Popis projektu

Hlavným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvorených pracovných miest zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov.
 
Predkladaný projekt priamo nadväzuje na špecifický cieľ:1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
 
Na potreby cieľovej skupiny budú reagovať aktivity, ktoré prispievajú k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacímí potrebami a žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
 
S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavné aktivity:
1, vytvorenie 2 plných pracovných miest na pozíciu pedagogický asistent
2, vytvorenie 1 plného pracovného miesta na pozíciu špeciálny pedagóg a 0,5 pracovného úvazku na pozíciu sociálny pedagóg.

Všetky pracovné pozície budú zamestnané od 1.1 2018 na pracovnú zmluvu.

Prvá aktivita projektu je zameraná na prácu pedagogického asistenta: Podpora inklúzie prostredníctvom činnosti pedagogického asistenta bude zameraná načinnosť pedagogického asistenta zamestnaného na plný úväzok primárne pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí pochádzajú zosociálne znevýhodneného prostredia prevažne z marginalizovaných rómskych komunít. 

Druhá hlavná aktivita: Činnosť špeciálneho pedagóga v našej škole bude realizovaná v priestoroch žiadateľa, v ktorej bude môcť pracovať so žiakmi so ŠVVP. Špeciálny pedagóg sa bude podieľať na tvorbe IVVP a bude zabezpečovať ich aplikáciu do praxe, bude komunikovať s CPPaP, konzultovať problémy našich žiakov, zabezpečovať ich návštevy v poradni. 

Druhej aktivita projektu je zameraná aj na činnosť sociálneho pedagóga. Ten vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poskytovaniaporadenstvanajmä pre žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia, podpory prosociálneho, etickéhosprávania,sociálnopedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálnopedagogického poradenstva, prevencie sociálnopatologickýchjavov a reedukácie správania.

Cieľom a výstupom aktivity asistenta učiteľa budú činnosti vedúce k zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese. Cieľom a výstupom druhej hlavnej aktivity  bude zlepšenie školských výsledkov, ktoré sa budú po ukončení programu overovať známkovaním žiakov.

Viac
Subjekt
Základná škola s materskou školou Vlčany 1547
Miesta realizácie
Vlčany
Stav
Zmluva uzavretá
Realizácia
01.06.2018 - 01.05.2021
Celková suma
150,120 €
Vlastné zdroje
7,506 €
Vyčerpané z projektu
65,714 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Inkluzívny tím
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.06.2018
Skutočný začiatok
01.06.2018
Plánovaný koniec
01.05.2021
Skutočný koniec
31.05.2021
Názov
Pedagogickí asistenti
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.06.2018
Skutočný začiatok
01.06.2018
Plánovaný koniec
01.05.2021
Skutočný koniec
31.05.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
20,0 (počet)
Cieľ
12,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.08.2021
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.08.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.08.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.08.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
9,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.08.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
09.08.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.