Popis projektu

Zámerom projektu „“ je zabezpečiť žiakom základnej školy, hlavne žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami rovnosť príležitosti a pomoc vo výchovno – vzdelávacom procese ako aj podpora rovnakého prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu, predovšetkým vo vzťahu k podpore školskej úspešnosti všetkých žiakov v súlade s princípmi inkluzívneho vzdelávania.  Celkový počet žiakov v našej základne škole je 248, z toho počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami je 36. Školu navštevujú žiaci z marginarizovaných rómskych komunít a sociálne znevýhodneného prostredia v počte 62. Škola má 14 tried z toho 3 špeciálne triedy, kde sa vzdelávajú žiaci vo variante A a B. 

  1. Poskytnúť žiakom so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami individuálnu starostlivosť a osobitný odborný prístup vytvorením inklutívneho tímu
  2. Podporiť vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov a predchádzanie segregácie
  3. Zlepšiť učebné výsledky žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami ako aj žiakov z MRK a SZP

Hlavné aktivity projektu sú:

  1. - realizáciou tejto aktivity prispejeme k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, ako aj k zlepšeniu školskej úspešnosti žiakov, vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej ŠVVP). Úlohy a činnosti  asistenta učiteľa budú zamerané na tri roviny a to:
  • Vo výchovno  - vzdelávacom procese  bude bezprostredne spolupracovať s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy, prispeje k  uľahčovaniu adaptácie dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia na nové učebné prostredie,
  • práca so žiakmi vo voľnočasových aktivitách – činnosti pri voľnočasových aktivítách s využitím individuálnych, skupinových alebo hromadných foriem výchovy, spolupráca so ZŠ v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin,
  • spolupráca s rodinou - aktivity smerujúce k rodičom tak, aby sa cítili súčasťou procesu vzdelávania, spoznávanie rodinného prostredia, sociálnych pomerov, záujmov rodičov a žiaka.
  • v rámci inkluzívneho tímu spolupracovať so špeciálnym pedagogom, rodinou, CPPPaP, pediatrom.
  1. spolupráca a koordinácia činnosti odborníkov – inkluzívneho tímu – nástroja podpory inklúzie v základnej škole, s dôrazom na žiakov z marginalizovaných rómskych komunít. Bude vykonávať odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej pomoci, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva, spolupracovať s pedagogickým asistentom, učiteľom, zákonným zástupcom.

Viac
Subjekt
Základná škola s materskou školou Kuzmice
Miesta realizácie
Kuzmice
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2018 - 01.08.2021
Celková suma
124,200 €
Vlastné zdroje
6,210 €
Vyčerpané z projektu
78,038 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Novovytvorené pracovné miesto špeciálny…
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Novovytvorené pracovné miesto pedagogic…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
01.10.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
01.10.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
01.10.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
01.10.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
01.10.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
01.10.2021
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Základná škola s materskou školou Kuzmice
IČO
17071089
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.