I/77 Smilno - Svidník, rekonštrukcia cesty, druhá fáza
Slovenská správa ciest
Názov stavby: I/77 Smilno - Svidník, rekonštrukcia cesty
Druh stavby: Rekonštrukcia
Samosprávny kraj: Prešovský
Okres: Bardejov, Svidník
Kraj: Prešovský
Katastrálne územie: Smilno, Jedlinka, Mikulášová, Nižná Polianka, Hutka, Vyšný Mirošov, Nižný Mirošov, Vyšný Orlík, Nižný Orlík, Svidník
Miesto stavby: Smilno, Nižná Polianka, Hutka, Vyšný Mirošov, Nižný Mirošov, Vyšný Orlík, Nižný Orlík, Svidník
Predmetom projektu je rekonštrukcia ciest I/77 a menšej časti I/73, s cieľom zvýšiť a zlepšiť bezpečnosť, plynulosť cestnej dopravy a kvalitu životného prostredia v predmetných úsekoch ciest I/77 a I/73. Na ceste I/77 je začiatok naplánovaný v km 74,000 pred mostom č. 77-059 v katastrálnom území Smilno, až po km 96,540, kde je plánovaný koniec úpravy cesty I/77 v okružnej križovatke s cestou I/73 vo Svidníku. Dĺžka rekonštrukcie na ceste I/77 je 22 540 m.
Predmetom projektu na ceste I/73 je rekonštrukcia cesty so začiatkom v okružnej križovatke s cestou I/77 vo Svidníku v km 40,475, až po rázcestie Kapišová v km 43 675. Dĺžka rekonštrukcie na ceste I/73 je 3 200 m.
Celková dĺžka stavby je 25 740,00 m.
Cesta I/77 je súčasťou cestnej siete severnej časti východného Slovenska so začiatkom v Spišskej Belej, s pokračovaním cez Bardejov a ukončením vo Svidníku, kde sa napája na cestu I/73 smerujúcu do Poľskej republiky. Cestný hraničný priechod Nižná Polianka – Ożenna, je v súčasnosti s obmedzením nákladnej dopravy do 7,5 t s výnimkou autobusov. V prieťahu obcami Smilno, Nižná Polianka, Vyšný Mirošov, Nižný Mirošov, Vyšný Orlík a Nižný Orlík je cesta I/77 súčasťou základného komunikačného systému. Jej funkciou je zabezpečenie bezpečného, kapacitného a rýchleho cestného prepojenia s vyššou úrovňou komfortu, pričom zabezpečuje vyššiu dopravnú funkciu v dotknutom území s nadregionálnou funkciou. V prieťahu dotknutými obcami tvorí zbernú funkciu s čiastočnou priamou obsluhou.
Projekt napĺňa ciele OPII 2014 -2020 a to:
Tématický cieľ 7 – Podpora udržateľnej dopravy a odstraňovanie prekážok v kľúčových sieťových infraštruktúrach, a to investičnou prioritou 7b) posilnenie regionálnej mobility prepojením sekundárnych a terciálnych uzlov s infraštruktúrou TEN-T vrátane multimodálnych uzlov.
Špecifický cieľ 6.2 - Zlepšenie bezpečnosti a dostupnosti cestnej infraštruktúry TEN-T a regionálnej mobility prostredníctvom výstavby a modernizácie ciest I. triedy.
Ďalšie špecifické ciele a to najmä:
zlepšenie dopravnej situácie danej lokality, podmienok ochrany života a zdravia obyvateľov, ochrany životného prostredia, prevencie a vyváženého rozvoja mesta a regiónu,
zníženie časových strát,
zvýšenie atraktivity mestských oblastí,
zvýšenie dopravnej bezpečnosti obyvateľov,
poskytnutie vyššieho dopravného komfortu užívateľom komunikácie,
zníženie nehodovosti na ceste I. triedy.
Vybudovaním predmetného projektu sa zlepší plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky, zlepší sa dostupnosť SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomné prepojenie.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Realizácia projektu
|
Typ
A. Výstavba a moder…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2015
|
Skutočný začiatok
01.12.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2017
|
Skutočný koniec
30.09.2017
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.12.2015
|
Skutočný začiatok
01.12.2015
|
Plánovaný koniec
01.12.2017
|
Skutočný koniec
22.01.2018
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Celková dĺžka novovybudovaných ciest (cesty 1. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Celková dĺžka vybudovaných, alebo zmodernizovaných zariadení v oblasti bezpečnosti dopravy (cesty I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových a/alebo technicky zhodnotených zariadení (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet usmrtených osôb v dôsledku dopravnej nehody na cestách I. triedy
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných ekoduktov (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných jazdných pruhov (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných križovatiek (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných mostov (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vytvorených pracovných miest
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zmodernizovaných križovatiek (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zmodernizovaných mostov (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy (min.)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (min)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií CO2 (vplyvom výstavby ciest I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (tona)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom výstavby ciest I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (tona)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom výstavby ciest I. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (tona)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Počet nových a/alebo technicky zhodnotených objektov (na cestnej infraštruktúre)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy)
|
Hodnota
25,74 (km)
|
Cieľ
25,74 (km)
|
Naposledy aktualizované
07.02.2022
|
Riziko
Áno
|
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
|
Hodnota
100,0 (%)
|
Cieľ
100,0 (%)
|
Naposledy aktualizované
07.02.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
07.02.2022
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy
|
Hodnota
1,455,032 €
|
Cieľ
1,455,032 €
|
Naposledy aktualizované
07.02.2022
|
Riziko
Áno
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Slovenská správa ciest
|
IČO
00003328
|
Názov
test
|
IČO
48589241
|
Názov
SGS Czech Republic, s.r.o.
|
IČO
48589241
|
Názov
FIRESTA - FIŠER, rekonstrukce stavby, a.s.
|
IČO
31802338
|