Popis projektu

Projekt „Úspešní v škole, úspešní v živote “ sa zameriava na zvýšenie inkluzívneho prostredia v Základnej škole Pavla Križku v Kremnici. A to prostredníctvom personálneho posilnenia školy o asistentov učiteľa, špeciálneho a sociálneho pedagóga. Cieľom projektu je znižovať nerovnosť vo vzdelávaní a školskú neúspešnosť detí so špeciálnymi výchovno - vzdelávacím potrebami. Využitím asistentov učiteľov a odborných zamestnancov na vyučovaní sa splní jeden z predpokladov inkluzívneho vzdelávania v nadväznosti na špecifický cieľ prioritnej osi 1.1.1. Vzdelávanie OP Ľudské zdroje.

Podpora inkluzívneho modelu vzdelávania sa zrealizuje navýšením počtu asistentov učiteľa  o troch a vznikom dvojčlenného inkluzívneho tímu. Inkluzívny prístup k deťom sa stane súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu. Asistenti učiteľa budú primárne určení pre podporu žiakov na 1.stupni ZŠ, aby proinkluzívna zmena začala hneď na začiatku vzdelávania. Budú organizovať vzdelávacie aktivity žiakov zodpovedajúce ich schopnostiam a zdravotnému stavu. Špeciálny pedagóg využije pri žiakoch s poruchami učenia špecifické metódy. Prispeje k vyrovnanie ich znevýhodnenia. Zabezpečí rovnaké príležitosti pre rozvoj ich kľúčových kompetencií. Sociálny pracovník sa zameria na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Precvičovanie spoločenského správania sa detí, pomoc pri príprave na vyučovanie zlepší ich správanie, prospech i dochádzku. Inkluzívny tím bude oporou aj pre pedagogóv, a to v problematike zavádzania inkluzívneho vzdelávania v každej triede. Merateľným ukazovateľom je 1 základná škola uplatňujúca inkluzívny model vzdelávania a 8 žiakov so ŠVVP, ktorým sa zlepšia vzdelávacie výsledky. Hlavným prínosom projektu je to, že škola dokáže uplatniť inkluzívne metódy. Poskytne kvalitné vzdelanie všetkým svojim žiakom, s ohľadom na ich individuálne schopnosti a možnosti. Základná škola Pavla Križku rozšíri počet inkluzívnych škôl, teda škôl otvorených všetkým deťom.

Viac
Subjekt
Základná škola Pavla Križku Ul.P.Križku 392/8 Kremnica
Miesta realizácie
Kremnica
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.01.2018 - 01.10.2020
Celková suma
161,670 €
Vlastné zdroje
8,084 €
Vyčerpané z projektu
146,515 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Pomoc asistentov učiteľa
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.01.2018
Skutočný začiatok
01.01.2018
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Pomoc školského špeciálneho a sociálneh…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.01.2018
Skutočný začiatok
01.01.2018
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
01.01.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
17.11.2020
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
17.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
17.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
17.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
9,0 (počet)
Cieľ
8,0 (počet)
Naposledy aktualizované
17.11.2020
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.