Popis projektu

V súčasnej dobe sa čoraz väčší dôraz kladie na zvyšovanie kvality výchovy a vzdelávania s dôrazom prípravy žiakov pre ich ďalší rozvoj a budúce pracovné príležitosti. Preto sa súčasťou práce všetkých zamestnancov školy stala snaha vytvárať takú atmosféru a klímu v triede/škole, ktorá pozitívne ovplyvňuje úroveň nadobúdania poznatkov našich zverencov. Týka sa to nielen intaktných žiakov, ale aj žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). Ak škola nedokáže zabezpečiť úpravu podmienok, obsahu, prístupov vo výchove a vzdelávaní pre žiakov zo ŠVVP alebo saturáciu potrieb, ktoré vyplývajú z ich vývinu v sociálne znevýhodnenom prostredí (SZP), hrozí týmto žiakom zlyhanie, neúspech. Pozitívne ovplyvňovanie začlenených žiakov má vplyv na rozvoj ich osobnosti, kompetencií, dosiahnutie primeraného stupňa vzdelania a začlenenia sa do spoločnosti.


Predpokladom úspechu vzdelávania žiakov so ŠVVP je zabezpečenie kvality a rozsahu odbornej starostlivosti. Preto sa nám javí ako nevyhnutnosť zaobstarať pre začlenených žiakov dostatočný počet odborných zamestnancov participujúcich na výchove a vzdelávaní – asistentov učiteľa (AU), pedagogických asistentov (PA), či školského psychológa (ŠkPsych) i školského špeciálneho pedagóga (ŠŠP). Obsah ich činnosti určuje zákon. Sú nápomocní pri prekonávaní bariér v učení, socializácii, podporujú vytváranie pozitívnej a priaznivej atmosféry v triede/škole s rešpektovaním osobitostí každého jednotlivca, akceptujúc špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby

Viac
Subjekt
Základná škola, Jilemnického ulica č. 2, Žiar nad Hronom
Miesta realizácie
Žiar nad Hronom
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.02.2018 - 01.01.2021
Celková suma
146,430 €
Vlastné zdroje
7,322 €
Vyčerpané z projektu
103,388 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
2. Inkluzívny tím
Typ
Aktivity podporujúc…
Plánovaný začiatok
01.02.2018
Skutočný začiatok
01.02.2018
Plánovaný koniec
01.01.2021
Skutočný koniec
31.01.2021
Názov
1. Pedagogický asistent
Typ
Aktivity rozvíjajúc…
Plánovaný začiatok
01.02.2018
Skutočný začiatok
01.02.2018
Plánovaný koniec
01.01.2021
Skutočný koniec
31.01.2021
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.02.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
35,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.02.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
15,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.02.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
38,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.02.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.02.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
51,0 (počet)
Cieľ
34,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.02.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.