Tento istý prístup uplatní i pri spolupráci s externými dodávateľmi. Už v súčasnosti je ekonomický model nakladania s odpadmi v obci postavený na financovaní z obecného rozpočtu a obec ako taká v osobe starostu, ako i zastupiteľstva je s takýmto postupom stotožnená. Ako kompenzácia za tento prístup je tu kvalita života obyvateľstva tak majoritného, ako i rómskeho. Zároveň pri financovaní prevádzky tohto projektu sa očakáva nielen skvalitnenie života rómskej komunity, ale skvalitnenie vzhľadu okolia ich obydlí, čo prispeje nielen k skvalitneniu života MRK, ale i obyvateľov celej obce a zníži tlak na stigmatizáciu minoritného obyvateľstva.
Personálna udržateľnosť projektu
Za samotnú prevádzku zberného dvora, zberných miest, ako i traktora, drviča, vlečky a ostatného vybavenia bude zodpovedný zamestnanec obce Peter Špaňo, ktorý na obci pôsobí od roku 2006 a mimo iných povinností sa venuje i zberu komunálneho i separovaného odpadu v obci, pôsobí ako vodič i údržbár a opravár. V súčasnosti má na starosti i obsluhu obecnej Pragy V3S a Multicaru, ktoré pochádzajú ešte z 50tych rokov minulého storočia a najmä jeho zásluhou sú prevádzkyschopné, i keď zub času na ich spoľahlivosti už zanechal značnú stopu. Zároveň je výhodou, že disponuje potrebnými vodičskými oprávneniami , pričom pri prevádzke predmetu projektu bude potrebovať vodičský preukaz skupiny T.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Vybudovanie, resp. dobudovanie systému …
|
Typ
Vybudovanie, resp. …
|
Plánovaný začiatok
01.11.2017
|
Skutočný začiatok
10.11.2017
|
Plánovaný koniec
01.07.2018
|
Skutočný koniec
06.06.2018
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.03.2017
|
Skutočný začiatok
06.03.2017
|
Plánovaný koniec
01.07.2018
|
Skutočný koniec
29.07.2018
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet obyvateľov MRK, ktorým sa zlepšili podmienky bývania prostredníctvom vybudovania stojísk
|
Hodnota
70,0 (osoby)
|
Cieľ
70,0 (osoby)
|
Naposledy aktualizované
14.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vytvorených pracovných miest cielene pre MRK prostredníctvom uplatnenia sociálneho aspektu vo verejných obstarávaniach
|
Hodnota
1,0 (pracovné miesto)
|
Cieľ
1,0 (pracovné miesto)
|
Naposledy aktualizované
14.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet obyvateľov MRK, ktorým sa zlepšili podmienky bývania prostredníctvom vybudovania zberného dvora
|
Hodnota
70,0 (osoby)
|
Cieľ
70,0 (osoby)
|
Naposledy aktualizované
14.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov | Vlastník dokladu | Dodávateľ | Žiadaná suma | Schválené na preplatenie | Realizácia |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Drvič odpadu NEGRI C19TPNFaktúra číslo 3800002 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
14,821 €
|
Schválené na preplatenie
14,821 €
|
Realizácia
04.06.2018
|
Názov
Drvič odpadu NEGRI C19TPNFaktúra číslo 3800002 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
14,821 €
|
Schválené na preplatenie
14,821 €
|
Realizácia
-
|
Názov
Veľkokapacitný kontajnter 7,0 m3Faktúra číslo 20180175 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
4,439 €
|
Schválené na preplatenie
4,439 €
|
Realizácia
31.05.2018
|
Názov
1 100 l kontajner - žiarovozinkovanýFaktúra číslo 20180175 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
3,000 €
|
Schválené na preplatenie
3,000 €
|
Realizácia
31.05.2018
|
Názov
1 100 l kontajner - žiarovozinkovanýFaktúra číslo 20180175 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
3,000 €
|
Schválené na preplatenie
3,000 €
|
Realizácia
-
|
Názov
Veľkokapacitný kontajnter 7,0 m3Faktúra číslo 20180175 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
4,439 €
|
Schválené na preplatenie
4,439 €
|
Realizácia
-
|
Názov
stavebné práce podľa súpisu vykonaných prácFaktúra číslo 2018038 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Cestné stavby Liptovský Mikuláš, spol. s r.o.
