Popis projektu

Účelom a cieľom stavby je odstrániť bodové závady na riešenom úseku, upraviť nepremenné parametre cesty I/66 tak, aby zodpovedali normovým parametrom požadovaných pre cestu I. triedy a odstránením bodových závad zvýšiť plynulosť a bezpečnosť dopravy na tejto komunikácii.

· km 0,2            Zvýšenie bezpečnosti v križovatke do obe Bacúch vybudovaním odbočovacích pruhov.

· km 1,0 - 1,2    Odstránenie nevyhovujúceho smerového vedenia trasy úpravou smerových oblúkov.

· km 2,1 - 2,5    Odstránenie bodovej závady (nevyhovujúce smerové a výškové vedenie trasy) návrhom nového vedenia trasy v tomto úseku.

· km 3,6            V súčasnosti zúžené miesto s vozovkou šírky cca 7m bez chodníkov, len s bezpečnostným odstupom od rohu budov šírky 0,5m. V rámci stavby dôjde k demolácii dvoch objektov na pravej strane, k čiastočnému vyrovnaniu trasy, rozšíreniu vozovky na kategóriu 8,5/50 vrátane rozšírenia v oblúku vybudovaniu obojstranných chodníkov v tejto časti. Vzhľadom na ďalšiu okolitú zástavbu a požiadavku na dopravné napojenie jestvujúci nepriaznivý pozdĺžny sklon 9% musel byť zachovaný.

· km 3,9 - 4,2    Úprava smerového a výškového vedenia trasy na konci obce Polomka v mieste nevyhovujúceho pozdĺžneho sklonu a smerového vedenia jestvujúcej komunikácii.

  Indikátory finančnej analýzy sú záporné, čo je pochopiteľné pre projekty tohto typu. Finančná čistá súčasná hodnota je - 7 730 163, to znamená, že FNPV investície je negatívna, a to indikuje potrebu spolufinancovania z fondov EÚ. Projekt negeneruje príjem, a preto ani nie je možné pokryť investičné náklady projektu. Ekonomická čistá súčasná hodnota projektu, ENPV, dosiahla 5 442 253 EUR, a to znamená, že čistá súčasná hodnota benefitov je vyššia ako čistá súčasná hodnota nákladov. Kladná hodnota ukazovateľa ENPV vyjadruje efektívne vynaloženie zdrojov. Ekonomická vnútorná miera návratnosti, ERR, dosiahla hodnotu 8,67%, čo je viac ako ekonomická diskontná sadzba (5 %). ERR predstavuje teoretickú mieru návratnosti, pri ktorej celkový diskontovaný cash flow projektu je rovný nule, a to umožňuje porovnanie rôznych projektov. Čím vyššia hodnota ERR, tým je projekt výnosnejší. Pomer benefitov/nákladov, B/C, dosahuje na analyzovanom projekte hodnotu 1,81. Viac v prílohe č. 9 Analýze nákladov a výnosov k žiadosti o NFP.

Úspešná uskutočnením hlavnej aktivity projektu – Aktivita 1 Realizácia projektu, ktorá pozostáva z projektových prác v podobe vypracovania dokumentácia skutočného realizovania stavby, dokončenia MPV stavby a uskutočnenia stavebných prác. Stavebné práce prebiehajú v zmysle uskutočneného verejného obstarávania.  Stavebný dozor je zabezpečený externe. Podporené aktivity predstavujú interné riadenie projektu, ktoré koordinuje projektové práce a dohľad nad realizáciou aktivít. V neposlednom rade zabezpečí žiadateľ informovanosť v zmysle požiadaviek Manuálu pre informovanie a komunikáciu na povinné nástroje publicity projektov pre informovanie verejnosti o projekte podporeného OPII.  

  •        Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy) - 4,284k m.
  •        Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry – 100 %
  •        Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy – 1 lokalita.
  •        Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy -  239 941 € v roku 2021.

Viac
Subjekt
Slovenská správa ciest
Miesta realizácie
Polomka
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.11.2015 - 01.08.2017
Celková suma
5,245,239 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
4,703,324 €
Nezrovnalosti
29,606 €
Druh projektu
Národný projekt
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Realizácia projektu
Typ
A. Výstavba a moder…
Plánovaný začiatok
01.11.2015
Skutočný začiatok
01.11.2015
Plánovaný koniec
01.08.2017
Skutočný koniec
31.08.2017
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.11.2015
Skutočný začiatok
01.11.2015
Plánovaný koniec
01.08.2017
Skutočný koniec
31.08.2017
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Celková dĺžka novovybudovaných ciest (cesty 1. triedy)
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (km)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
Áno
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
Hodnota
100,0 (%)
Cieľ
100,0 (%)
Naposledy aktualizované
05.12.2022
Riziko
-
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy)
Hodnota
4,284 (km)
Cieľ
4,284 (km)
Naposledy aktualizované
05.12.2022
Riziko
Áno
Názov
Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
05.12.2022
Riziko
Áno
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy
Hodnota
239,941 €
Cieľ
239,941 €
Naposledy aktualizované
05.12.2022
Riziko
Áno
Subjekt Suma celkom Vrátená suma Suma na vymáhanie Typ Stav
Subjekt

Slovenská správa ciest

Suma celkom
29,606 €
Vrátená suma
29,606 €
Suma na vymáhanie
29,606 €
Typ
Nezákonné a/alebo d…
Stav
Vysporiadaná
Názov IČO
Názov
Slovenská správa ciest
IČO
00003328
Názov
test
IČO
48589241
Názov
SGS Czech Republic, s.r.o.
IČO
48589241
Názov
SLOV-VIA, s.r.o.
IČO
44541252
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.