Integrovaný prestupný bod - časť autobusová stanica Nové Zámky
ARRIVA Nové Zámky, akciová spoločnosť (v skratke: ARRIVA Nové Zámky, a.s.)
Cieľom projektu je vybudovať atraktívny prestupný uzol VOD v Nových Zámkoch k zvýšeniu konkurencieschopnosti VOD a jej udržateľnosti. K tomuto celkovému cieľu chce projekt využiť jedinečnosť dotknutého územia s priestorovou blízkosťou mestskej, prímestskej, diaľkovej a medzinárodnej autobusovej dopravy a koľajovej regionálnej a medzinárodnej železničnej dopravy, s potenciálom územia pre statickú dopravu a pre nemotorovú cyklistickú dopravu. Vybudovanie prestupného uzla bude príspevkom k zlepšeniu infraštruktúry VOD a vytvorí podmienky pre budúci integrovaný dopravný systém. Projekt má dve hlavné aktivity. Prvá hlavná aktivita je zameraná na výstavbu prestupného uzla v podobe modernej zastrešenej autobusovej stanice s 18 nástupišťami, k čomu sa viaže aj doplnková pridaná hodnota v podobe výstavby dvoch záchytných parkovísk. Jedno parkovisko plní účel Kiss & Ride s počtom 23 parkovacích miest, druhé parkovisko je určené pre parkovanie charakteru Park & Ride s počtom 76 parkovacích miest.
Druhá hlavná aktivita je zameraná na zabezpečenie moderného informačného systému autobusovej stanice Nové Zámky s cieľom zlepšiť informovanosť cestujúcich, zlepšiť informačný a oznamovací systém a vytvoriť prepojenie v informovanosti cestujúcich v rámci autobusovej a železničnej dopravy ako východisko k zavádzaniu integrovaného dopravného systému v budúcnosti.
Po realizácii projektu očakávame zvýšený počet prepravených osôb a zníženie individuálnej automobilovej dopravy, čo bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie a na celkovú zlepšenú kvalitu života obyvateľov daného územia.
Projekt je prekladaný ako „No regret“ projekt v prioritnej osi 1 IROP, je bezpečný/istý projekt v pripravovanom strategickom dokumente Plán udržateľnej mobility.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Informačný systém autobusovej stanice N…
|
Typ
B. RIUS_bez UMR_Zab…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2019
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.02.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Integrovaný prestupný bod - časť autobu…
|
Typ
C. RIUS_bez UMR_Zle…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2019
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.02.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet prestupných uzlov
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných a modernizovaných integrovaných zastávok
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených informačných systémov
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených opatrení na preferenciu dopravy
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených parkovacích systémov
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dĺžka vyhradených jazdných pruhov pre verejnú osobnú dopravu alebo MHD
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|