|
Žiadaná suma
900 €
|
Schválené na preplatenie
900 €
|
Realizácia
07.08.2018
|
Názov
stavebné práce podľa súpisu vykonaných prácFaktúra číslo 2018038 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Cestné stavby Liptovský Mikuláš, spol. s r.o.
|
Žiadaná suma
52,918 €
|
Schválené na preplatenie
52,918 €
|
Realizácia
-
|
Názov
stavebné práce podľa súpisu vykonaných prácFaktúra číslo 2018038 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Cestné stavby Liptovský Mikuláš, spol. s r.o.
|
Žiadaná suma
52,918 €
|
Schválené na preplatenie
52,918 €
|
Realizácia
07.08.2018
|
Názov
Traktorová vlečka: Traktorový náves PRONAR T663/2Faktúra číslo 21803014 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
-
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
Kolesový traktor New Holland T5.95Faktúra číslo 21803014 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
57,120 €
|
Schválené na preplatenie
57,120 €
|
Realizácia
-
|
Názov
Čelný nakladač TL240 SLFaktúra číslo 21803014 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
9,010 €
|
Schválené na preplatenie
9,010 €
|
Realizácia
-
|
Názov
Traktorová vlečka: Traktorový náves PRONAR T663/2Faktúra číslo 21803014 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
-
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
07.08.2018
|
Názov
Kolesový traktor New Holland T5.95Faktúra číslo 21803014 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
57,120 €
|
Schválené na preplatenie
57,120 €
|
Realizácia
07.08.2018
|
Názov
Čelný nakladač TL240 SLFaktúra číslo 21803014 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
9,010 €
|
Schválené na preplatenie
9,010 €
|
Realizácia
07.08.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018138 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
934 €
|
Schválené na preplatenie
934 €
|
Realizácia
31.05.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018044 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
372 €
|
Schválené na preplatenie
372 €
|
Realizácia
15.03.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018064 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
336 €
|
Schválené na preplatenie
336 €
|
Realizácia
28.03.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018191 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
560 €
|
Schválené na preplatenie
560 €
|
Realizácia
16.07.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018090 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
504 €
|
Schválené na preplatenie
504 €
|
Realizácia
23.04.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018158 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
934 €
|
Schválené na preplatenie
934 €
|
Realizácia
14.06.2018
|
Názov
interný manažment 3/2018výplatná páska 3/2018 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
402 €
|
Schválené na preplatenie
402 €
|
Realizácia
04.04.2018
|
Názov
interný manažment 6/2018výplatná páska 6/2018 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
402 €
|
Schválené na preplatenie
402 €
|
Realizácia
09.07.2018
|
Názov
externý manažment podľa súpisu činností v pracovnom výkazeFaktúra číslo 2018222 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
560 €
|
Schválené na preplatenie
560 €
|
Realizácia
22.08.2018
|
Názov
interný manažment 3/2017výplatná páska 3/2017 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
339 €
|
Schválené na preplatenie
339 €
|
Realizácia
03.04.2017
|
Názov
interný manažment 2/2018výplatná páska 2/2018 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
402 €
|
Schválené na preplatenie
402 €
|
Realizácia
02.03.2018
|
Názov
interný manažment 5/2018výplatná páska 5/2018 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
402 €
|
Schválené na preplatenie
402 €
|
Realizácia
06.06.2018
|
Názov
interný manažmentvýplatná páska 4/2017 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
331 €
|
Schválené na preplatenie
331 €
|
Realizácia
03.05.2017
|
Názov
interný manažment 4/2018výplatná páskač. 4/2018 |
Vlastník dokladu
Obec Hybe
|
Dodávateľ
Obec Hybe
|
Žiadaná suma
402 €
|
Schválené na preplatenie
402 €
|
Realizácia
03.05.2018
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Obec Hybe
|
IČO
00315231
|
Názov
Cestné stavby Liptovský Mikuláš, spol. s r.o.
|
IČO
31563732
|
Názov
Support and Consulting, s.r.o.
|
IČO
36335576
|
Názov
AGROTEM-PULZ,s.r.o
|
IČO
36399281
|
Názov
FEREX, s.r.o.
|
IČO
17682258
|
Názov
ŠTÝL EU s.r.o.
|
IČO
45329478
|