ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, I. etapa (1.fáza)
Železnice Slovenskej republiky
Projekt je zameraný na modernizáciu železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, administratívne spadajúcu do Žilinského kraja, pričom zahŕňa 9 ucelených častí stavby (UČS): UČS 53 Traťový úsek Žilina Strážov - Váh; UČS 54 Traťový úsek Váh - odbočka a zastávka Varín; UČS 55 Odbočka a zastávka Varín - Strečno; UČS 56 Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička; UČS 96 Úpravy infraštruktúry v úseku Žilina – Teplička súvisiace s výstavbou TNS Žilina; UČS 97 Zmena trakcie na STTS 25kV v úseku Púchov – Žilina; UČS 98 Zmena trakcie na STTS 25kV v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou; UČS 99 Zmena trakcie na STTS 25kV v uzle Žilina; UČS 00 Systém ERTMS v uzle Žilina. V rámci modernizácie dôjde k zvýšeniu rýchlosti v obvode železničnej stanice Žilina na 120 km/hod.
V rámci UČS 53, 56, 96, 97, 98, 99 a 00 bude rekonštruovaných alebo zrenovovaných 7,851 km železničných tratí v sieti TEN-T. Vzhľadom na lehotu výstavby bude táto hodnota dosiahnutá až po ukončení súčasného programového obdobia (po roku 2023) a preto je táto žiadosť predkladaná ako 1. fáza celkového projektu. Realizácia projektu je rozdelená do 13 stavebných fáz v zmysle projektu organizácie výstavby. Počas prípravy žiadosti je uvažované, že v priebehu programového obdobia 2014 – 2020 (OPII) bude uskutočnených prvých 9 stavebných fáz. Zvyšné fázy (10 – 13) budú financované až v programovom období 2021 – 2027 (OP SK).
Cieľom projektu je modernizovať dopravnú infraštruktúru pre dosiahnutie parametrov interoperability v zmysle legislatívy Európskej únie za účelom odstránenia kľúčových úzkych miest na železničnej infraštruktúre prostredníctvom modernizácie a rozvoja hlavných železničných tratí a uzlov dopravne významných z hľadiska medzinárodnej a vnútroštátnej dopravy. Popri národnom význame dôležitej križovatky železničných tratí je modernizácia opodstatnená aj z dôvodu vedenia týchto tratí v osiach európskych TEN-T koridorov (Dunaj-Rýn a Baltsko-Jadranský). Hlavnou aktivitou projektu bude realizácia stavby, prostredníctvom ktorej bude uvedený cieľ napĺňaný.
Modernizácia železničnej infraštruktúry v železničnom uzle Žilina prispeje k trvalo udržateľnej mobilite obyvateľov, k hospodárskemu rastu, k zníženej produkcii emisií skleníkových plynov, znečisťujúcich látok, k nižšej hlukovej záťaži, k zníženiu nehodovosti a k časovým úsporám dosiahnutým vplyvom kratších cestovných časov.
- Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T (CORE),
- Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry,
- Úspora času v železničnej doprave (na základnej sieti TEN-T),
- Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom modernizácie tratí),
- Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom modernizácie tratí).
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Realizácia stavby
|
Typ
A. Modernizácia žel…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2020
|
Skutočný začiatok
15.12.2020
|
Plánovaný koniec
01.11.2023
|
Skutočný koniec
30.11.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.07.2017
|
Skutočný začiatok
21.07.2017
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
31.12.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
|
Hodnota
11,19 (%)
|
Cieľ
11,19 (%)
|
Naposledy aktualizované
22.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T (CORE)
|
Hodnota
0,8785 (km)
|
Cieľ
7,851 (km)
|
Naposledy aktualizované
22.03.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora času v železničnej doprave (na základnej sieti TEN-T)
|
Hodnota
0 €
|
Cieľ
1,047,543 €
|
Naposledy aktualizované
22.03.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom modernizácie tratí)
|
Hodnota
0,0 (tona)
|
Cieľ
12,38 (tona)
|
Naposledy aktualizované
22.03.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom modernizácie tratí)
|
Hodnota
0,0 (tona)
|
Cieľ
0,9 (tona)
|
Naposledy aktualizované
22.03.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Združenie "Ovčiarsko"
|
IČO
17317282
|
Názov
Boris Vencel
|
IČO
47086661
|