Rovnosť šancí vo vzdelávaní pre žiakov z MRK
eMKLub
V rámci vládou prijatej "Stratégie SR pre inegráciu Rómov do roku 2020" v oblasti vzdelávanie nadväzuje škola SZŠ s MŠ ako aj Súkromné gymnázium Z. J. Mallu v Kremnici v zriaďovateľskej pôsobnosti eMKLubu v akčných plánoch na plnenie úloh vyplývajúcich na zmiernenie kultúry chudoby a pozdvihnutie rómskych detí a mládeže na vyššiu úroveň vzdelanosti na úrovni SR aj zapojením sa do projektu "V základnej škole úspešnejší" s hlavným cieľom zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu ako aj zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov. Projektom sa posilní personálny tím o 1 pedagogického asistenta a 1 sociálneho pedagóga. V škole je 86 % žiakov ohrozených chudobou (SZP) a 10 % je individuálne začlenených. Prostredníctvom aktivít projektu sa dosiahne pozitívny vzťah žiakov a rodičov z MRK k vzdelaniu, zlepšenie školskej dochádzky a úspešnosti v dôsledku inkluzie, zníženiu segregácie prostredníctvom prezentácií rómskej kultúry na verejnosti v spolupráci s majoritou. V materskej škole, ktorá je súčasťou SZŠ vhodnou diagnostikou a prípravou detí do ZŠ v nultom ročníku resp. v prvom ročníku sú žiaci úspešní, čím sa predchádza preraďovaniu do špeciálnych škôl a špeciálnych tried. Cieľom SZŠ s MŠ je pripraviť žiakov na stredné školy a tým zvýšiť ich uplatnenie na trhu práce.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Pedagogický asistent
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
03.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Inkluzívny tím
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
03.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Inkluzívny tím
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
03.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Pedagogický asistent
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
03.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
03.09.2018
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
03.09.2018
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
21.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
21.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
21.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
20,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
21.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
21.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
70,0 (počet)
|
Cieľ
54,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
21.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
eMKLub
|
IČO
00621200
|
Názov
Súkromná spojená škola, Dolná 48/19, Kremnica
|
IČO
51458110
|
Názov
eMKLub
|
IČO
00621200
|