Právo detí a mládeže na vzdelávanie je v demokratickej spoločnosti nespochybniteľné. Chudobní, znevýhodnení, príslušníci etnických menšín, jednotlivci so špeciálnymi edukačnými potrebami a inak ohrozené skupiny by mali mať rovnaké príležitosti a podmienky na uspokojenie svojich potrieb a rozvoja potenciálu. Tieto detí žijú v prostredí, ktoré vzhľadom na sociálne a jazykové podmienky nedostatočne stimulujú rozvoj ich mentálnych, vôľových a emocionálnych vlastnosti ich vývin sa výrazne líši od štandartného vývinu. Aby sa dokázali začleniť do spoločnosti a aby sa odstránili hendikepy vyplývajúce zo sociálneho znevýhodnenia, potrebujú individuálny prístup. K tomu je potrebné vytvoriť podmienky na realizáciu inkluzívneho vzdelávania.
Vhodná voľba metód a foriem práce so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia je dôležitých faktorom, ktorý ovplyvňuje prístup žiaka k učeniu.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Rovnosť príležitosti vo vzdelávacom pro…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2018
|
Skutočný začiatok
01.09.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2020
|
Skutočný koniec
31.08.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
12,0 (počet)
|
Cieľ
6,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
12,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
5,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
12,0 (počet)
|
Cieľ
6,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|