Zlepšenie prístupu k vzdelávaniu a vzdelávacích výsledkov žiakov so ŠVVP a zo SZP v ZŠ Stupava
Základná škola kpt. J.Nálepku v Stupave, Školská ul. 2
Cieľom projektu je zlepšiť výchovno-vzdelávacie výsledky a kompetencie žiakov v Základnej škole kpt. J. Nálepku v Stupave.
Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v základnej škole v Stupave, prispejú k pripravenosti detí na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiaka v základnej škole na strednú a na jeho budúce pôsobenie na pracovnom trhu, resp. na prechod na nasledujúci stupeň vzdelávania, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu. Špecifická pozornosť bude venovaná zlepšeniu školského prospechu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej škole v Stupave.
Hlavnou aktivitou projektu je činnosť jedného sociálneho pedagóga, jedného školského psychológa a jedného špeciálneho pedagóga v Základnej škole kpt. J. Nálepku v Stupave.
Úlohou sociálneho pedagóga budú aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poradenstva pre žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov. Bude mapovať sociálno-patologické javy v škole, bude sa venovať ich prevencii formou prednášok, besied, seminárov a pod. Sociálny pedagóg bude spolupracovať s výchovno-vzdelávacími inštitúciami, políciou, psychológmi CPPPaP a pod. Zároveň bude rozvíjať spoluprácu s rodičmi a komunitou. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti a správanie žiakov, vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Školský psychológ bude v rámci projektu vykonávať odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, psychologického poradenstva, psychoterapie, prevencie a intervencie k deťom a žiakom s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v základnej škole. Bude poskytovať odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Úlohou špeciálneho pedagóga budú aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky, špeciálno-pedagogického poradenstva a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy, bude spolupracovať s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, bude uskutočňovať odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom. Bude prispievať k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
17.09.2018
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
17.08.2021
|
Názov
Činnosť špeciálneho pedagóga v ZŠ Stupa…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
17.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
17.08.2021
|
Názov
Činnosť školského psychológa v ZŠ Stupa…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
17.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
17.08.2021
|
Názov
Činnosť sociálneho pedagóga v ZŠ Stupava
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
17.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
17.08.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
51,0 (počet)
|
Cieľ
51,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.09.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola kpt. J.Nálepku v Stupave, Školská ul. 2
|
IČO
31773711
|