Inklúzia je predpokladom úspechu
Základná škola Ľubotice na Strážnickej ulici č. 26
Žiadateľ popíše stručne obsah projektu – abstrakt (v prípade schválenia bude tento rozsah podliehať zverejneniu podľa § 48 zákona č. 292/2014 Z.z.), nakoľko táto časť je limitovaná. Obsah projektu obsahuje stručnú informáciu o zameraní a cieľoch projektu, aktivitách, cieľovej skupine (ak relevantné), mieste realizácie a merateľných ukazovateľoch projektu (max. 2000 znakov).
Základná škola Ľubotice, podobne ako mnohé ďalšie základné školy v regióne, nemá vytvorené dostatočne priaznivé inkluzívne prostredie pre rozvoj kľúčových kompetencií a vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov so ŠVVP. Základnú školu v Ľuboticiach, ktorá je atraktívnou školou, a ktorá plní funkciu spoločného školského obvodu pre žiakov s trvalým pobytom v obciach: Ľubotice, Vyšná Šebastová, Podhradík a Prešov – m.č. Nižná Šebastová, v školskom roku 2017/2018, navštevuje 565 žiakov, z toho 32 detí so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami. Aj napriek tomu, že v súčasnosti škola eviduje 32 žiakov so ŠVVP nemá doposiaľ základná škola vytvorené a obsadené miesto asistenta učiteľa. Žiadateľ má záujem o zavádzanie inkluzívneho prístupu do výchovno – vzdelávacieho procesu. Cieľom predkladaného projektu s názvom: „Inklúzia je predpokladom úspechu“ je „zvyšovanie kvality vzdelávania rozvíjajúceho princípy inklúzie“.
Vo vyspelých štátoch je zvyšovanie kvality vzdelávania rozvíjajúceho princípy inklúzie v súčasnosti považované za základnú podmienku pri zabezpečení konkurencieschopnosti inštitúcií, ktoré poskytujú vzdelávanie.
Realizáciou hlavnej aktivity: „Zaviesť pozíciu asistenta učiteľa a vytvoriť a obsadiť 2 nové pracovné miesta“ prispeje žiadateľ k ľahšiemu zvládaniu špecifických potrieb žiakov so ŠVVP. Realizáciu projektu plánuje žiadateľ začať vo februári 2018 a ukončiť v januári 2021.
Žiadateľ definoval hodnoty merateľných ukazovateľov, na základe čoho je možné priebežne počas realizácie projektu, ako aj po jeho ukončení overenie dosahovaného príspevku ku špecifickému cieľu OPĽZ.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Zaviesť pozíciu asistenta učiteľa a vyt…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
17.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
5,0 (počet)
|
Cieľ
4,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
27.10.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Ľubotice na Strážnickej ulici č. 26
|
IČO
37870530
|