Pedagogická prax ako determinujúci faktor adaptácie moderného učiteľa v kontexte vedomostnej spoločnosti
Žilinská univerzita v Žiline
Predkladaný projekt je zameraný na skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov, študentov akreditovaných učiteľských študijných programov učiteľstvo výchovy k občianstvu a učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu v kombinácii. Existujúci model pedagogických praxí, jeho skvalitnenie a zefektívnenie má za cieľ priniesť zvýšenie kompetencií a zručností študentov. Primárnymi aktivitami projektu budú autoevalvácia súčasného modelu fungovania a kvality cvičných škôl Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej FHV UNIZA), identifikácia relevantných best practice v kontexte európskych krajín a ich následná adaptácia do súčasného modelu, následne overenie efektívnosti inovovaného modelu pedagogickej praxe v cvičných školách a zakomponovanie zistených ďalších možných prvkov do konečného inovovaného modelu pedagogických praxí. Analýza realizovaných pedagogických praxí v podmienkach FHV UNIZA v komparácii s aktuálnymi trendmi v uvedenej oblasti je spôsobom na identifikovanie súladu/nesúladu medzi ponúkanými a požadovanými zručnosťami budúceho pedagogického pracovníka. Projekt zistí postavenie modelu cvičných škôl FHV UNIZA v komparácii s obdobnými modelmi na Slovensku a v zahraničí nástrojmi strategickej analýzy (SWOT, benchmarking). Kvalitatívny a kvantitatívny výskum ponúkne možnosti na výber vhodných modelov cvičných škôl pre pedagogickú prax v kontexte európskych krajín a vyberie relevantné prvky na inováciu modelu cvičných škôl FHV UNIZA, navrhne spôsob priebežného monitorovania kvality pedagogických praxí tak, aby bola zaručená ich adaptácia na meniace sa podmienky v oblasti vzdelávania v súlade s best practice na Slovensku a v zahraničí. Inovovanie existujúceho modelu cvičných škôl pre pedagogickú prax FHV UNIZA vytvorí kvalitný metodologický základ prípravy budúcich pedagogických zamestnancov.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.11.2020
|
Skutočný začiatok
01.11.2020
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
31.12.2023
|
Názov
Inovované pedagogické praxe - inovácia …
|
Typ
Podpora vytvárania …
|
Plánovaný začiatok
01.11.2020
|
Skutočný začiatok
01.11.2020
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
31.12.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet fakúlt zapojených do aktivít zameraných na zvýšenie kvality študijných programov pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
30.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených fakúlt, ktoré prostredníctvom aktivít zvýšili kvalitu študijných programov pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
30.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet študentov VŠ študujúcich v študijných programoch pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov
|
Hodnota
257,0 (počet)
|
Cieľ
220,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
30.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet študentov VŠ študujúcich v študijných programoch pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili kompetencie potrebné pre výkon povolania
|
Hodnota
237,0 (počet)
|
Cieľ
200,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
30.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Žilinská univerzita v Žiline
|
IČO
00397563
|