Zvýšenie mestskej mobility budovaním siete cyklistickej infraštruktúry v Trenčíne: Cyklotrasa Brnianska ul. 1. etapa
Mesto Trenčín
Cieľom projektu je zvýšenie podielu deľby prepravnej práce v prospech environmentálne priaznivejších módov dopravy - cyklodopravy na mestskej mobilite v meste Trenčín, v jeho mestskej časti Západ - tvoriacu urbanistické obvody Záblatie, Malé Záblatie, Zlatovce a priľahlých obciach v mestskej funkčnej oblasti Trenčín pokračovaním v budovaní kompaktnej siete cyklistickej infraštruktúry - cyklistických komunikácií s potrebnými opatreniami zameranými na upokojovanie dopravy a zvyšovanie bezpečnosti zraniteľných účastníkov cestnej premávky.
Cieľovým územím realizácie projektu je krajské mesto Trenčín na ulici Brnianska, ktorá od Vážskej magistrály po ul. Hanzlíkovská prepája urbanistické obvody Nové Zlatovce a Malé Záblatie. V zmysle generelu cyklistickej dopravy mesta Trenčín tvorí dopravné prepojenie vetvy D a E ako radiálnych cyklistických trás s prioritne dopravnou funkciou s prepojením na Vážsku magistrálu a pokračovaním na cezhraničnú cyklotrasu Trenčín-Nemšová- Česká republika sprístupňuje viaceré hospodárske uzly na území mesta generujúci viac ako 300 pracovných miest
a miestnych komunikácii Zlatovská a Bratislavská v úseku križovatky Brnianska- Zlatovská a Bratislavská – Zlatovská. Pozdĺž celej Zlatovskej ulice sprístupňuje mestskú časť Zámostie od súčasného železničného mosta (vo funkcii cestného mosta). Takto sa kompaktne prepojí Sídlisko Juh cez Vetvy A – Centrum – MČ Juh s väzbou na Brezinu a rekreačné trasy na Vetvy D - Centrum - Nové Zlatovce s väzbou na priemyselné zóny, E - Centrum - Západ - s väzbou na Zlatovce, Záblatie a F – Centrum – Západ s väzbou na Orechovú, Istebník, na ktorých je zrealizovaných alebo v príprave na realizáciu 12 úsekov nových cyklotrás o celkovej dĺžke cca 9 kilometrov.
Výstupy projektu v podobe 0formou (bezbariérové napojenie miestnych komunikácií, špeciálny varovný pás na oddelenie cyklistov a chodcov vyhotovený z nalepovacích polyuretánových prvkov, kompletné zvislé a vodorovné dopravné značenie realizované v zmysle STN 018020, vyhlášky č.9/2009 a TP 085, verejné osvetlenie) umožnia lepšiu mestskej mobility obyvateľov Trenčína a priľahlých obcí v mestskej funkčnej oblasti Trenčín.
Projekt je plne v súlade s intervenčnou stratégiou IROP. Realizáciou projektu prispejeme k napĺňaniu strategických mestských, regionálnych, národných ako aj európskych cieľov v oblasti využívania ekologicky priaznivých dopravných systémov v záujme udržateľnej mestskej mobility.
Projekt bude mať pozitívny dopad na kvalitu životného prostredia znížením miery znečistenia ovzdušia, hluku a vibrácií ako ak horizontálny princíp Nediskriminácia v podobe debarierizácie verejných priestranstiev, čím projekt prispieva k zlepšovaniu podmienok života obyvateľov.
Pozitívny dopad dosiahneme prostredníctvom opatrení, ktorých cieľom je preferencia cyklistickej a pešej dopravy na úkor individuálnej dopravy. Významný prínos je vytvorenie bezpečného prepojenia centra mesta s priemyselnou zónou a hospodárskym uzlom v mestskej časti Zámostie a Západ s mestskými časťami Sihote, Kubrá a Opatová s priemyselnou zónou ako centrami hospodárskeho významu.
Realizáciou projektu sa tak budú motivovať ľudia na presun v rámci mesta využiť bicykel za prácou/verejnými službami.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Rekonštrukcia, modernizácia a výstavba …
|
Typ
A. UMR_Rekonštrukci…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2023
|
Skutočný začiatok
15.06.2023
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
09.11.2023
|
Názov
Rekonštrukcia, modernizácia a výstavba …
|
Typ
A. UMR_Rekonštrukci…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2023
|
Skutočný začiatok
15.06.2023
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
09.11.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
15.06.2023
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
09.11.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dĺžka nových úsekov cyklistických komunikácií
|
Hodnota
0,523 (km)
|
Cieľ
0,523 (km)
|
Naposledy aktualizované
13.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vytvorených prvkov doplnkovej cyklistickej infraštruktúry
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných prvkov upokojovania dopravy
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
13.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov | Vlastník dokladu | Dodávateľ | Žiadaná suma | Schválené na preplatenie | Realizácia |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Stavebné práce - verejné osvetlenieFa COLAS Slovakia |
Vlastník dokladu
Mesto Trenčín
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
7,435 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
28.11.2023
|
Názov
Stavebné práceFa COLAS Slovakia |
Vlastník dokladu
Mesto Trenčín
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
327,318 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
28.11.2023
|
Názov
Stavebné práceFa COLAS Slovakia |
Vlastník dokladu
Mesto Trenčín
|
Dodávateľ
-
|
Žiadaná suma
7,435 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
28.11.2023
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
COLAS Slovakia, a.s.
|
IČO
31651402
|