Popis projektu

Cieľom projektu je zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov v Základnej škole s materskou školou sv. Cyrila a Metoda, v meste Stará Ľubovňa.

Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v základnej škole v meste Stará Ľubovňa, prispejú k pripravenosti detí na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiaka v základnej škole na strednú a na jeho budúce pôsobenie na pracovnom trhu, resp. na prechod na nasledujúci stupeň vzdelávania, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu. Špecifická pozornosť bude venovaná zlepšeniu školského prospechu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej škole v meste Stará Ľubovňa.

Hlavnou aktivitou projektu je činnosť troch asistentov učiteľov, jedného špeciálneho pedagóga a školského psychológa na polovičný úväzok v základnej škole v meste Stará Ľubovňa.

Úlohou troch asistentov učiteľov úlohou budú jednotlivé aktivity zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, pomoc pri skvalitňovaní vyučovacieho procesu žiaka so zdravotným znevýhodnením, vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi, s ohľadom na žiakov pochádzajúcich z MRK. Budú sa podieľať na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Zároveň budú rozvíjať spoluprácu s rodičmi a komunitou.

Úlohou špeciálneho pedagóga budú aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky, špeciálno-pedagogického poradenstva a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy, bude spolupracovať s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, bude uskutočňovať odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom. Bude prispievať k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Školský psychológ bude v rámci projektu vykonávať odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, psychologického poradenstva, psychoterapie, prevencie a intervencie k deťom a žiakom s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v ZŠ. Bude poskytovať odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia.

Viac
Subjekt
Spojená škola, Štúrova 383/3, Stará Ľubovňa
Miesta realizácie
Stará Ľubovňa
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2018 - 01.08.2021
Celková suma
167,490 €
Vlastné zdroje
8,374 €
Vyčerpané z projektu
100,758 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Činnosť inkluzívneho tímu v ZŠ Cyrila a…
Typ
Skvalitňovanie diag…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
03.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Činnosť inkluzívneho tímu v ZŠ Cyrila a…
Typ
Skvalitňovanie diag…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
03.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Činnosť asistentov učiteľa v ZŠ Cyrila …
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
03.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Činnosť asistentov učiteľa v ZŠ Cyrila …
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2018
Skutočný začiatok
03.09.2018
Plánovaný koniec
01.08.2021
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
03.09.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
03.09.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
31.08.2021
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.07.2024
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
57,0 (počet)
Cieľ
23,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.07.2024
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.07.2024
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
6,0 (počet)
Cieľ
10,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.07.2024
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
18,0 (počet)
Cieľ
12,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.07.2024
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
-11,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.07.2024
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.