Popis projektu

Stať sa integrovaným, začleneným, ešte neznamená inklúziu. Inklúzia nie je stav. Je to spôsob uskutočňovania výchovno-vzdelávacieho procesu, v ktorom učiteľ neustále uvažuje nad tým, ako vyhovieť potrebám rozvíjania jeho žiakov v sústavne sa meniacich podmienkach tak, aby predchádzal zlyhaniu týchto žiakov a aby zároveň zabezpečil ich plnohodnotný rozvoj v rámci ich individuálnych možností, ktoré sú u každého žiaka odlišné.

Predložený projekt má preto za cieľ podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelávaniu rozvíjať kompetencie a zlepšiť výsledky žiakov školy s osobitým dôrazom na žiakov so špeciálnymi potrebami, a tak zlepšiť ich pripravenosť na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, resp. zlepšiť pripravenosť žiakov školy na ich budúce pôsobenie na pracovnom trhu, a tak prispieť k napĺňaniu cieľa Výzvy aj OP ĽZ.

Činnosť piatich nových asistentov učiteľa v rámci realizácie prvej aktivity povedie k zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese prijatím opatrení na prekonávanie zdravotných a sociálnych bariér žiaka školy a opatrení na podporu činnosti učiteľa aj žiaka v edukačnom procese.

Ďalšia aktivita prostredníctvom činnosti nového sociálneho a špeciálneho pedagóga povedie k podpore vyrovnávania znevýhodnenia žiakov vo výchovno-vzdelávacom procese prijatím opatrení v socializačnej a inkluzívnej oblasti a opatrení v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.


Adresovanou cieľovou skupinou sú žiaci Základnej školy, Nám.mladosti 1, Žilina, 580 detí vo veku od 6 do 15 rokov, dievčatá aj chlapci pochádzajúci zo Žiliny a blízkeho okolia, rôzneho socioekonomického pôvodu, s dosiahnutým vzdelaním ISCED 0 a ISCED 1, zdravotne bezproblémoví aj žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP), kde patria aj žiaci so zdravotným znevýhodnením (so zdravotným postihnutím, chorí alebo zdravotne oslabení, s vývinovými poruchami, s poruchou správania).

Viac
Subjekt
Základná škola, Námestie mladosti 1, Žilina
Miesta realizácie
Žilina
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.02.2018 - 01.01.2021
Celková suma
259,380 €
Vlastné zdroje
12,969 €
Vyčerpané z projektu
180,074 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
2.1. Vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov,…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.02.2018
Skutočný začiatok
01.02.2018
Plánovaný koniec
01.01.2021
Skutočný koniec
31.01.2021
Názov
1.1. Podpora žiakov pri vyučovaní, uľah…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.02.2018
Skutočný začiatok
01.02.2018
Plánovaný koniec
01.01.2021
Skutočný koniec
31.01.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
01.02.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
25.02.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
6,0 (počet)
Naposledy aktualizované
25.02.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
5,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
25.02.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
25.02.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
36,0 (počet)
Cieľ
12,0 (počet)
Naposledy aktualizované
25.02.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.