Popis projektu

projektu je  zvýšenie  kvality  výchovno-vzdelávacieho  procesu  s cieľom  zlepšiť  študijné  výsledky  žiakov  v oblasti matematickej, finančnej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti na gymnáziu Cyrila Daxnera vo Vranove nad Topľou.   projektu je zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.

Projekt merateľným spôsobom prispeje k zlepšeniu študijných výsledkov v oblasti čitateľskej gramotnosti, ktorú prioritne rozvíja predmet slovenský jazyk a literatúra, a to intenzívnym rozvojom aktivít doteraz pasívnej školskej knižnice, podporou tvorby vlastných elektronických učebných materiálov a podporou krúžkov s prípravou olympiády v SJL a elektronického časopisu školy v slovenčine.

        Matematická gramotnosť predstavuje východisko pre úspešné napredovanie v informatike, fyzike, chémii a čiastočne biológii, nielen pre samotnú matematiku. Je základným nástrojom pre dva moduly nášho ŠkVP - modulu MAT-FYZ-INF a modulu BIO-CHE. V projekte pripravíme elektronické pracovné súbory úloh a cvičení s dvoma, resp. troma úrovňami náročnosti a tak optimálnejšie realizujeme individuálny prístup k študijným potrebám našich žiakov v 1. - 3. ročníku.

      Finančná gramotnosť je súčasťou občianskej náuky. V rámci projektu vytvoríme cvičnú firmu školy so zameraním na vlastnú podnikateľskú činnosť v spolupráci s našim KMD Fénix a našimi dobrovoľníkmi.

      Prírodovednú gramotnosť v projekte budeme rozvíjať smerom k bádateľskému vyučovaniu vo fyzika, chémii a biológii, hodinami navyše určenými na laboratórne cvičenia, na podporu olympiád a prác SOČ v rámci krúžkov.

Projekt, ktorý je predmetom ŽoNFP, je v súlade s horizontálnymi princípmi udržateľného rozvoja, podpory rovnosti mužov a žien a nediskriminácie, ktoré sú definované v Partnerskej dohode SR na roky 2014 – 2020 a v čl. 7 a 8 všeobecného nariadenia.

Prešovského samosprávneho kraja. Sídlo školy je vo Vranove nad Topľou. Výdavky majú väzbu na podporovaný región, ktorý má z realizácie projektu preukázateľný úplný prospech.

september 2019

jún 2022

34 mesiacov

a/ pedagogickí zamestnanci gymnázií podľa zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

b/ žiaci gymnázia vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

V prípade úspešnosti realizácie projektu a splnením cieľa projektu dosiahne gymnázium kvantitatívne výsledky vo forme merateľných ukazovateľov, zadefinovaných v OP ĽZ:

P0279 Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie                                                                                Počet    20,00

               

P0278 Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií                                                                                   Počet 20,00

               

P0455 Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti

                                                                                                                       Počet 255,00

                                               

P0449  Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu                Počet 255,00

               

P0451 Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti               počet 255,00

Viac
Subjekt
Gymnázium Cyrila Daxnera
Miesta realizácie
Vranov nad Topľou
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.11.2019 - 01.05.2023
Celková suma
164,747 €
Vlastné zdroje
8,237 €
Vyčerpané z projektu
25,728 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
pedagogické kluby
Typ
Podpora rozvoja kľú…
Plánovaný začiatok
01.11.2019
Skutočný začiatok
08.01.2020
Plánovaný koniec
01.05.2023
Skutočný koniec
31.05.2023
Názov
riadenie projektu
Typ
Tvorba, inovácia, r…
Plánovaný začiatok
01.11.2019
Skutočný začiatok
08.01.2020
Plánovaný koniec
01.05.2023
Skutočný koniec
31.05.2023
Názov
Zvyšovanie čitateľských, prírodovedných…
Typ
Tvorba, inovácia, r…
Plánovaný začiatok
01.11.2019
Skutočný začiatok
08.01.2020
Plánovaný koniec
01.05.2023
Skutočný koniec
31.05.2023
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.11.2019
Skutočný začiatok
08.01.2020
Plánovaný koniec
01.05.2023
Skutočný koniec
31.05.2023
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Hodnota
249,0 (počet)
Cieľ
255,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.09.2023
Riziko
-
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
249,0 (počet)
Cieľ
255,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.09.2023
Riziko
-
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
Hodnota
23,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.09.2023
Riziko
-
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
Hodnota
23,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.09.2023
Riziko
-
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Hodnota
249,0 (počet)
Cieľ
150,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.09.2023
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Gymnázium Cyrila Daxnera
IČO
00161268
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.