Popis projektu

Projekt je zameraný na utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré budeme na konci projektu overovať pomocou výsledkov žiakov, klasifikáciou žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť známkovaním.

Prostredníctvom projektu chceme zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov. Hlavné aktivity projektu budú prebiehať v priestoroch našej školy po dobu 36 mesiacov, od septembra 2017 do augusta 2020.

• zvýšené uplatnenie modelu inkluzívneho vzdelávania v škole

• zlepšenie študijných výsledkov žiakov ohrozených školských neúspechom

• vytvárať vhodné podmienky pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu

Hlavná aktivita projektu:

bude zameraná na činnosť 5 asistentov učiteľa zamestnaných na plný úväzok primárne pre 11 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami so zdravotným znevýhodnením na základe odporúčaní z centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Ide najmä o žiakov s rôznymi vývinovými poruchami učenia, aktivity a pozornosti – dyslexiou, dysortografiou, žiakov so sluchovým postihnutím, pervazívnymi vývinovými poruchami - detským autizmom, ADHD, aspergerovým syndrómom, depresívnymi poruchami správania a inými závažnými diagnózami.

Cieľom aktivity zameranej na činnosť asistentov učiteľa bude utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré budeme na konci projektu overovať pomocou výsledkov žiakov, klasifikáciou žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť známkovaním, uvedené činnosti budú zároveň aj výstupom aktivity.

Hlavná aktivita projektu:

bude zameraná na činnosť školského psychológa zamestnaného na plný úväzok a činnosť špeciálneho pedagóga zamestnaného na plný úväzok primárne pre 23 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Sú to žiaci s rôznymi poruchami učenia a rôznym stupňom zdravotného znevýhodnenia, ktorí nevyhnutne potrebujú pomoc členov inkluzívneho tímu.

Cieľom uvedenej aktivity je zlepšenie študijných výsledkov žiakov ohrozených školským neúspechom – výstup aktivity bude merateľný na základe klasifikácie – zlepšenia školských výsledkov a stavu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami zaradenými do hlavných aktivít projektu. Uvedené činnosti budú výstupom hlavnej aktivity.

Projekt je zameraný hlavne na primárnu cieľovú skupinu 23 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, sekundárnou cieľovou skupinou budú všetci ostatní žiaci školy, ktorí budú potrebovať pomoc inkluzívneho tímu.

Hodnoty zadaných merateľných ukazovateľov projektu sú podľa nás reálne dosiahnuteľné na základe našich skúseností, s výnimkou faktorov, ktoré nedokážeme ovplyvniť – napríklad odhlásenie žiakov zo školy a podobne.

Aktivity projektu sú v súlade so špecifickým cieľom 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov v rámci prioritnej osi 1 Vzdelávanie operačného programu Ľudské zdroje.

Viac
Subjekt
Základná škola, Mládežnícka, Púchov
Miesta realizácie
Púchov
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.01.2018 - 01.12.2020
Celková suma
252,000 €
Vlastné zdroje
12,600 €
Vyčerpané z projektu
228,619 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Zlepšovanie školskej úspešnosti žiakov …
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.01.2018
Skutočný začiatok
08.01.2018
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov prost…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.01.2018
Skutočný začiatok
08.01.2018
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.01.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
7,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.01.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
2,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.01.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.01.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.01.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
26,0 (počet)
Cieľ
23,0 (počet)
Naposledy aktualizované
16.01.2021
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Základná škola, Mládežnícka, Púchov
IČO
31202420
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.