I/66 Brezno - obchvat, I. etapa - 2. fáza
Slovenská správa ciest
Účelom projektu je kvalitatívne a kapacitné zlepšenie dôležitého ťahu cesty I/66. Jedná sa o značne využívanú tranzitnú komunikáciu využívanú smerom na Horehronie a tiež cez Mýto pod Ďumbierom smerom na Liptov.
Riešené územie sa nachádza pri toku Hrona. Územie v navrhovanej oblasti vedenia obchvatu je možné považovať za komplikované a členité. Členitosť územia má charakter pahorkatiny až horského prostredia. Komplikovanosť je najmä z dôvodu pretekajúcej rieky Hron a súbežnej železničnej trate.
Predmetom projektu je rekonśtrukcia a výstavba obchvatu s dĺžkou 2,542 km. Trasa obchvatu je navrhnutá prevažne súbežne s územím Európskeho významu Alúvium Hrona vo vzdialenosti cca 150 m za železničnou traťou.
Na začiatku úpravy je trasa totožná s existujúcou komunikáciou na ľavom brehu rieky Hron, smerovo a výškovo sa na ňu napojí. Po preklenutí Hrona a trate ŽSR sa trasa dostáva do koridoru, ktorého južnú hranicu určuje areál bývalej Mostárne Brezno a severnú hranicu tvorí železničná trať, resp. železničná stanica Brezno. Za areálom Mostárne trasa mostom preklenie Drábsko-Kabátovský potok a zachovávanú železničnú vlečku a pokračuje smerom k ceste Osloboditeľov (II/529) vedúcou na najväčšie sídlisko mesta, kde je v križovatke ukončená.
V prevažnej časti svojej dĺžky je trasa preložky cesty I/66 vedená zastavaným územím. Na začiatku obchvatu je mimoúrovňová križovatka spájajúca navrhovanú trasu s cestou I/66, v km 0,400 – 0,600 je navrhnutý mostný objekt ponad Hron a železničnú trať. Trasa pokračuje v km 0,600 – 2,010 v koridore medzi železničnou traťou a areálom bývalej Mostárne Brezno. V km 2,050 križuje malý vodný tok a železničnú vlečku smerujúcu do areálu Mostárne. Riešený úsek prvej etapy obchvatu mesta Brezna končí okružnou križovatkou s cestou II/529 pri Baldovskom moste.
Navrhovaný obchvat bude riešený ako dvojpruhová obojsmerná komunikácia v šírkovom usporiadaní podľa kategórie C 9,5/80.
Obchvat mesta Brezno je rozdelený do dvoch etáp. Výstavba druhej etapy bude pokračovať po dokončení prvej etapy. V súčasnosti je obchvat mesta Brezno rozdelený do troch úsekov v rámci spomínaných dvoch etáp.
I/66 Brezno – obchvat, I. etapa – rieši predmetný projekt. Začína sa v km 0,000, ktorý zodpovedá km 128,7 pasportu cesty I/66 a končí v km 2,362 za okružnou križovatkou na ceste Osloboditeľov (II/529),
I/66 Brezno – obchvat, II. etapa , 1. úsek,
I/66 Brezno – obchvat, II. etapa, 2. úsek.
ŽoNFP sa týka I. časti, t. j. "I/66 Brezno - obchvat, I. etapa " a to 2. fázy projektu, pretože projekt je pokračovaním uskutočnenej I. fázy v rámci OPD 2007 - 2013.
Merateľné ukazovatele projektu sú:
Celková dĺžka novovybudovaných ciest (cesty 1. triedy) - 2,362 km.
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy) - 0,180 km.
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry – 100 %
Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy – 1 lokalita.
Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy - 4 711 453 € v roku 2022.
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom výstavby ciest I. triedy) - 1,645 tony.
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom výstavby ciest I. triedy) - 0,116 tony.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Realizácia projektu
|
Typ
A. Výstavba a moder…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2015
|
Skutočný začiatok
01.11.2015
|
Plánovaný koniec
01.06.2018
|
Skutočný koniec
30.06.2018
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.11.2015
|
Skutočný začiatok
01.11.2015
|
Plánovaný koniec
01.06.2018
|
Skutočný koniec
30.06.2018
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Celková dĺžka vybudovaných, alebo zmodernizovaných zariadení v oblasti bezpečnosti dopravy (cesty I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Celková dĺžka novovybudovaných ciest (cesty 1. triedy)
|
Hodnota
2,362 (km)
|
Cieľ
2,362 (km)
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
|
Hodnota
100,0 (%)
|
Cieľ
100,0 (%)
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy)
|
Hodnota
0,18 (km)
|
Cieľ
0,18 (km)
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom výstavby ciest I. triedy)
|
Hodnota
0,116 (tona)
|
Cieľ
0,116 (tona)
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom výstavby ciest I. triedy)
|
Hodnota
1,645 (tona)
|
Cieľ
1,645 (tona)
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy
|
Hodnota
4,711,453 €
|
Cieľ
4,711,453 €
|
Naposledy aktualizované
16.10.2023
|
Riziko
Áno
|
Subjekt | Suma celkom | Vrátená suma | Suma na vymáhanie | Typ | Stav |
---|---|---|---|---|---|
Subjekt
Slovenská správa ciest |
Suma celkom
226,609 €
|
Vrátená suma
226,609 €
|
Suma na vymáhanie
226,609 €
|
Typ
Neoprávnené výdavky
|
Stav
Vysporiadaná
|
Subjekt
Slovenská správa ciest |
Suma celkom
279 €
|
Vrátená suma
279 €
|
Suma na vymáhanie
279 €
|
Typ
Nepresné množstvo
|
Stav
Vysporiadaná
|
Subjekt
-
|
Suma celkom
210 €
|
Vrátená suma
210 €
|
Suma na vymáhanie
210 €
|
Typ
Nepresné množstvo
|
Stav
Vysporiadaná
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Slovenská správa ciest
|
IČO
00003328
|
Názov
test
|
IČO
48589241
|
Názov
ALPINE SLOVAKIA, spol. s r.o.
|
IČO
34112103
|
Názov
SGS Czech Republic, s.r.o.
|
IČO
48589241
|