Implementácia Jednotnej digitálnej brány v podmienkach Sociálnej poisťovne - Určenie uplatniteľných právnych predpisov

Sociálna poisťovňa

Popis projektu

Cieľom projektu Implementácia Jednotnej digitálnej brány v podmienkach Sociálnej poisťovne -  Určenie uplatniteľných právnych predpisov je zvýšenie dostupnosti a efektívny prístup k online službe Žiadosť o určenie uplatniteľných právnych predpisov v súlade s hlavou II nariadenia (EÚ) č. 883/2004 (1) nielen pre občanov SR ale aj pre používateľov z ostatných členských krajín a zníženie administratívnej záťaže vo forme manuálnej práce na strane užívateľov systému a zrýchlenie procesu vybavenia žiadostí o vystavenie PDA1 pre klientov Sociálnej poisťovne.

Tento stav má byť dosiahnutý dvoma spôsobmi:

•              Sprístupnením informácií o vybavení danej služby v danej krajine. Informácie budú podané spôsobom vhodným pre občanov a podniky z iných krajín.

•              Sprístupnením online služby pre zahraničných používateľov. Služby budú implementované spôsobom, ktorý nebude brániť zahraničným používateľom v ich využití.

Jednotná digitálna brána ponúka občanom a podnikom jednoduchý prístup k informáciám, postupom, ktoré potrebujú na to, aby mohli uplatňovať svoje práva na vnútornom trhu. Tak ako pre mnohé iné orgány verenej moci aj pre SP je dôležitou motiváciou tohto projektu prijatie nariadenia, ktoré poskytuje členských štátom možnosť zriadiť používateľsky ústretovú, interaktívnu bránu, ktorá by mala nasmerovať používateľov na online služby podľa ich potrieb. 

Brána bude uľahčovať interakciu medzi občanmi a podnikmi na jednej strane a príslušnými orgánmi na strane druhej, a to poskytovaním prístupu k online riešeniam, čím sa uľahčujú každodenné činnosti občanov a podnikov a minimalizujú prekážky na vnútornom trhu.

Koncovými používateľmi v rámci predloženého projektu sú primárne podnikatelia a SZČO. V súčasnosti sú žiadosti o určenie uplatniteľných právnych predpisov podávané papierovo, cieľom projektu je papierové podania zminimalizovať a podporiť elektronizáciu procesov verejnej správy. Žiadosť bude vyplnená a podaná rýchlejšie no najmä proces automatického posúdenia žiadosti má za cieľ samotný proces posúdenia žiadosti a vydania rozhodnutia zrýchliť. 

Projekt prispieva k dosiahnutiu špecifických cieľov PO7 7.3 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov a 7.4 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov.

Projekt bude realizovaný prostredníctvom troch hlavných aktivít v súlade s výzvou na predkladanie ŽoNFP, ktorými sú: Analýza a dizajn, Implementácia a testovanie, Nasadenie. Podporné aktivity Riadenie projektu a Publicita budú realizované počas trvania celého projektu. Miestom realizácie projektu je celé územie Slovenskej republiky (Bratislavský, Banskobystrický, Žilinský, Košický, Prešovský, Nitriansky, Trenčiansky a Trnavský kraj).

Cieľové hodnoty merateľných ukazovateľov sú stanovené vzhľadom na plánované aktivity projektu primerane a realizáciou projektu je možné ich dosiahnuť.

Detailnejší popis projektu je súčasťou schváleného projektového zámeru.

Odkaz na METAIS: https://metais.vicepremier.gov.sk/detail/Projekt/d5c57f24-0ce8-494a-8039-0f0308f95f08/cimaster?tab=basicForm.

Viac
Subjekt
Sociálna poisťovňa
Miesta realizácie
Banskobystrický kraj, Trnavský kraj, Nitriansky kraj, Trenčiansky kraj, Bratislavský kraj, Košický kraj, Žilinský kraj, Prešovský kraj
Stav
Zmluva uzavretá
Realizácia
01.08.2021 - 01.04.2023
Celková suma
380,133 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Nasadenie
Typ
D. Riešenie cezhran…
Plánovaný začiatok
01.07.2022
Skutočný začiatok
01.07.2022
Plánovaný koniec
01.04.2023
Skutočný koniec
30.04.2023
Názov
Implementácia a testovanie
Typ
D. Riešenie cezhran…
Plánovaný začiatok
01.12.2021
Skutočný začiatok
01.12.2021
Plánovaný koniec
01.03.2023
Skutočný koniec
31.03.2023
Názov
Analýza a dizajn
Typ
D. Riešenie cezhran…
Plánovaný začiatok
01.08.2021
Skutočný začiatok
01.08.2021
Plánovaný koniec
01.11.2021
Skutočný koniec
30.11.2021
Názov
Nasadenie
Typ
D. Riešenie cezhran…
Plánovaný začiatok
01.07.2022
Skutočný začiatok
01.07.2022
Plánovaný koniec
01.04.2023
Skutočný koniec
30.04.2023
Názov
Implementácia a testovanie
Typ
D. Riešenie cezhran…
Plánovaný začiatok
01.12.2021
Skutočný začiatok
01.12.2021
Plánovaný koniec
01.03.2023
Skutočný koniec
31.03.2023
Názov
Analýza a dizajn
Typ
D. Riešenie cezhran…
Plánovaný začiatok
01.08.2021
Skutočný začiatok
01.08.2021
Plánovaný koniec
01.11.2021
Skutočný koniec
30.11.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.10.2020
Skutočný začiatok
01.10.2020
Plánovaný koniec
01.10.2022
Skutočný koniec
30.06.2023
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.10.2020
Skutočný začiatok
01.10.2020
Plánovaný koniec
01.06.2023
Skutočný koniec
30.06.2023
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet nových zjednodušených životných situácií pre občanov, realizovaných kombináciou elektronických služieb
Hodnota
8,0 (počet)
Cieľ
8,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.12.2023
Riziko
-
Názov
Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre občanov
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.12.2023
Riziko
-
Názov
Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre podnikateľov
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.12.2023
Riziko
-
Názov
Počet nových cezhraničných služieb pre občanov
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Gratex International, a.s.
IČO
35743468
Názov
Sociálna poisťovňa
IČO
30807484
Názov
DATALAN, a.s.
IČO
35810734
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.