Popis projektu

Hlavným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvorených pracovných miest zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov.

Hlavné aktivity projektu:

1, vytvorenie 3 pracovných úväzkov pre asistentov uciteľa

2, vytvorenie inkluzívneho tímu: sociálny pedagóg na 0,5 pracovného úvazku a špeciálny pedagóg na 1 pracovný úväzok

S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavná aktivity: Asistenti ucitela a vytvorenie inkluzívneho tímu. Cieľom týchto aktivít je prostredníctvom zvolených merateľných ukazovateľov projektu naplniť špecifický cieľov OP.

Hlavnou aktivitou projektu je zameranie  sa na činnosť asistentov učiteľa. Neoddeliteľnou súčasťou výchovnovzdelávacieho procesu je asistent učiteľa, ktorý je pridelený k žiakom so ŠVVP a SZP, ktorých diagnózy si to osobitne vyžadujú. Aktivity asistenta sú zamerané na bezprostrednú pomoc a spoluprácu s učiteľom v triede, uľahčovanie adaptácie dieťaťa a pomoc pri prekonávaní bariér.

Druhá hlavná aktivita bude zameraná na činnosť inklúzívneho tímu -  sociálneho pedagóga a špeciálneho pedagoga.

Sociálny pedagóg vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poskytovania poradenstva najmä pre deti a žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia, drogovo závislých alebo inak znevýhodnených deťom a žiakom, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení.


Špeciálny pedagóg sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiaka so zdravotným znevýhodnením na bežnej škole. . Podľa potreby spolupracuje s ostatnými poradenskými inštitúciami, predovšetkým s centrom špeciálno-pedagogického poradenstva, centrom pedagogicko – psychologického poradenstva, prípadne aj s lekármi.

Všetky tieto aktivity reagujú na potreby žiakov so ŠVVP. Z časového hľadiska bude projekt realizovaný v termíne 09/2017-08/2020. Časový harmonogram projektu bol nastavený s ohľadom na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov na jednotlivé aktivity s cieľom úspešné realizovať hlavné výstupy projektu. 

Škola má  vlastné priestory s adekvátnym materiálno-technickým zabezpečením pre realizáciu projektu, teda vlastné priestory a dostatočné materiálno-technické zabezpečenie pre realizáciu aktivít a taktiež pre riadenie projektu vzhľadom na charakter projektu. Počas celej doby realizácie projektu bude žiadateľ využívať možnosť uplatňovať si nepriame výdavky paušálnou sadzbou kvôli jednoduchšiemu implementovaniu projektu.

Zámerom hlavných aktivít je naplniť špecifický cieľ OP: 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiťvýsledky a kompetencie detí a žiakov.

Škola má plnú podporu od zriaďovateľa, na čo máme aj súhlas so zapojením sa do projektu. Všetky aktivity nazískanie lepšieho postavenia školy sú vítané, finančná situácia školy je z roka na rok lepšia, s čím súvisí aj nárast počtu žiakov. Mesto ako zriaďovateľ plne podporuje školu a v prípade potreby spolufinancovania vychádza  v ústrety. Všetci novoprijatí zamestnanci školy vrámci projektu budú mať vytvorené pracovné zmluvy.

Viac
Subjekt
Základná škola s materskou školou Brusno
Miesta realizácie
Brusno
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.12.2017 - 01.11.2020
Celková suma
171,180 €
Vlastné zdroje
8,559 €
Vyčerpané z projektu
154,489 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Inkluzívny tím
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.12.2017
Skutočný začiatok
07.12.2017
Plánovaný koniec
01.11.2020
Skutočný koniec
30.11.2020
Názov
Asistenti učiteľa
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.12.2017
Skutočný začiatok
05.12.2017
Plánovaný koniec
01.11.2020
Skutočný koniec
30.11.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.12.2020
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
3,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.12.2020
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.12.2020
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
6,0 (počet)
Cieľ
10,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.12.2020
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.12.2020
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
14,0 (počet)
Cieľ
14,0 (počet)
Naposledy aktualizované
10.12.2020
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Základná škola s materskou školou Brusno
IČO
35677805
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.