Popis projektu

Cieľom projektu je zlepšiť výchovno-vzdelávacie výsledky a kompetencie žiakov v Základnej škole kpt. J. Nálepku v Stupave.

Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v základnej škole v Stupave, prispejú k pripravenosti detí na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiaka v základnej škole na strednú a na jeho budúce pôsobenie na pracovnom trhu, resp. na prechod na nasledujúci stupeň vzdelávania, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu. Špecifická pozornosť bude venovaná zlepšeniu školského prospechu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej škole v Stupave.

Hlavnou aktivitou projektu je činnosť jedného sociálneho pedagóga, jedného školského psychológa a jedného špeciálneho pedagóga v Základnej škole kpt. J. Nálepku v Stupave.

Úlohou sociálneho pedagóga budú aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poradenstva pre žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov. Bude mapovať sociálno-patologické javy v škole, bude sa venovať ich prevencii formou prednášok, besied, seminárov a pod. Sociálny pedagóg bude spolupracovať s výchovno-vzdelávacími inštitúciami, políciou, psychológmi CPPPaP a pod. Zároveň bude rozvíjať spoluprácu s rodičmi a komunitou. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti a správanie žiakov, vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Školský psychológ bude v rámci projektu vykonávať odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, psychologického poradenstva, psychoterapie, prevencie a intervencie k deťom a žiakom s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v základnej škole. Bude poskytovať odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia.

Úlohou špeciálneho pedagóga budú aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky, špeciálno-pedagogického poradenstva a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy, bude spolupracovať s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, bude uskutočňovať odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom. Bude prispievať k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Viac
Subjekt
Základná škola kpt. J.Nálepku v Stupave, Školská ul. 2
Miesta realizácie
Stupava
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2018 - 01.08.2021
Celková suma
148,140 €
Vlastné zdroje
7,407 €
Vyčerpané z projektu
73,878 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
17.09.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
17.08.2021
Názov
Činnosť špeciálneho pedagóga v ZŠ Stupa…
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
17.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
17.08.2021
Názov
Činnosť školského psychológa v ZŠ Stupa…
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
17.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
17.08.2021
Názov
Činnosť sociálneho pedagóga v ZŠ Stupava
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
17.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
17.08.2021
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
27.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
25,0 (počet)
Naposledy aktualizované
27.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
27.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
51,0 (počet)
Cieľ
51,0 (počet)
Naposledy aktualizované
27.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
27.09.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
10,0 (počet)
Naposledy aktualizované
27.09.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.