Popis projektu

Inklúzia patrí k základným prvkom vedúcim k rozvoju osobnosti a vytváraniu kvalitných životných podmienok pre zdravotne postihnutých a sociálne znevýhodnených jednotlivcov. Úzko súvisí s emancipáciou postihnutých. Výsledkom úspešnej inklúzie by malo byť zapojenie jedinca do spoločenského života intaktnej spoločnosti.

Cieľom projektu je podporiť spoločné vzdelávanie všetkých žiakov bez ohľadu na ich sociálnu situáciu, vierovyznanie, rodinné zázemie, postihnutie, rasu či etnickú príslušnosť a podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelávaniu rozvíjať kompetencie a zlepšiť výsledky žiakov s osobitým dôrazom na žiakov so špeciálnymi potrebami, a tak zlepšiť ich pripravenosť na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, resp. na ich budúce pôsobenie na pracovnom trhu, a tak prispieť k napĺňaniu cieľa Výzvy aj OP ĽZ.

Činnosť piatich nových asistentov učiteľa v rámci realizácie prvej aktivity povedie k zabezpečeniu rovnakých príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, a to prijatím opatrení na prekonávanie zdravotných a sociálnych bariér žiakov a opatrení na podporu činnosti učiteľa aj žiaka v edukačnom procese.

Ďalšia aktivita prostredníctvom činnosti nového školského psychológa a špeciálneho pedagóga povedie k podpore žiakov so ŠVVP vo výchovno-vzdelávacom procese prijatím opatrení v socializačnej a inkluzívnej oblasti, opatrení v oblasti prevencie sociálno-patologických javov, ako aj v oblasti profesijného rozvoja žiakov a duálneho vzdelávania.

Cieľovou skupinou sú žiaci Základnej školy, J.Hollého 696/3, Topoľčany, 537 detí vo veku od 6 do 15 rokov, dievčatá aj chlapci pochádzajúci z Topoľčian a blízkeho okolia, rôzneho socioekonomického pôvodu, s dosiahnutým vzdelaním ISCED 0 a ISCED 1, zdravotne bezproblémoví aj žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP), kde patria aj žiaci so zdravotným znevýhodnením (so zdravotným postihnutím, chorí alebo zdravotne oslabení, s vývinovými poruchami učenia, s poruchami aktivity a pozornosti).

Viac
Subjekt
Základná škola, J.Hollého 696/3, Topoľčany
Miesta realizácie
Topoľčany
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2018 - 01.08.2021
Celková suma
246,197 €
Vlastné zdroje
12,310 €
Vyčerpané z projektu
138,142 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
1.2. Znevýhodnenie nemusí znamenať hend…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.02.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
1.1. Rovnaká šanca pre všetkých
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.10.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.10.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.10.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
6,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.10.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
26,0 (počet)
Cieľ
12,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.10.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.