V základnej škole úspešnejsí
Základná škola
Cieľom projektu je prispieť k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a k zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
Projekt V základnej škole úspešnejší je zameraný na vytvorenie pracovných miest špeciálneho pedagóga a pedagogických asistentov na základnej škole na Štúrovej ulici v Malackách.
Úlohou špeciálneho pedagóga je zabezpečovať všetky špecifické potreby vychádzajúce z individuálnych dispozícií jednotlivých žiakov školy. Ide najmä o žiakov, ktorí sú vzhľadom na ich zdravotné a psychologické danosti limitovaní pri zvládaní nárokov vyplývajúcich z vyučovania. Pôsobením špeciálneho pedagóga majú tieto deti oveľa vyššiu šancu na dobré zvládnutie učiva a tiež na sociálne a spoločenské začlenenie sa do kolektívu seberovných žiakov, čo je veľmi dôležité pri
budovaní základov ich uplatnenia v ďalšom štúdiu i v celom osobnom a profesijnom živote. Špeciálny pedagóg bude nápomocný žiakom v procese osvojovania si vedomostí, ale i učiteľom pri práci s týmito žiakmi a v neposlednom rade i rodičom žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Nemenej dôležité je i pôsobenie pedagogických asistentov v škole, ktorých náplňou práce je starostlivosť o žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia, či z málo podnetného rodinného prostredia. Tieto deti bývajú často, nie svojou vinou, v škole neúspešné, s čím je spojené i ich ťažké zaradenie sa do kolektívu seberovných žiakov. Tento stav často speje k problémom so správaním sa týchto detí a taktiež s problémovou dochádzkou, nakoľko sa snažia vyhýbať sa
záťažovým situáciám, ktoré učenie sa so sebou prináša. Pedagogický asistent svojim pôsobením môže výrazne napomôcť k zlepšeniu vzdelávacích výsledkov a tým i k zlepšeniu sociálneho statusu dieťaťa v skupine. Výsledkom čoho môže byť izlepšenie správania sa žiakov.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
2.Vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov pom…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
01.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
1.Vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov pom…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
01.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
25.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
25.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
25.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
25.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
58,0 (počet)
|
Cieľ
49,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
25.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola
|
IČO
36064181
|