Inkluzívne vzdelávanie
Základnná škola v Nemšovej, ul. Janka Palu 2
Hlavným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvorených pracovných miest zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov. Predkladaný projekt priamo nadväzuje na špecifický cieľ: 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Na potreby cieľovej skupiny budú reagovať aktivity, ktoré prispievajú k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacímí potrebami a žiakov so sociálne znevýhodneného prostredia a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavné aktivity:
1, vytvorenie 1 pracovného miesta na pozíciu asistent učiteľa
2, vytvorenie 1,5 pracovného pomeru na pozíciu sociálny pedagóg
Hlavnou aktivitou projektu je zameranie sa na činnosť asistentov učiteľa. Neoddeliteľnou súčasťou výchovnovzdelávacieho procesu je asistent učiteľa, ktorý je pridelený k žiakom so ŠVVP, ktorých diagnózy si to osobitne vyžadujú.
Druhá hlavná aktivita je Sociálny pedagóg. Ten vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poskytovania poradenstva najmä pre deti a žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia, drogovo závislých alebo inak znevýhodnených
žiakoch, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení.
Sociálny pedagóg plní úlohy sociálnej výchovy, podpory prosociálneho, etického správania, sociálnopedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálnopedagogického poradenstva, prevencie sociálnopatologických javov a reedukácie správania. Vykonáva expertíznu činnosť.
Cieľom a výstupom aktivity zameranej na činnosť asistentov bude zlepšenie diagnostikovania, rediagnostikovania a poradenstva detí s cieľom zlepšenia a vytvorenia vhodných podmienok pre štúdium.
Cieľom a výstupom hlavnej aktivity Inkluzívny tím bude zlepšenie školských výsledkov, ktoré sa budú po ukončení programu overovať známkovaním žiakov.
Z časového hľadiska bude projekt realizovaný v termíne 09/2017-08/2020. Časový harmonogram projektu bol nastavený s ohľadom na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov na jednotlivé aktivity s cieľom úspešné realizovať hlavné výstupy projektu
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Sociálny pedagog
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2018
|
Skutočný začiatok
04.04.2018
|
Plánovaný koniec
01.03.2021
|
Skutočný koniec
31.03.2021
|
Názov
Asistent uciteľa
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2018
|
Skutočný začiatok
04.04.2018
|
Plánovaný koniec
01.03.2021
|
Skutočný koniec
31.03.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.04.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.04.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.04.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
4,0 (počet)
|
Cieľ
4,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.04.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.04.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
12,0 (počet)
|
Cieľ
7,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.04.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základnná škola v Nemšovej, ul. Janka Palu 2
|
IČO
36125946
|