Inklúziou k lepším výsledkom
Základná škola Andreja Kmeťa, Ul. M. R. Štefánika 34, Levice
Hlavným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvorených pracovných miest zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov.
Predkladaný projekt priamo nadväzuje na špecifický cieľ:1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Na potreby cieľovej skupiny budú reagovať aktivity, ktoré prispievajú k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacímí potrebami a žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavné aktivity:
1, vytvorenie 5 plných pracovných miest na pozíciu asistenta učiteľa
2, vytvorenie 1,5 pracovného úvazku na pozíciu špeciálny pedagóg a 0,5 pracovného úvazku na pozíciu školský psychológ
Všetky pracovné pozície budú zamestnané od 1.1 2018 na pracovnú zmluvu.
Hlavná aktivita projektu je zameraná na činnosť asistentov učiteľa. Neoddeliteľnou súčasťou výchovno vzdelávacieho procesu je asistent učiteľa, ktorý je pridelený k žiakom so ŠVVP, ktorých diagnózy si to osobitne vyžadujú.
Aktivity asistenta sú zamerané na bezprostrednú pomoc a spoluprácu s učiteľom v triede, uľahčovanie adaptácie dieťaťa a pomoc pri prekonávaní bariér. Dôležitou súčasťou aktivít asistenta učiteľa je príprava učebných pomôcok, sprevádza žiaka aj mimo triedy a pri mimoškolských aktivitách.
Druhá hlavná aktivita: Špeciálny pedagóg sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiaka so zdravotným znevýhodnením na bežnej škole. Podieľa sa na vypracovávaní individuálneho vzdelávacieho programu.
V procese vyučovania poskytuje žiakovi individuálne špeciálno-pedagogické, terapeutické a rehabilitačné služby. Poskytuje konzultácie, rady a informácie ostatným odborným pracovníkom školy i rodičom žiaka.
Podľa potreby spolupracuje s ostatnými poradenskými inštitúciami, predovšetkým s centrom špeciálno-pedagogického poradenstva, centrom pedagogicko – psychologického poradenstva, prípadne aj s lekármi.
Aktivity školského psychológa budú zamerané na tieto činnosti: poznáva osobnosť žiaka, osobitnú pozornosť venuje žiakom s problémami v učení, žiakom s poruchami správania, ktorí sa nachádzajú v krízových životných situáciách, nadaným a talentovaným žiakom.
Cieľom a výstupom aktivity asistenta učiteľa budú činnosti vedúce k zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese. Cieľom a výstupom druhej hlavnej aktivity bude zlepšenie školských výsledkov, ktoré sa budú po ukončení programu overovať známkovaním žiakov.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Inkluzívny tím
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2018
|
Skutočný začiatok
21.08.2018
|
Plánovaný koniec
01.07.2021
|
Skutočný koniec
31.07.2021
|
Názov
Asistenti učiteľa
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2018
|
Skutočný začiatok
21.08.2018
|
Plánovaný koniec
01.07.2021
|
Skutočný koniec
31.07.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
21.08.2018
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
31.07.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.08.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
19,0 (počet)
|
Cieľ
15,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.08.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
7,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.08.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.08.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.08.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.08.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Andreja Kmeťa, Ul. M. R. Štefánika 34, Levice
|
IČO
37864386
|