Mapovanie a analýza stavu podporných a administratívnych procesov vo vybraných inštitúciách verejnej správy a návrh optimalizovaných a unifikovaných podporných a administratívnych procesov

Ministerstvo financií Slovenskej republiky

Popis projektu

Hlavným cieľom projektu je potreba centralizácie v systéme riadenia verejných financií ako predpokladu pre budovanie modernej a efektívnej verejnej správy. Jednou z oblastí, kde bola aj audítormi zodpovednými za audit konsolidovaných účtovných závierok identifikovaná potreba centralizácie, je oblasť štandardizácie a zjednocovania metodík, procesov a systémov zabezpečenia výkonu ekonomickej a podpornej agendy v subjektoch verejnej správy vo väzbe na ich ďalšie spracovanie v procese účtovnej konsolidácie za verejnú správu ako celok.

Cieľom projektu je zmapovanie a analýza stavu podporných a administratívnych činností vo vybraných inštitúciách verejnej správy a návrh optimalizovaných a unifikovaných podporných a administratívnych procesov, ktoré budú vo vybraných inštitúciách verejnej správy aplikované pri implementácii Centrálneho ekonomického systému. Analýza bude posudzovať všetky podstatné aspekty výkonu podporných a administratívnych činností vrátane ich zabezpečovania prostredníctvom informačných systémov tak, aby boli pre návrh unifikovaných a optimalizovaných podporných a administratívnych činností k dispozícii všetky podstatné údaje nevyhnutné na návrh funkčného, uceleného a jednotného systému plne podporujúceho hlavné činnosti inštitúcií.

Aktivity nevyhnutné na dosiahnutie cieľov projektu sú:

  • Zmapovanie a katalogizácia „as is“ stavu výkonu podporných a administratívnych činností vybraných inštitúcií verejnej správy,
  • Analýza obsahu interných riadiacich aktov vybraných inštitúcií verejnej správy,
  • Zmapovanie a katalogizácia „as is“ stavu pokrytia výkonu podporných a administratívnych činností vybraných inštitúcií verejnej správy informačnými systémami, vrátane ich funkcionalít a nastavení,
  • Spracovanie detailných procesných máp podporných a administratívnych činností podľa jednotlivých inštitúcií,
  • Návrh unifikovaných a optimalizovaných podporných a administratívnych procesov vybraných inštitúcií verejnej správy s uvedením zdôvodnených výnimiek a s vyčlenením procesov vhodných na pokrytie Centrálnym ekonomickým systémom a procesov vhodných na automatizáciu,
  • Spracovanie nových detailných procesných máp podporných a administratívnych činností podľa jednotlivých inštitúcií,
  • Návrh úprav legislatívy a metodík s cieľom optimalizácie podporných a administratívnych procesov a znižovania nákladov na ich výkon.

Projekt sa bude zameriavať na podporné a administratívne procesy vo všetkých rozpočtových a príspevkových organizáciách jednotlivých správcov kapitol štátneho rozpočtu okrem správcu kapitoly SIS a NBÚ. Predsedom samosprávnych krajov bude umožnené zapojiť sa do projektu a nechať posúdiť podporné a administratívne procesy na úradoch a organizáciách v zriaďovateľskej pôsobnosti samosprávneho kraja.

V rámci projektu sa posúdia a navrhnú nové procesy pre agendy účtovnej evidencie, správy a evidencie majetku, materiálového hospodárstva, hotovostných a bezhotovostných finančných operácií, realizácie rozpočtu, personalistiky, miezd, výkazníctva,  kontrolingu a pod. Rozsah projektu bude zahŕňať aj prepojenie týchto agend na administratívne procesy registratúry, obehu dokladov a ich archivácie. Všetky procesy budú posudzované a navrhované v kontexte a vo väzbe na hlavné a riadiace procesy jednotlivých organizácií. Pri návrhu nových procesov sa bude prihliadať na požiadavky takých informačných systémov, ako sú Centrálna evidencia majetku, Centrálny register splatných pohľadávok štátu alebo Centrálny informačný systém štátnej služby.

Z výsledkov projektu bude zrejmé, ktoré podporné a administratívne procesy a v akom rozsahu budú optimalizované a unifikované a ktoré procesy a agendy budú pokryté Centrálnym ekonomickým systémom. Zároveň sa stanový rozsah organizácií, pre ktoré bude hospodárne a efektívne zapojenie do Centrálneho ekonomického systému.

