Zvýšenie inkluzívnosti vzdelávania na ZŠ M. Tompu
Základná škola Mihálya Tompu - Tompa Mihály Alapiskola
Cieľom nášho projektu je motivovať žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, resp. z marginalizovaných rómskych komunít k vzdelávaniu prostredníctvom krúžkovej činnosti a prípravných doučovacích kurzov pre ich inklúziu do vyučovacieho procesu spoločnosti. To znamená zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie našich žiakov. Ďalej našim cieľom je zamestnať troch pedagogických asistentov (PA) pre podporu inklúzie v Základnej škole Mihálya Tompu - Tompa Mihály Alapiskola v Rimavskej Sobote. Pedagogickí asistenti budú vykonávať činnosti, ktoré umožnia úspešnú realizáciu projektu.
- Vo výchovno-vzdelávacom procese:
- bezprostredne spolupracujú s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy,
- uľahčia adaptáciu žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia na nové učebné prostredie a pomáhajú pri prekonávaní počiatočných jazykových, kultúrnych a sociálnych bariér,
- organizujú otvorené vyučovacie hodiny pre rodičov,
- vykonávajú dozor počas prestávok,
- sprevádzajú žiakov mimo triedy,
- pomáhajú pri príprave učebných pomôcok.
- V práci so žiakmi vo voľnočasových aktivitách:
- priamo vedú, alebo napomáhajú pri činnostiach voľnočasových aktivít (speváckych, hudobných, tanečných, výtvarných, dramatických a iných) s využitím individuálnych, skupinových alebo hromadných foriem výchovy,
- navštevujú historické a kultúrne pamiatky,
- zabezpečujú účasť na spoločenských aktivitách na úrovni mesta a regiónu,
- organizujú spoločenské podujatia s rodičmi,
- spolupracujú so školskými zariadeniami zabezpečujúce výchovu a vzdelávanie v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin.
- V spolupráci s rodinou:
- navštevujú rodiny a komunity žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia,
- organizujú stretnutia a spolupracujú s rodičmi tak, aby sa oni cítili súčasťou procesu vzdelávania,
- spoznávajú rodinné prostredie, sociálne pomery, záujmy rodičov a žiakov.
Vzdelávanie a výchova žiakov z MRK má svoje špecifiká, pričom ťažisko práce je na učiteľoch a ich pedagogických asistentoch. Preto je na mieste zamestnávanie pedagogických asistentov, ktorí majú uľahčiť prácu s týmito znevýhodnenými skupinami a napomáhať ich aktivizácii a motivácii. Cieľovou skupinou budú žiaci našej školy vo všetkých ročníkoch najmä na druhom stupni ZŠ.
Navrhované aktivity:
- - aktivita prispievajúca k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese
- aktivita prispievajúca k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese
- aktivita prispievajúca k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese
- - aktivita rozvíjajúca spoluprácu s rodičmi a komunitou
- - aktivita zameraná na zlepšenie školskej úspešnosti rómskych žiakov
- - aktivita prispievajúca k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese
Realizácia projektu: . od 1.9.2017 - do 31.8.2019 t.j. 24 mesiacov
- ( Hudobný, Krúžok rómskych tradícií - folklórny): budú fungovať počas trvania projektu pre 12 žiakov 2.stupňa ZŠ v každom jednom krúžku. Žiaci sa počas stretnutí (1x týždenne) budú venovať histórii a súčasnosti rómskych tradícií, rómskej autentickej hudbe. Vytypujú si piesne, hudobné žánre, tradičné rómske tance., ktoré sa naučia a budú ich prezentovať aj na verejnosti.
- - bude fungovať pre miešané skupiny žiakov ( rómskych a nerómskych) podľa záujmu, pomocou pedagogických asistentov. Škola má zabezpečenú keramickú pec a materiáli potrebné na prácu. Z prác žiakov, každý rok uskutočníme výstavu v našej škole.
- – rómsky žiaci hudobného krúžku a krúžku rómskych tradícií spolu s pedagogickými asistentmi budú pracovať aj v teréne – vystupovať na verejnosti, v rómskej osade, získavať informácie od rodičov, starých rodičov, známych, propagovať projekt medzi rodičmi rómskych žiakov atď.
- učiteľ Hudobnej výchovy zapracuje do tematických plánov aj prvky, ktoré sú špecifické pre rómsku hudbu. Žiaci sa budú učiť spoločne v každom ročníku aj o uvedených tradíciách a zlepší s vzťah žiakov k rómskej hudbe a ľudovým tradíciám
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Vzdelávanie žiakov
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.11.2019
|
Skutočný koniec
30.11.2019
|
Názov
Doučovanie žiakov so ŠVVP
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.11.2019
|
Skutočný koniec
30.11.2019
|
Názov
Voľnočasové aktivity
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.11.2019
|
Skutočný koniec
30.11.2019
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
100,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
06.05.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
35,0 (počet)
|
Cieľ
35,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
06.05.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
06.05.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
06.05.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
117,0 (počet)
|
Cieľ
100,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
06.05.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
7,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
06.05.2020
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Mihálya Tompu - Tompa Mihály Alapiskola
|
IČO
35991852
|