Popis projektu

Projektovým zámerom je zvýšenie inkluzívnosti, zabezpečenie rovnakého prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšenie výsledkov a kompetencií žiakov s so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej len ŠVVP) prostredníctvom vytvorenia a obsadenia 1 miesta na pozíciu asistenta učiteľa a 1 miesta na pozíciu sociálneho pedagóga. Realizáciou 2 hlavných aktivít projektu podporíme integráciu týchto žiakov do hlavného prúdu vzdelávania, s dôrazom na žiakov z MRK a sociálne znevýhodneného prostredia. Hlavnými aktivitami budú: 1. ČINNOSŤ ASISTENTA UČITEĽA PRE ŽIAKOV SO ZDRAVOTNÝM ZNEVÝHODNENÍM a 2. ČINNOSŤ SOCIÁLNEHO PEDAGÓGA SO ZAMERANÍM NA PODPORU INKLÚZIE.  Počet týchto žiakov narastá, čo spôsobuje komplikácie v súvislosti s určením konkrétnych problémov, diagnóz a špeciálnych potrieb žiakov. Predlžuje sa doba vypracovania posudkov o zdravotnom stave žiakov Centrom špeciálno-pedagogického poradenstva (ďalej len CŠPP) so sídlom v Trebišove. Následkom sú stresové faktory negatívne ovplyvňujúce ich výchovno-vzdelávací proces ako je častý presun do CŠPP a stres z neznámeho prostredia CŠPP. Nevyhnutnosť dopraviť sa do týchto zariadení má negatívny vplyv aj na rodičov, v súvislosti s finančnou situáciou rodiny, časovým zaťažením a pod.. Hladší proces priebežnej diagnostiky v prirodzenom prostredí školy a ucelený tím tvorený sociálnym pedagógom, učiteľmi školy, asistentmi učiteľa a rodičmi prispeje k riešeniu tejto situácie.

Podporiť integráciu žiakov s ŠVVP do hlavného prúdu vzdelávania, zlepšiť ich výsledky a kompetencie.

25  žiakov s ŠVVP, z toho 17 žiakov so závažnými zdravotnými znevýhodneniami a odporúčaním od CŠPP a 8 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia.

rodičia (zákonní zástupcovia) dotknutých žiakov, 1 sociálny pedagóg, 1 asistent učiteľa, učitelia školy, širšia verejnosť.

: novovytvorená pracovná pozícia 1 sociálneho pedagóga a 1 asistenta učiteľa, podpora inklúzie a zabezpečenie rovnakého prístupu k vzdelávaniu pre 25 žiakov s ŠVVP, z toho 17 žiakov so závažnými zdravotnými znevýhodneniami a odporúčaním od CŠPP a 8 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, vytvorenie zázemia a tímu tvoreného sociálnym pedagógom, učiteľmi školy, asistentom učiteľa a rodičmi, s uceleným systémom súčinnosti pri procese inklúzie a integrácie hlavnej cieľovej skupiny.

  V priestoroch základnej školy so sídlom na adrese: Školská 2 Streda nad Bodrogom

Viac
Subjekt
Základná škola, Školská 2, Streda nad Bodrogom
Miesta realizácie
Streda nad Bodrogom
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.01.2018 - 01.12.2020
Celková suma
82,980 €
Vlastné zdroje
4,149 €
Vyčerpané z projektu
53,652 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Činnosť asistent učiteľa pre žiakov so …
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.01.2018
Skutočný začiatok
22.01.2018
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Činnosť sociálneho pedagóga so zameraní…
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.01.2018
Skutočný začiatok
22.01.2018
Plánovaný koniec
01.12.2020
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
22.01.2018
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
31.12.2020
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.01.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
25,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.01.2021
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
25,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.01.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
25,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.01.2021
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.01.2021
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
25,0 (počet)
Cieľ
25,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.01.2021
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.