Skvalitnenie podmienok vzdelávacieho procesu a zabezpečenie rovnakého prístupu pre žiakov so ŠVVP
Základná škola, Školská 2, Streda nad Bodrogom
Projektovým zámerom je zvýšenie inkluzívnosti, zabezpečenie rovnakého prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšenie výsledkov a kompetencií žiakov s so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej len ŠVVP) prostredníctvom vytvorenia a obsadenia 1 miesta na pozíciu asistenta učiteľa a 1 miesta na pozíciu sociálneho pedagóga. Realizáciou 2 hlavných aktivít projektu podporíme integráciu týchto žiakov do hlavného prúdu vzdelávania, s dôrazom na žiakov z MRK a sociálne znevýhodneného prostredia. Hlavnými aktivitami budú: 1. ČINNOSŤ ASISTENTA UČITEĽA PRE ŽIAKOV SO ZDRAVOTNÝM ZNEVÝHODNENÍM a 2. ČINNOSŤ SOCIÁLNEHO PEDAGÓGA SO ZAMERANÍM NA PODPORU INKLÚZIE. Počet týchto žiakov narastá, čo spôsobuje komplikácie v súvislosti s určením konkrétnych problémov, diagnóz a špeciálnych potrieb žiakov. Predlžuje sa doba vypracovania posudkov o zdravotnom stave žiakov Centrom špeciálno-pedagogického poradenstva (ďalej len CŠPP) so sídlom v Trebišove. Následkom sú stresové faktory negatívne ovplyvňujúce ich výchovno-vzdelávací proces ako je častý presun do CŠPP a stres z neznámeho prostredia CŠPP. Nevyhnutnosť dopraviť sa do týchto zariadení má negatívny vplyv aj na rodičov, v súvislosti s finančnou situáciou rodiny, časovým zaťažením a pod.. Hladší proces priebežnej diagnostiky v prirodzenom prostredí školy a ucelený tím tvorený sociálnym pedagógom, učiteľmi školy, asistentmi učiteľa a rodičmi prispeje k riešeniu tejto situácie.
Podporiť integráciu žiakov s ŠVVP do hlavného prúdu vzdelávania, zlepšiť ich výsledky a kompetencie.
25 žiakov s ŠVVP, z toho 17 žiakov so závažnými zdravotnými znevýhodneniami a odporúčaním od CŠPP a 8 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia.
rodičia (zákonní zástupcovia) dotknutých žiakov, 1 sociálny pedagóg, 1 asistent učiteľa, učitelia školy, širšia verejnosť.
: novovytvorená pracovná pozícia 1 sociálneho pedagóga a 1 asistenta učiteľa, podpora inklúzie a zabezpečenie rovnakého prístupu k vzdelávaniu pre 25 žiakov s ŠVVP, z toho 17 žiakov so závažnými zdravotnými znevýhodneniami a odporúčaním od CŠPP a 8 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, vytvorenie zázemia a tímu tvoreného sociálnym pedagógom, učiteľmi školy, asistentom učiteľa a rodičmi, s uceleným systémom súčinnosti pri procese inklúzie a integrácie hlavnej cieľovej skupiny.
V priestoroch základnej školy so sídlom na adrese: Školská 2 Streda nad Bodrogom
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Činnosť asistent učiteľa pre žiakov so …
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
22.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Činnosť sociálneho pedagóga so zameraní…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
22.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
22.01.2018
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
25,0 (počet)
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola, Školská 2, Streda nad Bodrogom
|
IČO
35541164
|