Silná škola - škola s dobrou povesťou
Základná škola
Židateľ Základná škola, Janigova 2, Košice je rozpočtovou organizáciou v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice. Je umiestnená v mestskej časti Košice sídlisko KVP a je jednou z piatich základných škôl na tomto sídlisku. Jej školský obvod tvoria ulice Bauerova, Čordákova, Janigova, Jasuschova, Klimkovičova zo sídliska KVP a Chmelníky, Ku Bangortu, Maša, Myslavská, Na Kope, Pod Gruntom, Pod Horou z mestskej časti Myslava.
Základná škola zabezpečuje výúčbu pre žiakov 1. až 9. ročníka v 18 triedach.V súčasnosti v školskom roku 2016/2017 navštevuje základnú školu 344 žiakov. Na prvom stupni je 161 a na druhom 183 žiakov.
Základná škola je spádovou pre Krízové centrum DORKA, v ktorom sú umiestnené deti nachádzajúce sa v krízovej životnej situácii a centrum zabezpečuje výkon rozhodnutia súdu o výchovnom a predbežnom opatrení. V súčasnosti je umiestnených z krízového centra v našej škole 5 žiakov.
V súvislosti s nárastom počtu žiakov s vývinovými poruchami učenia (ďalej len VPU) je potrebné zintenzívniť spoluprácu školy s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Naša základná škola pociťuje bariéru v zdĺhavom procese od návrhu žiaka na vyšetrenie po obdŕžanie správy.
Projekt je zameraný na pomoc a podporu žiakov so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej len ŠVVP),pomoc a poradenstvo rodičom týchto žiakov a učiteľom,ktorí ich vzdelávajú. Vychádza z dlhodobého zámeru skvalitniť podmienky výchovy a vzdelávania žiakov so ŠVVP a potreby rozvíjať schopnosti prekonávať bariéry plynúce z ich zdravotného postihnutia. Prítomnosť asistenta učiteľa na vyučovacom procese otvára priestor pre zintenzívnenie individuálneho prístupu, uplatňovanie metodických postupov vzdelávania a zlepšenie vzdelávacích výsledkov znevýhodnených žiakov v podmienkach ZŠ. Chýba špeciálny pedagóg,ktorý by prácu učiteľov koordinoval,metodicky viedol a priebežne radil. Odborná pomoc CPPPP je časovo zdĺhavá,často trvá aj niekoľko mesiacov,kým sa žiak na špeciálno-pedagogické vyšetrenie alebo rediagnostiku dostane. Čas je v prípade podchytenia a korekcie porúch žiakov so ŠVVP veľmi dôležitý.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Všetci môžeme byť úspešní
|
Typ
Skvalitňovanie diag…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Poďme to skúsiť inak!
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2018
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2020
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
-
|
Cieľ
53,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|