Zlepšenie prístupu k vzdelávaniu a vzdelávacích výsledkov žiaka so zdravotným znevýhodnením v Základnej škole Vyšné Hágy
Mesto Vysoké Tatry
Cieľom projektu je integráciou do hlavného prúdu vzdelávacieho procesu zlepšiť prístup ku kvalitnému vzdelávaniu, zlepšiť výsledky a kompetencie žiaka so zdravotným znevýhodnením v Základnej škole vo Vyšných Hágoch.
Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v základnej škole vo Vyšných Hágoch, prispejú k pripravenosti žiaka na prechod do ďalšieho ročníka, na strednú školu, resp. na jeho budúce pôsobenie na pracovnom trhu, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelávaniu.
Hlavnou aktivitou projektu je činnosť jedného asistenta učiteľa v Základnej v škole vo Vyšných Hágoch. Jeho úlohou budú aktivity zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiaka so zdravotným znevýhodnením, zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, pomoc pri skvalitňovaní vyučovacieho procesu tohto žiaka. Žiak so zdravotným znevýhodnením je odkázaný na pomoc asistenta učiteľa, vzhľadom na to, že sa jedná o žiaka s poruchou aktivity, pozornosti a poruchou správania. Pri jeho edukácii nutné prekonávať bariéry edukačné, komunikačné a sociálne. Je nevyhnutná kontrola jeho činnosti celkového správania, ktoré postráda logickosť, je impulzívne a nepredvídateľné s nevnímaním nebezpečia
V centre špeciálno-pedagogického poradenstva bola odporučená prítomnosť asistenta učiteľa počas výchovno-vzdelávacieho procesu v rozsahu 100%. Asistent učiteľa bude žiakovi pomáhať pri všetkých vzdelávacích činnostiach počas všetkých vyučovacích hodín, bude sa podieľať na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní uvedeného žiaka, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Zároveň bude rozvíjať spoluprácu s rodičmi.
Jednotlivé činnosti vykonávané asistentom učiteľa na základnej v škole vo Vyšných Hágoch budú prebiehať:
- vo výchovno-vzdelávacom procese,
- vo voľnočasových aktivitách organizovaných školou,
- v spolupráci s rodinou,
- v oblasti vzdelávacích aktivít.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Činnosť asistenta učiteľa v ZŠ Vyšné Há…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2018
|
Skutočný začiatok
01.04.2018
|
Plánovaný koniec
01.02.2021
|
Skutočný koniec
28.02.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
-
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|