Ľahšie do života
Špeciálna základná škola Ilava
Asistent učiteľa je v súčasnosti žiadanou a potrebnou súčasťou kvalitného pedagogického procesu. Súvisí to najmä s nárastom počtu žiakov so ŠVVP, žiakov s rôznymi pervazívnymi vývinovými ochoreniami, žiakov s poruchami autistického spektra, žiakov s mentálnym a telesným postihnutím, resp. ich kombináciami. Práve táto realita si vyžaduje vytvárať pre žiakov podmienky a prostredie, ktoré im pomôžu dosiahnuť optimálne študijné výsledky. Projekt je orientovaný na vytvorenie pracovnej pozície asistenta učiteľa so zameraním na potreby žiakov so ŠVVP s cieľom vytvorenia vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a následné zlepšenie ich študijných výsledkov, uľahčiť napredovanie, čo najlepšie ich pripraviť na praktický život a dosiahnuť čo najvšestrannejší rozvoj ich osobnosti s prihliadnutím na druh a stupeň ich postihnutia. Primárnu cieľovú skupinu predstavuje 5 žiakov so ŠVVP (5.-7.ročník, variant A, B). Pre pozíciu asistent učiteľa vyplývajú z projektu kľúčové úlohy sústredené na spoluprácu s učiteľom priamo počas vzdelávacej a výchovnej činnosti, pomoc pri príprave učebných pomôcok, spoluprácu so zákonnými zástupcami žiakov, účasť na organizácii spoločných podujatí (otvorené hodiny, exkurzie, výlety). Na ne nadväzujú suplementárne kompetencie asistenta učiteľa obsahujúce diagnostikovanie a akceptovanie individuálnych výchovno-vzdelávacích potrieb žiakov, s ktorými bude pracovať, zapájanie sa na tvorbe multikultúrneho výchovno-vzdelávacieho prostredia v snahe uľahčiť adaptáciu žiakov na školu, tvorba a využívanie efektívnych prostriedkov na prekonávanie počiatočných bariér žiakov zo sociálne menej podnetného rodinného prostredia a realizácia voľnočasových aktivít žiakov. Výstupom aktivít bude dosiahnutie zlepšenia študijných výsledkov žiakov so ŠVVP a vytvorenie vhodných podmienok na vzdelávanie týchto žiakov. Žiaci budú komunikatívnejší, uvoľnenejší, na vyučovaní sa budú aktívne zapájať do vyučovacieho procesu a budú chcieť navštevovať školu a zúčastňovať sa na školských i mimoškolských aktivitách. Všetky tieto aktivity budeme testovať prakticky a získané výsledky a prípadný očakávaný posun zhodnotíme opisom - slovným hodnotením.
Hodnoty zadaných merateľných ukazovateľov projektu sú podľa nás reálne dosiahnuteľné na základe našich skúseností, s výnimkou faktorov, ktoré nedokážeme ovplyvniť.
Projekt je v súlade so špecifickým cieľom 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov v rámci prioritnej osi 1 Vzdelávanie operačného programu Ľudské zdroje.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podpora inklúzie prostredníctvom asiste…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.11.2020
|
Skutočný koniec
30.11.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
3,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
5,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
11.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Špeciálna základná škola Ilava
|
IČO
34058974
|