Popis projektu

Aby sa žiaci aj zamestnanci školy cítili v priestoroch školy dobre, kladieme veľký dôraz na vytvorenie pozitívnej školskej klímy. V prvom rade dbáme na pestovanie dobrých vzťahov medzi žiakmi navzájom, medzi učiteľmi a žiakmi a v neposlednom rade medzi učiteľmi a rodičmi. 

Je pre nás prvoradé aby sme vytvorili rovnaké možnosti vzdelávania aj pre žiakov so zdravotným a iným znevýhodnením, pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a tak isto aj pre žiakov z marginalizovaných komunít. Realizovaním projektu Integrujeme profesionálne chceme vytvoriť priestor pre jedného špeciálneho pedagóga na škole. Jeho hlavnými aktivitami budú: odborná špeciálno-pedagogická starostlivosť o žiakov zdravotne znevýhodnených, o žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a o žiakov s poruchami učenia a správania sa. Žiakom, rodičom a pedagogickým zamestnancom bude poskytovať poradenstvo a konzultácie o výchovno-vzdelávacom procese vyššie menovaných skupín.

Na vytvorenie rovnakých príležitostí vo výchove a vzdelávaní a pre úspešnú integráciu žiakov so zdravotným znevýhodnením v rámci pripravovaného projektu zamestnáme nad rámec súčasného počtu asistentov učiteľa ďalších dvoch asistentov učiteľa. Títo asistenti učiteľa s pomocou špeciálneho pedagóga budú skvalitňovať proces integrácie žiakov so zdravotným znevýhodnením do výchovno-vzdelávacieho procesu. Ich hlavným cieľom bude uľahčenie adaptácie zdravotne znevýhodnených žiakov a pomoc pri prekonávaní zdravotných, sociálnych, kultúrnych, jazykových, informačných a architektonických bariér v integračnom procese na škole. Tento cieľ je možné dosiahnuť spoluprácou s učiteľmi v triede, vykonávaním pedagogického dozoru so zameraním na žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, pomocou pri výchovno-vzdelávacích činnostiach a aktivitách.

Na našej škole v školskom roku 2017/2018 pracuje 7 asistentov učiteľa. Keďže počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami na našej škole má neustále rastúcu tendenciu tento počet asistentov učiteľa nie je dostatočný. Pre skvalitnenie práce, pre vytvorenie čo najlepších podmienok pri rovnosti príležitostí a zlepšenie školskej úspešnosti týchto žiakov považujeme za nevyhnutné rozšíriť našich zamestnancov o jedného špeciálneho pedagóga a dvoch asistentov učiteľa.

Viac
Subjekt
Súkromná základná škola, Mládežnícka 51, Banská Bystrica
Miesta realizácie
Banská Bystrica
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2018 - 01.08.2021
Celková suma
114,120 €
Vlastné zdroje
5,706 €
Vyčerpané z projektu
71,388 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Zlepšenie školskej úspešnosti žiakov
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Skvalitňovanie diagnostikovania a redia…
Typ
Skvalitňovanie diag…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
13.09.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
13.09.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
13.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
30,0 (počet)
Naposledy aktualizované
13.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
13.09.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
32,0 (počet)
Cieľ
25,0 (počet)
Naposledy aktualizované
13.09.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.