Zvýšenie kvality vzdelávania na Gymnáziu sv. Cyrila a Metoda v Nitre
Spojená katolícka škola, Farská 19, 949 01 Nitra
Katolícke gymnázium - Gymnázium sv. Cyrila a Metoda bolo zriadené Biskupským úradom v Nitre v školskom roku 1991/1992. Forma štúdia na škole je štvorročná, päťročná i osemročná. Počet žiakov sa pohybuje okolo 500 študentov v 16 - 20 triedach. Dlhodobé zameranie gymnázia – duchovná a hodnotová orientácia, cudzie jazyky, maximálna diferenciácia vo vyšších ročníkoch podľa záujmu študentov. Od školského roka 2008/2009 je na škole zavedený nový školský vzdelávací program „Scientia et bonum“ s tromi základnými piliermi: duchovná a hodnotová orientácia, cudzie jazyky, vo vyšších ročníkoch maximálne možnosti profilácie podľa záujmu študentov. Od školského roka 2015/2016 je postupné zavádzanie inovovaného školského vzdelávacieho programu pre všetky formy štúdia na gymnáziu.
Na úspešnosť absolventov školy na v rámci prijatia na univerzitách doma i v zahraničí poukazuje vysoké % prijatia študentov a to dlhodobom horizonte nad 95%. Škola má takmer 2500 absolventov. Od 1. januára 2005 je gymnázium začlenené do Spojenej katolíckej školy v Nitre spolu so Základnou školou sv. Svorada a Benedikta a školskými zariadeniami.
Výchovno-vzdelávací proces na škole, tak isto ako aj na ostatných školách prechádza neustálymi zmenami s cieľom vytvoriť pre žiakov, čo najprijateľnejšie a najkvalitnejšie prostredie na vzdelávanie, ktoré umožní dosahovanie čo najlepších študijných výsledkov všetkých jej žiakov.Procesy zlepšovania podmienok na štúdium vo všetkých smeroch, prispôsobovanie podmienok výchovno – vzdelávacieho procesu pre výučbu na gymnáziu sa uskutočňuje v súlade s princípmi inkluzívneho vzdelávania.
Inovatívny prístup v oblasti vzdelávania, ktorý zdôrazňuje právo každého dieťaťa na kvalitné vzdelávanie je základnou myšlienkou tvorby prostredia, ktorom bude možné uspokojovať rôznorodé vzdelávacie potreby každého žiaka a tým dosiahnuť zlepšené študijné výsledky žiakov.
Gymnázium má v záujme dosiahnuť prostredníctvom predkladaného projektu s názvom „“ všetky zámery uvedené vyššie. Projekt sa bude realizovať prostredníctvom troch hlavných aktivít, v rámci ktorých bude na jednej strane dochádzať ku zvyšovaniu čitateľských, prírodovedných a matematických zručností a gramotností žiakov a na druhej strane ku podpore rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických pracovníkov.
Projekt sa bude implementovať od 09/2019 do 08/2022. V rámci aktivity pre žiakov bude cez zvýšený počet hodín vyučovania a v čase mimoškolskej činnosti dochádzať k upevňovaniu a rozširovaniu teoretických a praktických vedomostí žiakov. Pedagógovia budú rozvíjať svoje kompetencie cez organizovanie 4 pedagogických klubov.
Cieľovou skupinou projektu bude 350 žiakov školy z 15 tried a 17 pedagogickí a odborní pracovníci školy.
Obsah jednotlivých aktivít a ich uskutočnenie smeruje ku naplneniu cieľa projektu „, ktorý priamo podporuje Špecifický cieľ výzvy - 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Aktivita č. 2 - Podpora rozvoja kľúčový…
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
19.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Aktivita č.3 - Riadenie/koordinácia pro…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
19.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Aktivita č. 1 - Tvorba, inovácia, reali…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
19.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
19.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2023
|
Skutočný koniec
30.06.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
12,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.10.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
20,0 (počet)
|
Cieľ
17,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.10.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
290,0 (počet)
|
Cieľ
240,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.10.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
80,0 (počet)
|
Cieľ
80,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.10.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
578,0 (počet)
|
Cieľ
350,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.10.2024
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Spojená katolícka škola, Farská 19, 949 01 Nitra
|
IČO
17055351
|
Názov
e - Sense Slovakia, s.r.o.
|
IČO
47190698
|
Názov
Panta Rhei, s.r.o.
|
IČO
31443923
|
Názov
Martinus, s.r.o.
|
IČO
45503249
|
Názov
Ing. Juraj Halama - UČEBNÉ POMÔCKY SLOVAKIA
|
IČO
45932212
|
Názov
ITERUM SERVICES SK, s.r.o.
|
IČO
50557386
|
Názov
JURYKO, s.r.o.
|
IČO
46018450
|
Názov
Ing. Peter Náhori - 3D Technológie
|
IČO
50278576
|