Inovatívne vyučovanie na GCD
Gymnázium Cyrila Daxnera
projektu je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky žiakov v oblasti matematickej, finančnej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti na gymnáziu Cyrila Daxnera vo Vranove nad Topľou. projektu je zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Projekt merateľným spôsobom prispeje k zlepšeniu študijných výsledkov v oblasti čitateľskej gramotnosti, ktorú prioritne rozvíja predmet slovenský jazyk a literatúra, a to intenzívnym rozvojom aktivít doteraz pasívnej školskej knižnice, podporou tvorby vlastných elektronických učebných materiálov a podporou krúžkov s prípravou olympiády v SJL a elektronického časopisu školy v slovenčine.
Matematická gramotnosť predstavuje východisko pre úspešné napredovanie v informatike, fyzike, chémii a čiastočne biológii, nielen pre samotnú matematiku. Je základným nástrojom pre dva moduly nášho ŠkVP - modulu MAT-FYZ-INF a modulu BIO-CHE. V projekte pripravíme elektronické pracovné súbory úloh a cvičení s dvoma, resp. troma úrovňami náročnosti a tak optimálnejšie realizujeme individuálny prístup k študijným potrebám našich žiakov v 1. - 3. ročníku.
Finančná gramotnosť je súčasťou občianskej náuky. V rámci projektu vytvoríme cvičnú firmu školy so zameraním na vlastnú podnikateľskú činnosť v spolupráci s našim KMD Fénix a našimi dobrovoľníkmi.
Prírodovednú gramotnosť v projekte budeme rozvíjať smerom k bádateľskému vyučovaniu vo fyzika, chémii a biológii, hodinami navyše určenými na laboratórne cvičenia, na podporu olympiád a prác SOČ v rámci krúžkov.
Projekt, ktorý je predmetom ŽoNFP, je v súlade s horizontálnymi princípmi udržateľného rozvoja, podpory rovnosti mužov a žien a nediskriminácie, ktoré sú definované v Partnerskej dohode SR na roky 2014 – 2020 a v čl. 7 a 8 všeobecného nariadenia.
Prešovského samosprávneho kraja. Sídlo školy je vo Vranove nad Topľou. Výdavky majú väzbu na podporovaný región, ktorý má z realizácie projektu preukázateľný úplný prospech.
september 2019
jún 2022
34 mesiacov
a/ pedagogickí zamestnanci gymnázií podľa zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
b/ žiaci gymnázia vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
V prípade úspešnosti realizácie projektu a splnením cieľa projektu dosiahne gymnázium kvantitatívne výsledky vo forme merateľných ukazovateľov, zadefinovaných v OP ĽZ:
P0279 Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie Počet 20,00
P0278 Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií Počet 20,00
P0455 Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Počet 255,00
P0449 Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu Počet 255,00
P0451 Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti počet 255,00
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
pedagogické kluby
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2019
|
Skutočný začiatok
08.01.2020
|
Plánovaný koniec
01.05.2023
|
Skutočný koniec
31.05.2023
|
Názov
riadenie projektu
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2019
|
Skutočný začiatok
08.01.2020
|
Plánovaný koniec
01.05.2023
|
Skutočný koniec
31.05.2023
|
Názov
Zvyšovanie čitateľských, prírodovedných…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2019
|
Skutočný začiatok
08.01.2020
|
Plánovaný koniec
01.05.2023
|
Skutočný koniec
31.05.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.11.2019
|
Skutočný začiatok
08.01.2020
|
Plánovaný koniec
01.05.2023
|
Skutočný koniec
31.05.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
249,0 (počet)
|
Cieľ
255,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
249,0 (počet)
|
Cieľ
255,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
23,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
23,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
249,0 (počet)
|
Cieľ
150,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Gymnázium Cyrila Daxnera
|
IČO
00161268
|