Popis projektu

sú stavebné práce na vybudovanie 3 cykloprístreškov pri základných školách v meste Žilina – ZŠ Hájik, Karpatská a Gaštanová. Lokality sú denne navštevované stovkami návštevníkov – zamestnancov a žiakov ZŠ, ako aj širokou verejnosťou. Zároveň sú umiestnené popri komunikáciách s najväčším zaťažením automobilovou dopravou v ranných a poobedncýh hodinách, v blízkosti hlavných cyklistických trás a zastávok MHD.

 Mobilita sa aj v meste Žiline stáva problémom. Zápchy, nedostatok chodníkov pre chodcov, cyklisti, to všetko ovplyvňuje každý deň život občana. Kvôli rôznym prekážkam, či už majetkového, dopravného alebo iného charakteru nie je možné všetky potrebné návrhy budovania požadovanej cykloinfraštruktúry riešiť v krátkom čase. Popri potrebe budovania siete cyklotrás v centre mesta je zároveň požiadavkou zriaďovať v meste prvky doplnkovej cyklistickej infraštruktúry, čo sa premietlo aj do predmetu predkladaného projektu.

Mesto začalo už v minulosti s budovaním doplnkovej cykloinfraštruktúry formou úspešného zavedenia systému bikesharingu KIABIKE, osadením jednoduchých stojanov v meste a vybudovaním 7 cykloprístreškov vo frekventovaných lokalitách ako je ZŠ Jarná, Poštová ulica, UPSVAR, Nemocnica, Zimný štadión, Mestský úrad a Plaváreň.

  je priblížiť a rozvinúť lokálne podmienky pre využívanie bicykla ako plnohodnotného spôsobu dopravy v meste a ako prostriedku pre trvalú a ekologickú mobilitu obyvateľov.

Na základe očakávaných prínosov bol zvolený hlavný

Zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celkovom počte prepravených osôb.“

Hlavný cieľ projektu bude naplnený prostredníctvom zvolenej

 a k dosiahnutiu reálnych výsledkov v podobe merateľného ukazovateľa projektu:

 Projekt prispeje k podpore bezpečnej a ekologickej doprave v meste Žilina. Budovaním dostatočnej  doplnkovej cykloinfraštruktúry, spolu s  komplexnou sieťou cyklotrás  mesto plánuje zvýšiť atraktivitu a prepravnú kapacitu nemotorovej doprave v Žiline, čo je pne v súlade s so stratégiou IROP, konkrétne špecifickým cieľom 7.2 Výsledky projektu budú priamo určené pre obyvateľov mesta Žilina, ako aj ich návštevníkov.

Harmonogram projektu je stanovený na 8 mesiacov  (04/2022 – 11/2022) 

Viac
Subjekt
Mesto Žilina
Miesta realizácie
Žilina
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.08.2023 - 01.12.2023
Celková suma
163,131 €
Vlastné zdroje
8,157 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Doplnková cyklistická a SMART infraštru…
Typ
A. UMR_Rekonštrukci…
Plánovaný začiatok
01.08.2023
Skutočný začiatok
18.08.2023
Plánovaný koniec
01.12.2023
Skutočný koniec
21.12.2023
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet vytvorených prvkov doplnkovej cyklistickej infraštruktúry
Hodnota
2,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
12.01.2024
Riziko
-
Názov
Dĺžka nových úsekov cyklistických komunikácií
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (km)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov Vlastník dokladu Dodávateľ Žiadaná suma Schválené na preplatenie Realizácia
Názov

Stavebné práce

Stavebné práce

Vlastník dokladu
Mesto Žilina
Dodávateľ
-
Žiadaná suma
163,131 €
Schválené na preplatenie
-
Realizácia
28.12.2023
Názov IČO
Názov
Ecoprogress s. r. o.
IČO
50885049
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.