Pomoc pri tvorbe základu úspešného života
Základná škola, Gorazdova 1174/2, Púchov
V našej škole v posledných rokoch neustále narastá počet žiakov s rôznou formou znevýhodnenia – špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, čo zvyšuje nároky na prácu pedagógov s týmito žiakmi.
Ide o žiakov so zrakovým postihnutím (astigmatizmus, nystagmus, strabizmus, narušená priestorová orientácia a vizuomotorická koordinácia), s rôznymi poruchami učenia (dysgrafia, dyslexia), s narušenou komunikačnou schopnosťou, ADHD, s expresívnymi poruchami reči a inými formami zdravotného znevýhodnenia. Z uvedeného dôvodu nevyhnutne potrebujeme vytvoriť nové pracovné miesta asistentov učiteľa a inkluzívneho tímu.
Hlavné aktivity projektu budú prebiehať v priestoroch našej školy po dobu 36 mesiacov, od septembra 2016 do augusta 2020.
Hlavná aktivita projektu s názvom „ bude zameraná na činnosť 5 asistentov učiteľa zamestnaných na plný úväzok primárne pre 11 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami so zdravotným znevýhodnením na základe odporúčaní z centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.
bude utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré budeme na konci projektu overovať pomocou výsledkov žiakov, klasifikáciou žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť známkovaním, uvedené činnosti budú zároveň aj výstupom aktivity.
Hlavná aktivita projektu s názvom „bude zameraná na činnosť školského psychológa a činnosť špeciálneho pedagóga, ktorí budú zamestnaní na plný úväzok primárne pre potreby 20 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Sú to žiaci s rôznymi poruchami učenia a rôznym stupňom zdravotného znevýhodnenia, ktorí nevyhnutne potrebujú pomoc členov inkluzívneho tímu.
Cieľom aktivity je zlepšenie študijných výsledkov žiakov ohrozených školským neúspechom – výstup aktivity bude merateľný na základe klasifikácie – zlepšenia školských výsledkov a stavu žiakov so ŠVVP zaradenými do hlavných aktivít projektu.
Primárnou cieľovou skupinou projektu bude 20 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, sekundárnou cieľovou skupinou budú všetci ostatní žiaci školy, ktorí to budú nevyhnutne potrebovať.
Hodnoty nami zadaných merateľných ukazovateľov projektu sú podľa nás reálne dosiahnuteľné vzhľadom na zameranie školy, reálne nastavený počet integrovaných žiakov a na základe skúseností z minulých rokov s výnimkou okolností, ktoré nedokáže škola ovplyvniť, ako sú napríklad odchod žiakov zo školy a podobne. Publicita projektu bude zabezpečená v súlade s manuálom pre informovanie a komunikáciu. V rámci projektu nebudeme realizovať verejné obstarávanie s cieľom zabezpečenia bezproblémovej implementácie projektu. Projekt je v súlade so špecifickými cieľmi zodpovedajúcimi prioritnej osi č. 1 Vzdelávanie a s výsledkami zadefinovanými v rámci špecifických cieľov.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podpora inklúzie prostredníctvom členov…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
08.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Podpora inklúzie prostredníctvom asiste…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
08.01.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
31.12.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
4,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
17,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
21,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.01.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola, Gorazdova 1174/2, Púchov
|
IČO
35995912
|