S asistentom to ide ľahšie
Spojená škola, SNP 1653/152, Považská Bystrica
Spojená škola internátna pozostáva z organizačných zložiek: Špeciálna materská škola, Špeciálna základná škola internátna, Základná škola pre žiakov s autizmom, Praktická škola. Projekt sa bude dotýkať dvoch organizačných zložiek: Špeciálnej základnej školy internátnej a Základnej školy pre žiakov s autizmom. Špeciálna základná škola internátna poskytuje vzdelávanie žiakom s mentálnym postihnutím od najľahšieho stupňa A variantu až po najťažšie postihnutie s viacnásobným postihnutím variant C. Vzdelávame žiakov vo variante A,B a C. Žiaci vzdelávajúci sa vo variante B a C vyžadujú asistentov učiteľa z dôvodu ťažkého mentálneho postihnutia, telesného postihnutia a viacnásobného postihnutia. Základná škola pre žiakov s autizmom poskytuje vzdelávanie žiakom s autizmom a ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami s mentálnym aj bez mentálneho postihnutia. Žiaci postihnutí autizmom vyžadujú špeciálny typ starostlivosti a vzdelávania, vďaka ktorému budú schopní pochopiť a prispôsobiť sa okolitému svetu s možnosťou plnohodnotnej socializácie sa do spoločnosti. Žiaci s autizmom nedokážu žiť samostatne bez pomoci dospelej osoby, no sú schopní sa učiť, naučiť a prispôsobiť pravidlám, ktoré platia v spoločnosti, za prítomnosti učiteľa a asistenta učiteľa. Asistent učiteľa v tomto prípade je nevyhnutný, pretože žiaci s autizmom sa pri všetkom novom, neznámom prejavujú nekontrolovateľnými prejavmi správania. Cieľom projektu je kvalitné poskytovanie vzdelávania žiakom so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami, zvyšovanie ich kompetencií, rozvíjanie už nadobudnutých vedomostí, schopností a zručností. Vytvárať vhodné podmienky pre vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu. Aby nadobudnuté schopnosti dokázali využiť na vyššom stupni vzdelávania a následne sa dokázali plnohodnotne uplatniť v spoločnosti.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podpora a pomoc asistenta učiteľa pri …
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2017
|
Skutočný začiatok
01.12.2017
|
Plánovaný koniec
01.11.2020
|
Skutočný koniec
30.11.2020
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
01.12.2017
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
30.11.2020
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
02.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
8,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
02.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
8,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
02.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
02.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
8,0 (počet)
|
Cieľ
8,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
02.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Spojená škola, SNP 1653/152, Považská Bystrica
|
IČO
31116175
|