Zmeny v našej spoločnosti prinášajú výrazné posuny v ponímaní starostlivosti o žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). S nárastom počtu detí so ŠVVP rastie aj záujem rodičov integrovať svoje deti do bežných škôl. Snaha o integrované vzdelávanie v bežných školách je v súčasnosti celosvetovým trendom. Jeho podstatu tvorí myšlienka kladúca dôraz na humanitu, ľudské práva, rovnosť medzi ľuďmi a úctu ku každému človeku a jeho hodnotám. Tolerancia spoločnosti k telesným a psychickým odlišnostiam je akýmsi meradlom jej vyspelosti a humánnosti. Spoločným úsilím by malo byť vytvorenie spoločnosti pre všetkých, charakterizovaná solidaritou, rovnosťou a plnou účasťou všetkých ľudí na jej budovaní podľa ich schopností, ktorá rešpektuje potreby všetkých jedincov a priznáva im rovnakú hodnotu.
Základná škola Lajosa Tarczyho s vyučovacím jazykom maďarským kladie dôraz na poskytovanie kvalitného vzdelávania. Využíva rôzne formy grantov na financovanie investičných ako aj neinvestičných projektov, ktoré skvalitňujú celkový vzdelávací proces žiakov. Škola si uvedomuje absenciu pomoci pri výchove a vzdelávaní a to formou poradenstva a pedagogickej asistencie. Z toho dôvodu škola ako žiadateľ vytvárame dopyt po službách tam, kde doteraz neboli poskytované. Škola ako žiadateľ je si vedomá, že pedagogický asistent je nesporne významným prínosom v edukačnom procese ako pre učiteľa ale predovšetkým pre samotných žiakov.
Cieľom projektu je pomoc pri výchove a vzdelávaní žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a to formou poradenstva učiteľom a asistenciou. Aktivity realizované prostredníctvom projektu prispievajú k vyrovnávaniu podmienok pre znevýhodnených žiakov, včasnú diagnostiku, predchádzanie segregácie na školách a spoluprácu s rodičmi a komunitou.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
zlepšenie školskej úspešnosti žiakov vr…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2018
|
Skutočný začiatok
01.03.2018
|
Plánovaný koniec
01.02.2021
|
Skutočný koniec
28.02.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
7,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
15.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná Škola Lajosa Tarczyho s vyučovacím jazykom maďarským, Chotín
|
IČO
37861140
|