Učíme pre život – učíme v súvislostiach
Gymnázium Jána Chalupku
Hlavným cieľom projektu je zvýšiť kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky žiakov v oblasti čitateľskej, matematickej, finančnej a prírodovednej gramotnosti na Gymnáziu Jána Chalupku v Brezne. Tento cieľ plánujeme dosiahnuť prostredníctvom 4 podaktivít: realizáciou extra hodín, mimoškolskej činnosti, pedagogických klubov a školení pedagógov. Trvanie projektu je naplánované od februára 2020 do januára 2023. Počas trvania projektu plánujeme na škole zaviesť 32 extra hodín týždenne so zameraním sa na vyučovacie predmety, v rámci ktorých by sme mohli najlepšie podporiť rozvoj jednotlivých gramotností žiakov a to najmä na predmetoch slovenský jazyk, matematika, informatika a ďalších prírodovedných a humanitných predmetov. Rozvoj jednotlivých gramotností podporíme aj prostredníctvom mimoškolskej činnosti, kde v rámci vybraných krúžkov budeme žiakov hravou formou vzdelávať a motivovať prostredníctvom viacerých exkurzií, ktoré podporia teoretickú časť prepereného učiva na jednotlivých predmetoch. Okrem toho, aby sme podporili výmenu skúseností z vlastnej vyučovacej činnosti pedagógov, využívanie nových moderných vyučovacích postupov a metód podporujúcich inovácie vo vzdelávaní, či výmenu skúseností v oblasti medzipredmetových vzťahov, budú sa pedagógovia počas trvania projektu stretávať a diskutovať v rámci 3 novovytvorených pedagogických kluboch. Tieto aktivity projektu budú podporené aj prostredníctvom 4 školení, ktoré prispejú k rozvoju kompetencií pedagogických zamestnancov ako nástroja pre rozvíjanie čitateľskej, matematickej, finančnej gramotnosti žiakov. Koordináciu projektu bude zabezpečovať projektový tím, členovia ktorého budú spĺňať minimálne kvalifikačné predpoklady pre tieto pozície. Jednotlivé aktivity sú koncipované tak, aby priamo svojimi výsledkami prispievali k dosahovaniu jednotlivých čiastkových cieľov, a tým aj k naplneniu hlavného cieľa projektu.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podpora vzdelávania pedagogických zames…
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2020
|
Skutočný začiatok
01.10.2020
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Koordinácia projektu
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2020
|
Skutočný začiatok
28.04.2020
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Podpora čitateľskej, matematickej, fina…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2020
|
Skutočný začiatok
01.09.2020
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.02.2020
|
Skutočný začiatok
28.04.2020
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
408,0 (počet)
|
Cieľ
240,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
106,0 (počet)
|
Cieľ
200,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
16,0 (počet)
|
Cieľ
13,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
408,0 (počet)
|
Cieľ
240,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
16,0 (počet)
|
Cieľ
13,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
28.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Gymnázium Jána Chalupku
|
IČO
00160547
|