Viac
Subjekt
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Miesta realizácie
Košický kraj, Prešovský kraj, Banskobystrický kraj, Žilinský kraj, Nitriansky kraj, Trenčiansky kraj, Trnavský kraj, Bratislavský kraj
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.04.2018 - 01.10.2020
Celková suma
4,486,862 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
3,285,728 €
Nezrovnalosti
4,074 €

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Návrh úprav legislatívy a metodík s cie…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.08.2019
Skutočný začiatok
01.08.2019
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Spracovanie nových detailných procesnýc…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.10.2019
Skutočný začiatok
01.10.2019
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Návrh unifikovaných a optimalizovaných …
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.02.2019
Skutočný začiatok
01.02.2019
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Spracovanie detailných procesných máp p…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.03.2019
Skutočný začiatok
01.03.2019
Plánovaný koniec
01.10.2019
Skutočný koniec
31.10.2019
Názov
Zmapovanie a katalogizácia „AS-IS“ stav…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.05.2019
Skutočný začiatok
01.05.2019
Plánovaný koniec
01.04.2020
Skutočný koniec
31.05.2020
Názov
Analýza obsahu interných riadiacich akt…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.04.2019
Skutočný začiatok
01.04.2019
Plánovaný koniec
01.05.2020
Skutočný koniec
31.05.2020
Názov
Zmapovanie a katalogizácia „AS-IS“ stav…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.04.2018
Skutočný začiatok
16.04.2018
Plánovaný koniec
01.04.2020
Skutočný koniec
30.04.2020
Názov
Návrh úprav legislatívy a metodík s cie…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.08.2019
Skutočný začiatok
01.08.2019
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Spracovanie nových detailných procesnýc…
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.10.2019
Skutočný začiatok
01.10.2019
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Návrh unifikovaných a optimalizovaných …
Typ
Zjednodušenie admin…
Plánovaný začiatok
01.02.2019
Skutočný začiatok
01.02.2019
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Spracovanie detailných procesných máp p…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.03.2019
Skutočný začiatok
01.03.2019
Plánovaný koniec
01.10.2019
Skutočný koniec
31.10.2019
Názov
Zmapovanie a katalogizácia „AS-IS“ stav…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.05.2019
Skutočný začiatok
01.05.2019
Plánovaný koniec
01.04.2020
Skutočný koniec
31.05.2020
Názov
Analýza obsahu interných riadiacich akt…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.04.2019
Skutočný začiatok
01.04.2019
Plánovaný koniec
01.05.2020
Skutočný koniec
31.05.2020
Názov
Zmapovanie a katalogizácia „AS-IS“ stav…
Typ
Procesy, systémy a …
Plánovaný začiatok
01.04.2018
Skutočný začiatok
16.04.2018
Plánovaný koniec
01.04.2020
Skutočný koniec
30.04.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.04.2018
Skutočný začiatok
16.04.2018
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.04.2018
Skutočný začiatok
16.04.2018
Plánovaný koniec
01.10.2020
Skutočný koniec
31.10.2020
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet analyzovaných informačných systémov subjektov VS
Hodnota
1434,0 (počet)
Cieľ
800,0 (počet)
Naposledy aktualizované
24.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet zanalyzovaných legislatívnych noriem, metodických pokynov a usmernení
Hodnota
80,0 (počet)
Cieľ
80,0 (počet)
Naposledy aktualizované
24.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov
Hodnota
7,0 (počet)
Cieľ
7,0 (počet)
Naposledy aktualizované
24.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet zrealizovaných hodnotení, analýz a štúdií
Hodnota
5,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
24.11.2020
Riziko
-
Názov
Počet zmapovaných a katalogizovaných podporných a administratívnych procesov
Hodnota
120,0 (počet)
Cieľ
120,0 (počet)
Naposledy aktualizované
24.11.2020
Riziko
-
Subjekt Suma celkom Vrátená suma Suma na vymáhanie Typ Stav
Subjekt

Ministerstvo financií Slovenskej republiky

Suma celkom
85 €
Vrátená suma
85 €
Suma na vymáhanie
85 €
Typ
Iné prípady nezrovn…
Stav
Vysporiadaná
Subjekt

Ministerstvo financií Slovenskej republiky

Suma celkom
3,989 €
Vrátená suma
3,989 €
Suma na vymáhanie
3,989 €
Typ
Chyby vo výpočte
Stav
Vysporiadaná
Názov IČO
Názov
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
IČO
00151742
Názov
MIM, s.r.o.
IČO
36395820
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.