Rozvoj platformy integrácie údajov (centrálna integračná platforma) a Manažment osobných údajov
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
Rada vlády pre digitalizáciu verejnej správy a digitálny jednotný trh schválila dňa 28.2.2017 dokument Manažment údajov, ktorý navrhuje riešiť problematiku riadenia údajov a zdieľania údajov, či už medzi inštitúciami verejnej správy alebo medzi subjektami mimo verejnej správy.
Podľa § 34a kompetenčného zákona je ÚPPVII ústredným orgánom štátnej správy pre oblasť informatizácie spoločnosti. ÚPPVII v oblasti informatizácie spoločnosti zabezpečuje centrálne riadenie informatizácie spoločnosti a tvorbu politiky jednotného digitálneho trhu, rozhodovanie o využívaní finančných zdrojov vo verejnej správe pre informačné technológie, centrálnu architektúru integrovaného informačného systému verejnej správy a koordináciu plnenia úloh v oblasti informatizácie spoločnosti vrátane realizácie centrálnych stavebných blokov pre Manažment údajov.
ÚPVII je podľa zákona 305/2013 správcom spoločného modulu Procesnej integrácie a integrácie údajov, ktorého súčasťou je aj centrála integračná platforma. Cieľom realizácie národného projektu (ďalej NP CIP a MOU), ktorý je súčasťou reformného zámeru , je ďalší rozvoj platformy dátovej integrácie a riešenie manažmentu osobných údajov v súlade s cieľmi definovanými v strategickej priorite Manažment údajov.
NP CIP a MOU ma dve časti z dvoch, ktoré sú tvorené modulmi:
- PaaS pre manažment údajov
- Distribúcia údajov
- Obslužná zóna
- Podporné služby pre poskytovateľov a konzumentov údajov
- WEB prístup
- GDPR
- Logovanie prístupov
- Modul správy osobných údajov
- Modul správy súhlasov
- PoC asistent
Výsledkom NP CIP a MOU v časti bude:
- Rozšírenie a vylepšenie GUI pre komunikáciu s registrami, vďaka čomu bude princíp „jeden-krát“ a časť služieb CIP prístupná aj pre používateľov s neintegrovanými systémami alebo chýbajúcimi informačnými systémami, GUI umožní používateľsky zmysluplný a plnohodnotný ekvivalent G2G služieb CIP, služba pre priamy „push model“ distribúcie údajov, čo umožní pilotne nasadiť proaktívne služby a zrušiť oznamovacie povinnosti,
- zápisová služba pre komunikáciu zdrojového a referenčného registra ako súčasť zjednodušenia distribúcie a synchronizácie údajov,
- platformové služby PaaS pre manažment údajov (integračná platforma ako služba a master data management ako služba) – všetky inštitúcie verejnej správy môžu realizovať manažment svojich údajov s využitím týchto nástrojov,
- vytvorenie rozhrania na Portál otvorených údajov (data.gov.sk) umožňujúca OVM zjednodušiť publikovanie otvorených údajov pomocou CIP,
- publikovanie a evidencia oprávnení pre získavanie údajov a žiadostí pre získavanie údajov pre zníženie administratívnej náročnosti procesu integrácie
- nástroje pre obsluhu konzumentov a poskytovateľov údajov.
Výsledkom NP CIP a MOU v časti budú:
- nástroje pre riešenie požiadaviek GDPR na správu a ochranu osobných údajov (ide o riešenie požiadaviek na realizáciu práv: právo dotknutej osoby na prístup k údajom, právo na opravu, právo na obmedzenie spracúvania, oznamovacia povinnosť v súvislosti s opravou alebo vymazaním osobných údajov alebo obmedzením spracúvania a právo na prenosnosť údajov) – PIMS (personal information management system),
- na jednom mieste sa zabezpečí dostupnosť relevantných údajov každej fyzickej a právnickej osoby,
- umožnenie zobrazenia všetkých prístupov k dátam osoby a zobrazenie jednotlivých logov pre oprávnené fyzické alebo právnické osoby (logy budú obsahovať informácie o skutočnostiach, kto pristupoval k údajom, kedy pristupoval k údajom a za akým účelom pristupoval k údajom o osobe evidovaným),
- umožnenie sprístupnenia dát osoby ako vlastníka dát pre ďalšie oprávnené osoby,
- zavedenie podporných nástrojov pre Manažment osobných údajov – poskytnutie metaúdajov a údajov o osobe, údajov o oprávneniach prístupu k údajom, API pre prístup k údajom osôb pre osoby mimo verejnej správy na základe oprávnenia.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Nasadenie
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2021
|
Skutočný začiatok
01.12.2021
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia a Testovanie
|
Typ
B. Zavedenie inovat…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2021
|
Skutočný začiatok
01.06.2021
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn
|
Typ
B. Zavedenie inovat…
|
Plánovaný začiatok
01.05.2021
|
Skutočný začiatok
01.06.2021
|
Plánovaný koniec
01.09.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.05.2021
|
Skutočný začiatok
18.12.2019
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.05.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.05.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet úsekov verejnej správy, v ktorých je rozhodovanie podporované analytickými systémami (napríklad pre analýzu rizík)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet dodatočných centrálnych podporných systémov vnútornej správy v rámci ISVS (ako služieb v cloude SaaS)
|
Hodnota
2,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových zjednodušených životných situácií pre občanov, realizovaných kombináciou elektronických služieb
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet dodatočných elektronických služieb pre občanov, ktoré je možné riešiť mobilnou aplikáciou
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet dodatočných elektronických služieb pre podnikateľov, ktoré je možné riešiť mobilnou aplikáciou
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových zjednodušených životných situácií pre podnikateľov, realizovaných kombináciou elektronických služieb
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre podnikateľov
|
Hodnota
2,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre občanov
|
Hodnota
2,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Hewlett-Packard Slovakia, s.r.o.
|
IČO
35785306
|
Názov
MIM, s.r.o.
|
IČO
36395820
|
Názov
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
|
IČO
50349287
|