ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, I. etapa (1.fáza)

Železnice Slovenskej republiky

Popis projektu

Projekt je zameraný na modernizáciu železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, administratívne spadajúcu do Žilinského kraja, pričom zahŕňa 9 ucelených častí stavby (UČS): UČS 53 Traťový úsek Žilina Strážov - Váh; UČS 54 Traťový úsek Váh - odbočka a zastávka Varín; UČS 55 Odbočka a zastávka Varín - Strečno; UČS 56 Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička; UČS 96 Úpravy infraštruktúry v úseku Žilina – Teplička súvisiace s výstavbou TNS Žilina; UČS 97 Zmena trakcie na STTS 25kV v úseku Púchov – Žilina; UČS 98 Zmena trakcie na STTS 25kV v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou; UČS 99 Zmena trakcie na STTS 25kV v uzle Žilina; UČS 00 Systém ERTMS v uzle Žilina. V rámci modernizácie dôjde k zvýšeniu rýchlosti v obvode železničnej stanice Žilina na 120 km/hod.

V rámci UČS 53, 56, 96, 97, 98, 99 a 00 bude rekonštruovaných alebo zrenovovaných 7,851 km železničných tratí v sieti TEN-T. Vzhľadom na lehotu výstavby bude táto hodnota dosiahnutá až po ukončení súčasného programového obdobia (po roku 2023) a preto je táto žiadosť predkladaná ako 1. fáza celkového projektu. Realizácia projektu je rozdelená do 13 stavebných fáz v zmysle projektu organizácie výstavby. Počas prípravy žiadosti je uvažované, že v priebehu programového obdobia 2014 – 2020 (OPII) bude uskutočnených prvých 9 stavebných fáz. Zvyšné fázy (10 – 13) budú financované až v programovom období 2021 – 2027 (OP SK). 

Cieľom projektu je modernizovať dopravnú infraštruktúru pre dosiahnutie parametrov interoperability v zmysle legislatívy Európskej únie za účelom odstránenia kľúčových úzkych miest na železničnej infraštruktúre prostredníctvom modernizácie a rozvoja hlavných železničných tratí a uzlov dopravne významných z hľadiska medzinárodnej a vnútroštátnej dopravy. Popri národnom význame dôležitej križovatky železničných tratí je modernizácia opodstatnená aj z dôvodu vedenia týchto tratí v osiach európskych TEN-T koridorov (Dunaj-Rýn a Baltsko-Jadranský). Hlavnou aktivitou projektu bude realizácia stavby, prostredníctvom ktorej bude uvedený cieľ napĺňaný.

Modernizácia železničnej infraštruktúry v železničnom uzle Žilina prispeje k trvalo udržateľnej mobilite obyvateľov, k hospodárskemu rastu, k zníženej produkcii emisií skleníkových plynov, znečisťujúcich látok, k nižšej hlukovej záťaži, k zníženiu nehodovosti a k časovým úsporám dosiahnutým vplyvom kratších cestovných časov.

  • Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T (CORE),
  • Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry,
  • Úspora času v železničnej doprave (na základnej sieti TEN-T),
  • Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom modernizácie tratí),
  • Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom modernizácie tratí).

Viac
Subjekt
Železnice Slovenskej republiky
Miesta realizácie
Teplička nad Váhom, Varín, Mojš, Gbeľany, Vrútky, Rudinka, Rudina, Ochodnica, Kysucký Lieskovec, Kysucké Nové Mesto, Krásno nad Kysucou, Dunajov, Žilina
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.12.2020 - 01.11.2023
Celková suma
133,674,581 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
Veľký projekt
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Realizácia stavby
Typ
A. Modernizácia žel…
Plánovaný začiatok
01.12.2020
Skutočný začiatok
15.12.2020
Plánovaný koniec
01.11.2023
Skutočný koniec
30.11.2023
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.07.2017
Skutočný začiatok
21.07.2017
Plánovaný koniec
01.12.2023
Skutočný koniec
31.12.2023
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
Hodnota
11,19 (%)
Cieľ
11,19 (%)
Naposledy aktualizované
22.03.2024
Riziko
-
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T (CORE)
Hodnota
0,8785 (km)
Cieľ
7,851 (km)
Naposledy aktualizované
22.03.2024
Riziko
Áno
Názov
Úspora času v železničnej doprave (na základnej sieti TEN-T)
Hodnota
0 €
Cieľ
1,047,543 €
Naposledy aktualizované
22.03.2024
Riziko
Áno
Názov
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom modernizácie tratí)
Hodnota
0,0 (tona)
Cieľ
12,38 (tona)
Naposledy aktualizované
22.03.2024
Riziko
Áno
Názov
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom modernizácie tratí)
Hodnota
0,0 (tona)
Cieľ
0,9 (tona)
Naposledy aktualizované
22.03.2024
Riziko
Áno
Názov IČO
Názov
Združenie "Ovčiarsko"
IČO
17317282
Názov
Boris Vencel
IČO
47086661
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.