Popis projektu

Cieľom projektu je zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov v Základnej škole s materskou školou Krivec, mestskej časti Hriňovej.

Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v základnej škole v Krivci, prispejú k pripravenosti detí na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiaka v základnej škole na strednú a na jeho budúce pôsobenie na pracovnom trhu, resp. na prechod na nasledujúci stupeň vzdelávania, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu. Špecifická pozornosť bude venovaná zlepšeniu školského prospechu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole v Krivci, mestskej časti Hriňovej.

Hlavnou aktivitou projektu je činnosť dvoch pedagogických asistentov, jedného špeciálneho pedagóga a školského psychológa na polovičný úväzok v základnej škole v Krivci.

Úlohou dvoch pedagogických asistentov budú jednotlivé aktivity zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, pomoc pri skvalitňovaní vyučovacieho procesu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP a zo SZP s ostatnými žiakmi. Budú sa podieľať na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní, informačných, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Zároveň budú rozvíjať spoluprácu s rodičmi a komunitou.

Úlohou špeciálneho pedagóga budú aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky, špeciálno-pedagogického poradenstva a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy, bude spolupracovať s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, bude uskutočňovať odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom. Bude prispievať k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP a zo SZP s ostatnými žiakmi. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Školský psychológ bude v rámci projektu vykonávať odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, psychologického poradenstva, psychoterapie s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v základnej škole. Bude poskytovať odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom.

Viac
Subjekt
Základná škola s materskou školou, Krivec I. 1355, Hriňová
Miesta realizácie
Hriňová
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.10.2018 - 01.09.2021
Celková suma
145,270 €
Vlastné zdroje
7,264 €
Vyčerpané z projektu
87,866 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Činnosť inkluzívneho tímu v ZŠ Krivec
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.10.2018
Skutočný začiatok
03.10.2018
Plánovaný koniec
01.09.2021
Skutočný koniec
30.09.2021
Názov
Činnosť pedagogických asistentov v ZŠ K…
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.10.2018
Skutočný začiatok
03.10.2018
Plánovaný koniec
01.09.2021
Skutočný koniec
30.09.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
03.10.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
30.09.2021
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
17,0 (počet)
Cieľ
9,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.06.2023
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
3,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.06.2023
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.06.2023
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
9,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.06.2023
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
3,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.06.2023
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.06.2023
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.