Popis projektu

Hlavným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvoreného pracovného miesta zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov.

Predkladaný projekt priamo nadväzuje na špecifický cieľ: 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiťvýsledky a kompetencie detí a žiakov. Hlavná aktivita je zameraná na činnosti asistentov učiteľov.

S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavné aktivity:

1, vytvorenie 1 plného pracovného miesta na pozíciu asistenta učiteľa

2, vytvorenie 0,5  pracovného miesta na pozíciu špeciálny pedagóg

Aktivity asistenta sú zamerané na bezprostrednú pomoc a spoluprácu s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy, uľahčovanie adaptácie dieťaťa na učebné prostredie a pomoc pri prekonávaní bariér. Dôležitou súčasťou aktivít asistenta učiteľa je príprava učebných pomôcok, sprevádza žiaka aj mimo triedy a pri mimoškolských aktivitách.

Pripravuje a riadi aktivity zamerané na spoluprácu s rodinou žiaka - spoznávanie rodinného prostredia, sociálnych pomerov, záujmov rodičov azdravotného stavudieťaťa. Organizuje stretnutia a spolupracuje s rodičmi tak, aby sa cítili súčasťou procesu vzdelávania.

Druhá hlavná aktivita: Špeciálny pedagóg sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiaka so zdravotným znevýhodnením na bežnej škole. Podieľa sa na vypracovávaní individuálneho vzdelávacieho programu.
 
V procese vyučovania poskytuje žiakovi individuálne špeciálno-pedagogické, terapeutické a rehabilitačné služby. Poskytuje konzultácie, rady a informácie ostatným odborným pracovníkom školy i rodičom žiaka.
 
Podľa potreby spolupracuje s ostatnými poradenskými inštitúciami, predovšetkým s centrom špeciálno-pedagogického poradenstva, centrom pedagogicko – psychologického poradenstva, prípadne aj s lekármi.

Cieľom a výstupom aktivity asistenta učiteľa budú činnosti vedúce k zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese. Cieľom a výstupom hlavnej aktivity Špeciálny pedagóg bude zlepšenie školských výsledkov, ktoré sa budú po ukončení programu overovať známkovaním žiakov.

Z časového hľadiska bude projekt realizovaný v termíne 01/2018-12/2020. Pracovná pozícia bude zamestnana od 1.1 2018 na pracovnú zmluvu.

Viac
Subjekt
Základná škola
Miesta realizácie
Belá-Dulice
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.05.2018 - 01.04.2021
Celková suma
57,060 €
Vlastné zdroje
2,853 €
Vyčerpané z projektu
38,767 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Špeciálny pedagóg
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.05.2018
Skutočný začiatok
01.05.2018
Plánovaný koniec
01.04.2021
Skutočný koniec
30.04.2021
Názov
Asistent učiteľa
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.05.2018
Skutočný začiatok
01.09.2018
Plánovaný koniec
01.04.2021
Skutočný koniec
30.04.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.05.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.05.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.05.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
4,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.05.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.05.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
10,0 (počet)
Cieľ
8,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.05.2021
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Základná škola
IČO
37812033
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.