Implementácia Jednotnej digitálnej brány v podmienkach Sociálnej poisťovne - Určenie uplatniteľných právnych predpisov
Sociálna poisťovňa
Cieľom projektu Implementácia Jednotnej digitálnej brány v podmienkach Sociálnej poisťovne - Určenie uplatniteľných právnych predpisov je zvýšenie dostupnosti a efektívny prístup k online službe Žiadosť o určenie uplatniteľných právnych predpisov v súlade s hlavou II nariadenia (EÚ) č. 883/2004 (1) nielen pre občanov SR ale aj pre používateľov z ostatných členských krajín a zníženie administratívnej záťaže vo forme manuálnej práce na strane užívateľov systému a zrýchlenie procesu vybavenia žiadostí o vystavenie PDA1 pre klientov Sociálnej poisťovne.
Tento stav má byť dosiahnutý dvoma spôsobmi:
• Sprístupnením informácií o vybavení danej služby v danej krajine. Informácie budú podané spôsobom vhodným pre občanov a podniky z iných krajín.
• Sprístupnením online služby pre zahraničných používateľov. Služby budú implementované spôsobom, ktorý nebude brániť zahraničným používateľom v ich využití.
Jednotná digitálna brána ponúka občanom a podnikom jednoduchý prístup k informáciám, postupom, ktoré potrebujú na to, aby mohli uplatňovať svoje práva na vnútornom trhu. Tak ako pre mnohé iné orgány verenej moci aj pre SP je dôležitou motiváciou tohto projektu prijatie nariadenia, ktoré poskytuje členských štátom možnosť zriadiť používateľsky ústretovú, interaktívnu bránu, ktorá by mala nasmerovať používateľov na online služby podľa ich potrieb.
Brána bude uľahčovať interakciu medzi občanmi a podnikmi na jednej strane a príslušnými orgánmi na strane druhej, a to poskytovaním prístupu k online riešeniam, čím sa uľahčujú každodenné činnosti občanov a podnikov a minimalizujú prekážky na vnútornom trhu.
Koncovými používateľmi v rámci predloženého projektu sú primárne podnikatelia a SZČO. V súčasnosti sú žiadosti o určenie uplatniteľných právnych predpisov podávané papierovo, cieľom projektu je papierové podania zminimalizovať a podporiť elektronizáciu procesov verejnej správy. Žiadosť bude vyplnená a podaná rýchlejšie no najmä proces automatického posúdenia žiadosti má za cieľ samotný proces posúdenia žiadosti a vydania rozhodnutia zrýchliť.
Projekt prispieva k dosiahnutiu špecifických cieľov PO7 7.3 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov a 7.4 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov.
Projekt bude realizovaný prostredníctvom troch hlavných aktivít v súlade s výzvou na predkladanie ŽoNFP, ktorými sú: Analýza a dizajn, Implementácia a testovanie, Nasadenie. Podporné aktivity Riadenie projektu a Publicita budú realizované počas trvania celého projektu. Miestom realizácie projektu je celé územie Slovenskej republiky (Bratislavský, Banskobystrický, Žilinský, Košický, Prešovský, Nitriansky, Trenčiansky a Trnavský kraj).
Cieľové hodnoty merateľných ukazovateľov sú stanovené vzhľadom na plánované aktivity projektu primerane a realizáciou projektu je možné ich dosiahnuť.
Detailnejší popis projektu je súčasťou schváleného projektového zámeru.
Odkaz na METAIS: https://metais.vicepremier.gov.sk/detail/Projekt/d5c57f24-0ce8-494a-8039-0f0308f95f08/cimaster?tab=basicForm.Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Nasadenie
|
Typ
D. Riešenie cezhran…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2022
|
Skutočný začiatok
01.07.2022
|
Plánovaný koniec
01.04.2023
|
Skutočný koniec
30.04.2023
|
Názov
Implementácia a testovanie
|
Typ
D. Riešenie cezhran…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2021
|
Skutočný začiatok
01.12.2021
|
Plánovaný koniec
01.03.2023
|
Skutočný koniec
31.03.2023
|
Názov
Analýza a dizajn
|
Typ
D. Riešenie cezhran…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2021
|
Skutočný začiatok
01.08.2021
|
Plánovaný koniec
01.11.2021
|
Skutočný koniec
30.11.2021
|
Názov
Nasadenie
|
Typ
D. Riešenie cezhran…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2022
|
Skutočný začiatok
01.07.2022
|
Plánovaný koniec
01.04.2023
|
Skutočný koniec
30.04.2023
|
Názov
Implementácia a testovanie
|
Typ
D. Riešenie cezhran…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2021
|
Skutočný začiatok
01.12.2021
|
Plánovaný koniec
01.03.2023
|
Skutočný koniec
31.03.2023
|
Názov
Analýza a dizajn
|
Typ
D. Riešenie cezhran…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2021
|
Skutočný začiatok
01.08.2021
|
Plánovaný koniec
01.11.2021
|
Skutočný koniec
30.11.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.10.2020
|
Skutočný začiatok
01.10.2020
|
Plánovaný koniec
01.10.2022
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.10.2020
|
Skutočný začiatok
01.10.2020
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet nových zjednodušených životných situácií pre občanov, realizovaných kombináciou elektronických služieb
|
Hodnota
8,0 (počet)
|
Cieľ
8,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.12.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre občanov
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.12.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre podnikateľov
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.12.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových cezhraničných služieb pre občanov
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Gratex International, a.s.
|
IČO
35743468
|
Názov
Sociálna poisťovňa
|
IČO
30807484
|
Názov
DATALAN, a.s.
|
IČO
35810734
|