Optimalizácia trate Prievidza – Jelšovce, 1. etapa
Železnice Slovenskej republiky
Predmetom projektu je vypracovanie a dodanie zámeru navrhovanej činnosti pre stavbu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „“) a vykonanie súvisiacej inžinierskej činnosti pre dielo .
Predkladaný projekt nadväzuje na publikovanú Štúdiu uskutočniteľnosti pre projekt „Optimalizácia trate Prievidza – Jelšovce“, ktorý má byť predmetom realizácie v úseku medzi ŽST Prievidza – ŽST Jelšovce, jednokoľajnej, neelektrifikovanej železničnej trate č. 122C (označenie podľa TTP), ktorá podľa zoznamu Ministerstva dopravy a výstavby SR patrí medzi hlavné trate. Riešený úsek má dĺžku 66,6 km, traťová rýchlosť v úseku ŽST Prievidza – ŽST Topoľčany je v súčasnosti stanovená na 80 km/h a v úseku ŽST Topoľčany – ŽST Jelšovce je stanovená traťová rýchlosť 100 km/h.
Účelom predkladaného projektu je zabezpečiť zákonom stanovené požiadavky vyplývajúce zo zákona o posudzovaní vplyvov na realizáciu rekonštrukcie trate Prievidza – Jelšovce, ktorého hlavným cieľom, v zmysle záverov predmetnej štúdie uskutočniteľnosti a podľa zvoleného variantu, je optimalizácia 66,6 km trate č. 122C v úseku Prievidza – Jelšovce z hľadiska bezpečnosti, plynulosti, interoperability, konkurenčnej schopnosti, ako aj ekonomickej efektívnosti železničnej dopravy. Optimalizácia železničnej trate v danom úseku zároveň prinesie zlepšenie dostupnosti regiónu Hornej Nitry, zvýšenie maximálnej rýchlosti oproti súčasnému stavu na 120 km/h a výrazné skrátenie cestovného času v osobnej a aj nákladnej doprave, čo predstavuje celospoločenské pozitívne efekty výsledkov projektu.
Na to, aby mohol byť dosiahnutý hlavný cieľ projektu, je potrebné naplniť nasledujúce čiastkové
ciele:
- Zrýchlenie železničného spojenia Prievidza – Jelšovce – Nitra/Bratislava;
- Zlepšenie technického stavu a parametrov železničných zariadení trate a staníc;
- Zavedenie centrálneho riadenia dopravy;
- Zefektívnenie prevádzky a údržby železničnej trate;
- Zvýšenie bezpečnosti cestujúcich;
- Zvýšenie bezpečnosti na železničných priecestiach.
Projekt bude realizovaný prostredníctvom jednej hlavnej aktivity a tzv. podporných aktivít. V rámci hlavnej aktivity bude zabezpečené vypracovanie a dodanie zámeru navrhovanej činnosti a inžinierska činnosť (IČ), prostredníctvom podporných aktivít bude zabezpečené riadenie projektu a informovanie a komunikácia.
Realizáciou projektu bude naplnený merateľný ukazovateľ "P0366 Počet realizovaných dokumentácií, analýz, štúdií a správ v súvislosti s prípravou, implementáciou, monitorovaním a hodnotením projektu". Cieľová hodnota ukazovateľa je stanovená na hodnotu 1 a bude naplnená zrealizovaním hlavnej aktivity projektu - zabezpečením spracovania a dodania zámeru navrhovanej činnosti podľa zákona o posudzovaní vplyvov (EIA).
Prijímateľom národného projektu sú Železnice Slovenskej republiky (ďalej len „ŽSR“), ktoré sú ako prijímateľ určené priamo v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 a ktoré sú zároveň v zmysle zákona č. 258/1993 Z.z. určené ako subjekt pre správu a prevádzkovanie železničnej infraštruktúry. Rovnako, v zmysle Zmluvy o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry uzatvorenej s MDV SR, ako aj podľa zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov, plnia ŽSR funkciu manažéra infraštruktúry, ktorého hlavnými úlohami sú zaistenie bezpečnej a nepretržitej prevádzky železničnej siete, výkon nevyhnutných služieb súvisiacich s prevádzkovaním a zabezpečením rozvoja železničnej infraštruktúry a zodpovednosť za správu, výstavbu, prevádzku, opravy a údržbu železničnej infraštruktúry.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Projektová príprava
|
Typ
I. Projektová prípr…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2022
|
Skutočný začiatok
07.07.2022
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
27.10.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.07.2022
|
Skutočný začiatok
27.12.2022
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
22.12.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet realizovaných dokumentácií, analýz, štúdií a správ v súvislosti s prípravou, implementáciou, monitorovaním a hodnotením projektu
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
22.12.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov | Vlastník dokladu | Dodávateľ | Žiadaná suma | Schválené na preplatenie | Realizácia |
---|---|---|---|---|---|
Názov
zámer navrhovanej činnosti (dokumentácia EIA)faktúra č. 230100042 |
Vlastník dokladu
Železnice Slovenskej republiky
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
111,800 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
01.06.2023
|
Názov
súvisiaca inžinierska činnosť (IČ EIA)faktúra č. 230100218 |
Vlastník dokladu
Železnice Slovenskej republiky
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
7,500 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
súvisiaca inžinierska činnosť (IČ EIA)faktúra č. 230100218 |
Vlastník dokladu
Železnice Slovenskej republiky
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
7,500 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
15.12.2023
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
REMING CONSULT a.s.
|
IČO
35729023
|