Zvýšenie odbornosti vzdelávania na ZŠ Veľké Kostoľany
Obec Veľké Kostoľany
predkladaného projektu je .
Projekt je spracovaný v súlade s Tematickým cieľom č. 10 a Investičnou prioritou IROP Investovanie do vzdelania cez vývoj vzdelávacej infraštruktúry. Intervenuje potreby zlepšenia prístupu mladých ľudí na trh práce a vytvorenia priestoru pre rozhľad žiaka o jeho schopnostiach a budúcich možnostiach. Vybavenie obecnej základnej školy ako konečného prijímateľa pomoci odbornými učebňami, ich rekonštrukciou, resp. modernizáciou, dovybavenie modernými didaktickými a učebnými pomôckami umožní širšie využívanie moderných vyučovacích metód pre rozvoj kľúčových spôsobilostí žiakov, ich zručností a schopností.
Predkladateľom projektu je obec Veľké Kostoľany, kde sa nachádza 1 základná škola. Tento projekt sa týka Základnej školy Veľké Kostoľany, ktorú v súčasnosti navštevuje do 354 žiakov, výučba prebieha v 9. ročníkoch. Primárneho vzdelávania sa zúčastňuje 154 žiakov, v ročníkoch nižšieho stredného vzdelávania sa učí 200 indexom IIÚ 26,66. Dôvodom spracovania projektu je, že škola nedisponuje technickými a materiálnymi možnosťami čeliť aktuálnym výzvam primárneho vzdelávania a cíti potrebu zlepšiť podmienky pre harmonický vývoj žiakov aj ku prírodovedným predmetom a odborným zručnostiam. Stav odborných učební odpovedá ich času zriadenia a poslednej rekonštrukcie , učebné pomôcky neprešli žiadnou väčšou systémovou obnovou. Prepojenosť na aktuálne učebnice absentuje.
Prostredníctvom B, D hlavných aktivít sa realizuje obnova polytechnickej učebne a zriadenie knižnice. Stavebno-montážne práce sú navrhnuté v minimálnom rozsahu potrebnom pre úpravu stávajúcich priestorov školy na funkčnosť odborných učební a tvoria súčasť dotknutých hlavných aktivít. Úspešnou realizáciou aktivít sa naplnia : zlepšenie technického vybavenia
- obnova polytechnickej učebne
- školskej knižnice.
Projektom je adresovaných 5 merateľných ukazovateľov. Modernizácia materiálno-technického vybavenia bude rešpektovať potreby inkluzívneho vzdelávania.Vybavenie základných škôl je v súčasnosti regionálne významne diferencované. Väčšina základných škôl nedisponuje (technickými, personálnymi a materiálnymi) možnosťami čeliť aktuálnym výzvam primárneho vzdelávania a zabezpečiť primerané podmienky pre rozvoj kľúčových kompetencií žiakom v súlade s požiadavkami ich budúcej profesijnej orientácie a potrebami trhu práce. Žiakom základných škôl chýbajú zručnosti a kompetencie nevyhnutné pre udržanie zamestnateľnosti a žiaducej mobility na trhu práce, čo možno vidieť napr. aj výsledkoch národných, resp. medzinárodných meraní. (Monitor 9, PISA), alebo v ich úspešnosti na trhu práce, či ďalšom štúdiu a vzdelávaní. Práve tento projekt je zameraný na dobudovanie a dovybavenie ZŠ Veľké Kostoľany. Dovybavenie polytechnickej učebne nadväzuje na ciele národného vzdelávania, bez danej učebne nemožno v žiakoch rozvíjať pracovné a manuálne návyky. Zriadenie školskej knižnice je dôležité pri podpore žiakov v čítaní a v zlepšovaní čitateľskej gramotnosti, ktorá je u našich detí podľa meraní mizivá.
Nevyhnutnou súčasťou je zabezpečenie materiálno-technického vybavenia podporených objektov vrátane prvkov inklúzie s cieľom zlepšenia výsledkov žiakov v medzinárodnom, ako aj národnom meraní dosiahnutých vedomostí a ich úspešnosti na trhu práce.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
3. Stavebno-montážne práce a dokumentác…
|
Typ
F. RIUS_bez UMR_Sta…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2023
|
Skutočný začiatok
04.04.2023
|
Plánovaný koniec
01.09.2023
|
Skutočný koniec
08.09.2023
|
Názov
2. Zriadenie školskej knižnice
|
Typ
B. RIUS_bez UMR_Obs…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2021
|
Skutočný začiatok
11.10.2021
|
Plánovaný koniec
01.11.2023
|
Skutočný koniec
10.11.2023
|
Názov
1. Obnova školských dielní
|
Typ
D. RIUS_bez UMR_Obs…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2021
|
Skutočný začiatok
11.10.2021
|
Plánovaný koniec
01.05.2022
|
Skutočný koniec
08.04.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.11.2019
|
Skutočný začiatok
24.02.2020
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
10.11.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Kapacita podporenej školskej infraštruktúry základných škôl
|
Hodnota
0,0 (osoby)
|
Cieľ
480,0 (osoby)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených učební IKT
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených základných škôl
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených učební polytechnických
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených knižníc
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.11.2023
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Martinus, s.r.o.
|
IČO
45503249
|
Názov
Škola.sk, s. r. o.
|
IČO
50293893
|
Názov
eTechnology s.r.o.
|
IČO
44632304
|
Názov
Regál, s.r.o.
|
IČO
35884452
|
Názov
DAM MANAGER, spol. s r.o.
|
IČO
36240443
|