Zlepšenie prístupu k vzdelávaniu a vzdelávacích výsledkov žiakov so zdravotným znevýhodnením v Základnej škole Postupimská Košice
Základná škola
Cieľom projektu je integráciou do hlavného prúdu vzdelávacieho procesu zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov so zdravotným znevýhodnením v Základnej škole Postupimská v Košiciach.
Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v základnej škole v Košiciach, prispejú k pripravenosti žiakov na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiakov prejsť zo základnej školy na strednú, resp. na ich budúce pôsobenie na pracovnom trhu, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu a integráciou žiakov so zdravotným znevýhodnením do hlavného prúdu vzdelávacieho procesu v základnej škole v Košiciach.
Hlavnou aktivitou projektu je činnosť troch asistentov učiteľa a jedného špeciálneho pedagóga v Základnej škole Postupimská v Košiciach.
Úlohou asistentov učiteľa budú jednotlivé aktivity zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, pomoc pri skvalitňovaní vyučovacieho procesu žiakov so zdravotným znevýhodnením. Budú sa podieľať na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Zároveň budú rozvíjať spoluprácu s rodičmi a komunitou.
Úlohou špeciálneho pedagóga budú jednotlivé aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky, špeciálno-pedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy. Bude spolupracovať s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, bude uskutočňovať odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom. Bude prispievať k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, s dôrazom na žiakov z marginalizovaných rómskych komunít.
Jednotlivé činnosti vykonávané asistentmi učiteľa a špeciálnym pedagógom na základnej škole v Košiciach budú prebiehať:
- vo výchovno-vzdelávacom procese,
- vo voľnočasových aktivitách organizovaných školou,
- v spolupráci s rodinou,
- v oblasti vzdelávacích aktivít.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Činnosť špeciálneho pedagóga v ZŠ Postu…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
15.10.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Činnosť asistentov učiteľa v ZŠ Postupi…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
01.10.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
11,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
41,0 (počet)
|
Cieľ
41,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola
|
IČO
35546832
|