Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy III. etapa – I/76 Štúrovo - Nánska
Slovenská správa ciest
Cieľom predmetného investičného stavebného projektu: Rekonštrukcia cesty I/76 Štúrovo, Nánska, je zvýšiť v predmetnom úseku kvalitu dopravy, cestovnú rýchlosť, bezpečnosť jeho užívateľov, a v neposlednom rade aj zlepšiť životné prostredie obyvateľov v blízkosti dotknutej cestnej siete. Podmienkou dosiahnutia spomenutých pozitívnych zmien je realizácia predmetného investičného stavebného projektu.
Rekonštrukcia cesty I/76 Štúrovo, Nánska je lokalizovaná v Nitrianskom kraji na území okresu Nové Zámky. Cesta I/76 vedie zo Štúrova od križovatky s cestou I/63 smerom na Želiezovce, kde križuje cestu I/75. Následne pokračuje v smere na cestu I/51 na Kalnú nad Hronom a končí severne za Hronským Beňadikom pripojením na cestu R1 (I/65, E571, E58).
Pri rekonštrukcii existujúcej cesty I/76, bude jestvujúca vozovka nahradená novou a súčasne sa rozšíri na šírku 8,0 m. Pozdĺž komunikácie sa vybudujú cyklistické pruhy. Ďalším účelom stavby v rámci technického riešenia bude súčasná priesečná križovatka ciest I/76 a miestnych komunikácií prebudovaná na jednopruhovú okružnú križovatku s bypassom (smer Nána – Komárno). Po ukončení stavby očakávame zvýšenie bezpečnosti účastníkov cestnej premávky, zlepšenie životného prostredia v okolí existujúcej cesty.
Začiatok rekonštrukcie cesty I/76 je v okružnej križovatke v km -0,001 98 (0,002) podľa pasportu v km 1,71, koniec rekonštrukcie cesty I/76 je v km 0,912 88 podľa pasportu km 2,593. Začiatok úseku km 0,000 Komenského ulice (cesta I/76) je v strede okružnej križovatky podľa pasportu km 1,71 a KÚ km 0,073 podľa pasportu km 1,654.
Rekonštrukciou cesty I/76 podľa navrhovaných objektov predkladanej dokumentácie pre stavebné povolenie sa dosiahne kvalitná vozovka s novými šírkovými parametrami.
V rámci rekonštrukcie budú realizované 3 autobusové zastávky na zastávkovom pruhu podľa STN 73 6425, a to v km 0,145 vpravo, km 0,397 vľavo a v km 0,635 vpravo.
Cyklistické pruhy sú navrhnuté po oboch stranách komunikácie v súlade s STN 73 6110. Sú riešené ako jednosmerné, šírky 1,50 m, v km 0,590 sa cyklistický pruh na pravej strane skončí, kde cyklisti priechodom prejdú cez vozovku na ľavú stranu komunikácie a pokračujú v jazde až po KÚ po obojsmernom cyklistickom pruhu šírky 3 m. Cyklistický pruh je dopravného priestoru oddelený zvýšeným obrubníkom. Jestvujúce vjazdy k okolitej zástavbe budú zachované a ich šírková a výšková úprava je súčasťou technického riešenia stavby.
Rekonštrukciou dotknutého úseku cesty I/76 sa vyrieši súčasná nevyhovujúca dopravná situácia spôsobená nevyhovujúcim stavom a šírkou vozovky. Realizovaná rekonštrukcia pomôže k zvýšeniu plynulosti a bezpečnosti premávky, zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd vozidiel.
P0015 Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy) o dĺžke 912,88 m v roku 2019.
P0243 Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy v počte 1 lokalita v roku 2019.
P0580 Počet zmodernizovaných križovatiek (na cestách I. triedy) v počte 1 križovatka v roku 2019.
V rámci , ktorou je realizácia projektu sa realizujú nasledujúce podaktivity: Prípravná a projektová dokumentácia, Výkup pozemkov a Stavebné práce vrátane rezervy na nepredvídateľné výdavky. Prípravné a projektové práce prebiehali od roku 2014 a zahŕňali vypracovanie viacerých stupňov PD. Spracovateľ projektovej dokumentácie bude taktiež zabezpečovať autorský dozor počas výstavby. Stavebné práce budú realizované zhotoviteľom, ktorý bude vybraný na základe výsledku verejného obstarávania, v plánovanom termíne od 01/2018 do 06/2019 za dohľadu stavebného dozoru z interných kapacít žiadateľa.
• interné riadenie projektu, ktoré zabezpečí a koordinuje projektovú prípravu, verejné obstarávanie a dohľad nad realizáciou stavby;
• informovanie a komunikáciu, t.j. publicitu projektu v zmysle požiadaviek Manuálu pre informovanie a komunikáciu na povinné nástroje publicity projektov pre informovanie verejnosti o projekte podporeného OPII.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Realizácia projektu
|
Typ
A. Výstavba a moder…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2014
|
Skutočný začiatok
01.01.2014
|
Plánovaný koniec
01.09.2019
|
Skutočný koniec
30.09.2019
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.06.2017
|
Skutočný začiatok
01.06.2017
|
Plánovaný koniec
01.09.2019
|
Skutočný koniec
30.09.2019
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Celková dĺžka novovybudovaných ciest (cesty 1. triedy)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy)
|
Hodnota
0,9129 (km)
|
Cieľ
0,9129 (km)
|
Naposledy aktualizované
03.02.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.02.2023
|
Riziko
Áno
|
Názov
Počet zmodernizovaných križovatiek (na cestách I. triedy)
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.02.2023
|
Riziko
-
|
Subjekt | Suma celkom | Vrátená suma | Suma na vymáhanie | Typ | Stav |
---|---|---|---|---|---|
Subjekt
-
|
Suma celkom
9,476 €
|
Vrátená suma
9,476 €
|
Suma na vymáhanie
9,476 €
|
Typ
Chyby vo výpočte
|
Stav
Vysporiadaná
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Združenie "Betónové vozovky"
|
IČO
35744022
|
Názov
CESTY NITRA a.s.
|
IČO
34128344
|