Cesta k úspechu
Základná škola, Mládežnícka, Púchov
Projekt je zameraný na utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré budeme na konci projektu overovať pomocou výsledkov žiakov, klasifikáciou žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť známkovaním.
Prostredníctvom projektu chceme zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov. Hlavné aktivity projektu budú prebiehať v priestoroch našej školy po dobu 36 mesiacov, od septembra 2017 do augusta 2020.
• zvýšené uplatnenie modelu inkluzívneho vzdelávania v škole
• zlepšenie študijných výsledkov žiakov ohrozených školských neúspechom
• vytvárať vhodné podmienky pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu
Hlavná aktivita projektu:
bude zameraná na činnosť 5 asistentov učiteľa zamestnaných na plný úväzok primárne pre 11 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami so zdravotným znevýhodnením na základe odporúčaní z centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Ide najmä o žiakov s rôznymi vývinovými poruchami učenia, aktivity a pozornosti – dyslexiou, dysortografiou, žiakov so sluchovým postihnutím, pervazívnymi vývinovými poruchami - detským autizmom, ADHD, aspergerovým syndrómom, depresívnymi poruchami správania a inými závažnými diagnózami.
Cieľom aktivity zameranej na činnosť asistentov učiteľa bude utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré budeme na konci projektu overovať pomocou výsledkov žiakov, klasifikáciou žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť známkovaním, uvedené činnosti budú zároveň aj výstupom aktivity.
Hlavná aktivita projektu:
bude zameraná na činnosť školského psychológa zamestnaného na plný úväzok a činnosť špeciálneho pedagóga zamestnaného na plný úväzok primárne pre 23 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Sú to žiaci s rôznymi poruchami učenia a rôznym stupňom zdravotného znevýhodnenia, ktorí nevyhnutne potrebujú pomoc členov inkluzívneho tímu.
Cieľom uvedenej aktivity je zlepšenie študijných výsledkov žiakov ohrozených školským neúspechom – výstup aktivity bude merateľný na základe klasifikácie – zlepšenia školských výsledkov a stavu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami zaradenými do hlavných aktivít projektu. Uvedené činnosti budú výstupom hlavnej aktivity.
Projekt je zameraný hlavne na primárnu cieľovú skupinu 23 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, sekundárnou cieľovou skupinou budú všetci ostatní žiaci školy, ktorí budú potrebovať pomoc inkluzívneho tímu.
Hodnoty zadaných merateľných ukazovateľov projektu sú podľa nás reálne dosiahnuteľné na základe našich skúseností, s výnimkou faktorov, ktoré nedokážeme ovplyvniť – napríklad odhlásenie žiakov zo školy a podobne.
Aktivity projektu sú v súlade so špecifickým cieľom 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov v rámci prioritnej osi 1 Vzdelávanie operačného programu Ľudské zdroje.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Zlepšovanie školskej úspešnosti žiakov …
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
08.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov prost…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
08.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
7,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
26,0 (počet)
|
Cieľ
23,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola, Mládežnícka, Púchov
|
IČO
31202420
|