Inkluzívne vzdelávanie
Základná škola s materskou školou, Jur nad Hronom 284
Základným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvorených pracovných miest zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov. Predkladaný projekt priamo nadväzuje na špecifický cieľ: 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Na potreby cieľovej skupiny budú reagovať aktivity, ktoré prispievajú k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacímí potrebami a žiakov so sociálne znevýhodneného prostredia a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavné aktivity:
1, vytvorenie 1 pracovného miesta na poziciu asistenta učiteľa.
2, vytvorenie 1 pracovného miesta na poziciu sociálny pedagóg.
Všetky pracovné pozície budú zamestnané od 1.9 2017 na pracovnú zmluvu. Z časového hľadiska bude projekt realizovaný v termíne 09/2017-08/2020. Časový harmonogram projektu bol nastavený s ohľadom na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov na jednotlivé aktivity s cieľom úspešné realizovať hlavné výstupy projektu.
Hlavnou aktivitou projektu je zameranie sa na činnosť asistentov učiteľa. Neoddeliteľnou súčasťou výchovnovzdelávacieho procesu je asistent učiteľa, ktorý je pridelený k žiakom so ŠVVP, ktorých diagnózy si to osobitne vyžadujú. Aktivity asistenta sú zamerané na bezprostrednú pomoc a spoluprácu s učiteľom v triede, uľahčovanie adaptácie dieťaťa a pomoc pri prekonávaní bariér.
Ďalšia hlavná aktivita je zameraná na sociálneho pedagóga. Vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poskytovania poradenstva najmä pre deti a žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia, drogovo závislých alebo inak znevýhodnených deťom a žiakom, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení.
Sociálny pedagóg plní úlohy sociálnej výchovy, podpory prosociálneho, etického správania, sociálnopedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálnopedagogického poradenstva, prevencie sociálnopatologických javov a reedukácie správania. Vykonáva expertíznu činnosť a osvetovú činnosť.
Cieľom a výstupom hlavnej aktivity Asistent učiteľa budú aktivity prispievajúce k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
Cieľom a výstupom hlavnej aktivity Sociálny pedagóg bude zlepšenie školských výsledkov, ktoré sa budú po ukončení programu overovať známkovaním žiakov.Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
činnosť sociálneho pedagóga
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.12.2017
|
Plánovaný koniec
01.11.2020
|
Skutočný koniec
30.11.2020
|
Názov
činnosť asistenta učiteľa
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.12.2017
|
Plánovaný koniec
01.11.2020
|
Skutočný koniec
30.11.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
3,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
11,0 (počet)
|
Cieľ
7,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
10.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola s materskou školou, Jur nad Hronom 284
|
IČO
37864351
|