Nové cykloprístrešky v meste Žilina pri areáloch ZŠ
Mesto Žilina
sú stavebné práce na vybudovanie 3 cykloprístreškov pri základných školách v meste Žilina – ZŠ Hájik, Karpatská a Gaštanová. Lokality sú denne navštevované stovkami návštevníkov – zamestnancov a žiakov ZŠ, ako aj širokou verejnosťou. Zároveň sú umiestnené popri komunikáciách s najväčším zaťažením automobilovou dopravou v ranných a poobedncýh hodinách, v blízkosti hlavných cyklistických trás a zastávok MHD.
Mobilita sa aj v meste Žiline stáva problémom. Zápchy, nedostatok chodníkov pre chodcov, cyklisti, to všetko ovplyvňuje každý deň život občana. Kvôli rôznym prekážkam, či už majetkového, dopravného alebo iného charakteru nie je možné všetky potrebné návrhy budovania požadovanej cykloinfraštruktúry riešiť v krátkom čase. Popri potrebe budovania siete cyklotrás v centre mesta je zároveň požiadavkou zriaďovať v meste prvky doplnkovej cyklistickej infraštruktúry, čo sa premietlo aj do predmetu predkladaného projektu.
Mesto začalo už v minulosti s budovaním doplnkovej cykloinfraštruktúry formou úspešného zavedenia systému bikesharingu KIABIKE, osadením jednoduchých stojanov v meste a vybudovaním 7 cykloprístreškov vo frekventovaných lokalitách ako je ZŠ Jarná, Poštová ulica, UPSVAR, Nemocnica, Zimný štadión, Mestský úrad a Plaváreň.
je priblížiť a rozvinúť lokálne podmienky pre využívanie bicykla ako plnohodnotného spôsobu dopravy v meste a ako prostriedku pre trvalú a ekologickú mobilitu obyvateľov.
Na základe očakávaných prínosov bol zvolený hlavný
„Zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celkovom počte prepravených osôb.“
Hlavný cieľ projektu bude naplnený prostredníctvom zvolenej
a k dosiahnutiu reálnych výsledkov v podobe merateľného ukazovateľa projektu:
Projekt prispeje k podpore bezpečnej a ekologickej doprave v meste Žilina. Budovaním dostatočnej doplnkovej cykloinfraštruktúry, spolu s komplexnou sieťou cyklotrás mesto plánuje zvýšiť atraktivitu a prepravnú kapacitu nemotorovej doprave v Žiline, čo je pne v súlade s so stratégiou IROP, konkrétne špecifickým cieľom 7.2 Výsledky projektu budú priamo určené pre obyvateľov mesta Žilina, ako aj ich návštevníkov.
Harmonogram projektu je stanovený na 8 mesiacov (04/2022 – 11/2022)
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Doplnková cyklistická a SMART infraštru…
|
Typ
A. UMR_Rekonštrukci…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2023
|
Skutočný začiatok
18.08.2023
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
21.12.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet vytvorených prvkov doplnkovej cyklistickej infraštruktúry
|
Hodnota
2,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Dĺžka nových úsekov cyklistických komunikácií
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov | Vlastník dokladu | Dodávateľ | Žiadaná suma | Schválené na preplatenie | Realizácia |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Stavebné práceStavebné práce |
Vlastník dokladu
Mesto Žilina
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
163,131 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
28.12.2023
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Ecoprogress s. r. o.
|
IČO
50885049
|